Zajímavosti z facebooku
Komunitní aktuality
Na tuto stránku můžete vkládat odkazy na novinky, které podle vás stojí za upozornění. Stejně tak můžete upozornit na zajímavé addony, mise či další věci týkající se jen OFP: Cold War Crisis, OFP:Resistance, Arma: Armed Assault, ArmA 2 a ArmA 2: Operation Arrowhead.
Platí přísný zákaz reklamy či propagace jiné hry či jakékoliv činnosti nesouvisející s uvedenými hrami.
Velmi pěkné ingame video ze Arrowhead


resistance-rat vydal u Ruprta novou misi, svou první leteckou „Kořist a Predátor“


[72701] New: getWeaponCargo, getMagazineCargo, getBackpackCargo script commands [72698] Experimental: TCMalloc used as a memory allocator.

ke stažení: http://www.arma2.xf.cz/…lp_SK-CZ.zip
Novinky:
doplnené nové príkazy pre ArmA2:OA
- pridaný zoznam batohov v ArmA2:OA
- pridaný zoznam hudby v ArmA2:OA
- pridaný zoznam vlajok v ArmA2:OA
- pridaný „Zoznam jednotiek v ArmA2:OA“
- pridaný „Zoznam zbraní a munície v ArmA2:OA“
- pridaný popis modulu „Environment: Colors“
- pridaný popis modulu „Environment: Effects“
- pridaný popis modulu „Jukebox“
- pridaný popis modulu „Military Symbols – MARTA“
- zmenené úvodné logo ArmA Help-u
- niekoľko drobných úprav

[72558] New: Aircraft now auto-trims at high speed to prevent climbing. [72558] Fixed: Transport waited for dead unit to get out. [72558] Fixed: crew getting killed in vehicles driving from hill/slope [72558] Fixed: Audio unsupported sample frequency error [72558] Fixed: Surface sound in infinite terrain (http://dev-heaven.net/issues/11430) [72558] Fixed: AI vision was not affected by light sources. [72558] Fixed: Birds were heard inside of a closed vehicle. [72558] Fixed: Scripting command isFlatEmpty did not work with non-zero third coordinate. (http://dev-heaven.net/issues/11704)

Oficiálních stránky jsou nyní plné nových informací a fotek ohledně Takistánu.

[72417] New: Aircraft now auto-trims at high speed to prevent climbing.
[72407] Improved: More 3D/2D resolution ratios (8:7 and 6:5) added.
[72375] Fixed: Transport waited for dead unit to get out.
[72333] Fixed: NV tracers visible in TI (http://dev-heaven.net/issues/11608)
[72331] Fixed: Decreased tank sliding.


[72203] Fixed: Sonic Cracks and Tracers not working in multiplayer

…Sečteno a podtrženo je datadisk pro Armu 2 krokem výrazně dobrým směrem, minimálně z pohledu fandy technologií a hardwaru. Jde sice stále o pekelně náročnou hru, je ale možné ji s příslušeným hardwarem hrát i na ty nejvyšší detaily, zatímco majitelé slabších PC detaily sníží a zahrají si také plynule. A vizuální stránka odpovídá nárokům…

[72189] Optimized: Frame rate stutter near complex walkable objects (like low rock walls) caused by grass computations. [72188] Fixed: crew getting killed in vehicles driving from hill/slope [72163] Fixed: Audio unsupported sample frequency error [72132] Fixed: IRStrobe (http://dev-heaven.net/issues/11852) [72094] Fixed: client freezes when accessing ammobox (http://dev-heaven.net/issues/11577) [72074] Fixed: Dead player bodies disappeared after respawn. [72031] New: Added scripting function disableTIEquipment. [71932] Fixed: Birds were heard inside of a closed vehicle.

[72101] Fixed: 3D editor – creating of logic center failed (http://dev-heaven.net/issues/11876) [72100] Fixed: Unit in vehicle could not open gear in map. [72094] Fixed: client freezes when accessing ammobox [72084] Fixed: No volume drop on distance with weapon click, car horn and etc. (http://dev-heaven.net/issues/11689) [72035] Fixed: EEIncomingMissile event parameter [71988] Fixed: Surface sound in infinite terrain (http://dev-heaven.net/issues/11430) [71976] Fixed: AI vision was not affected by light sources. [71932] Fixed: birds(seagull) hear inside vehicles [71976] Fixed: AI vision is now effected by light sources.

„O Operaci Arrowhead psal již před pár týdny kolega Satan a v dubnu jsme Vám přinesli preview novinářské verze hry, tudíž byste měli být s hlavními informacemi již obeznámeni. Pokud ne, hru si krátce představme:…“
[71910] Fixed: Scripting command isFlatEmpty did not work with non-zero third coordinate. (http://dev-heaven.net/issues/11704) [71881] Fixed: Av8 unable to takeoff from Chernarus NE airstrip (http://dev-heaven.net/issues/3240) Fixed: Fog and sky colors did not match when dark. Fixed: Moon rotates when moving camera (http://dev-heaven.net/issues/8051) Fixed: Stars no longer visible through terrain with low view distance (http://dev-heaven.net/issues/8374) Fixed: Improved game stability with a small page file. Fixed: Gun recoil in ironsights view was missing kick-back (http://dev-heaven.net/issues/4401) [71843] Fixed: possible crash after mouse click to Prev/Next button in DisplayConfigureAction

Naučte se používat High Command a časově synchronizujte své jednotky pro plánované útoky.

[71896] Fixed: TI was red instead of B/W with some settings and graphics cards. [71891] Fixed: Night vision simulation was not simulating color sensitivity and blue shift in dark scenes. [71882] Fixed: Disabled debugging message „Added texture headers from file“ [71527] Fixed: C130 was crashing on takeoff.
