Obyvatelstvo Černarusi v ArmA 2
Komentáře k článku
2 Minatory > Já děkuji za reakci ne jen tobě, ale i ostatním ;) Třeba by si mi do budoucna mohl pomoci, až se na módu začne pracovat.. Díky všem :)
Měl si říct hned, že to bude MP :o) Dík za zajímavej koment a za to že jsi mi osvětlil situaci ;) Doufám tedy, že civilní mód pod Armou 2 bude pořádně kvalitní počin.
2 Minatory → Díky napadlo mě to také, ale chtěl sem zachovat to co psal Admix.. (mj. je to MP mód) Když potkáš škodovku a za tebou pospíchá kamarád.. kdo bude dřív v hospodě.. a ty se jí vyhneš, tak aby i on musel.. a to je třeba 1,6km daleko od tebe.. Nehleďme na to, že mam tzv AEC ostrov což je Malden + Everon + Kolugojev daný na jednu mapu.. a 64 skupin mi prostě nestačí ani na auta.. Když sem provozoval OFP server tak hlavnim záměrem bylo mít dost výkonej server na dobrý lajně, aby utáh takovouhle maso akci.. Netvrdim, že by to nešlo naprogramovat lépe.. ale mam jen omezený znalosti flashpoint scriptu.. Nejveští a závěrečnej problém bylo, jak scriptem vyvolat AI který bude členem nový skupiny nebo skupiny která na mapě ještě neni. Nepřišel sem na to. Umim respovat jen k existujícímu AI a nebo k hráčovi. Stejně špatně se mi dělala i synchronizace vygenerovanýho počasí na serveru ku klientum.. atp..
Mimochodem čelo, nemohl bys Karma tlačítka a info o uživateli dát do tabulky? Trochu mě tu vadí to jak ty tlačítka mění pozici relativně k délce toho textu o userovi.
@faly: 250 000 lidí byl příklad. Čistá teorie. Nikdo tu na tenhle ostrov tolik lidí cpát nechce.
… leva montaz, prava montaz, kolimos, uzavrenej kolimos, kolimos na zaveru, kolimos na nadpazbi, POSP, optika z SVDcka … :)))) Samozrejme s rozlisenim delky hlavne a opotrebovani komory!
jasny vice nez 100 druhu zbrani … ak47, ak74, ak47 s optikou, ak74 s optikou, etc…
Celoush: Jenom do nich! Ještě nezapome? vidle, nože, dlaždicí kostky a sprosté nadávky :)
Jasně, tak ale o tom to je, ty řeči o největší škále jsou hlavně marketingové kecy.
No ale to tu přece Armor říkal, že tam bude více druhů ne modifikací jednoho stroje. S tím koopkem jsem si to asi nevšiml.
To o MP kooperaci v kampani se zmi?ovalo už myslím předloni na Invexu a pokud do počtu zbraní zařadí dvacet kombinací M4 a deset kombinací HMMWV, pak možná skutečně trumfnou OFP i ArmA dohromady :)
Ty Armore nešlo by nějak nastínit vydání Army2? Já ať vím kdy jsi mám vzít dovolenou víš:-) Sharpe no na tvůj Civilní život z A2 se rád těším. Jinak vyšel další rozhovor s Buchtou na jednom ze ruskejch serveru.
Podle toho co říkal tak bude kv kampań možnost hrát Cooperativně ve 4 lidech, to je počet Razor týmu. Hra se bude odvíjet už od první mise takže má více konců.
ARMA 2 budete mít největší škálu zbraní a vozidel, než měli OFP či ARMA.
Můžete mi někdo vysvětlit, jak chcete na ostrov o ploše zhruba 200km2 nastěhovat 250k lidí? Průměrné osídlení ČR je asi 120/km2.
2Minatory: Přesně tak :) ale nevadí klidně počkám.
Jenže mezi videem s US Army a videem s civilisty je přesně týdení rozdíl a obě videa vyšla také ve čtvrtek.
2 Fanatic: psali každý týden, že vyjde něco nového, konec týdne je neděle
Ja to bral právě s takového hlediska GTA a pouze Sharpovi navrhl řešení. Pokud chtěl dělat malá města s pár vesnicemi tak by mu stačilo i oněch 64.
U takového GTA je generování a mazání civilů ok a už z důvodu vytváření dojmu živého města je přijatelné a pochopitelné. Ale u vojenského simulátoru čekám spíše určitou kontinuitu prostředí, i toho civilního. Nikdo se tu nebaví o obrovských městech s čtvrt miliony lidí, ale o malých městě s pár vesnicemi.
@admix: jj, ta babka by se měla pohnout, to je jako fakt. Jinak by to totiž vypadalo, že maká stejným stylem jako ty! :)
A ještě něco :) představ si, že by si chtěl hráč hru uložit a všech 250 000 lidí by se s aktuální pozicí na mapě a s aktuální věcí co dělají uložily do nějakého filu. Dovedeš si představit tu dobu zpracování a velikost výslednýho savu? :)
Nemělo dnes vyjít další video?
@Admix: Nemůžeš chtít aby engine zvládal počítač AI 250 000 lidí naráz a ještě by zvládal každou postavu navigovat podle nějaké skriptu, co má zrovna dělat (rýt zahradu, jezdit autem, volat z telefonní budky). Vytvořit takové skripy a algoritmy by zabralo dost času a to ani nemluvím o animačkách pro každou činnost apod.
@Snowojta: GTAčko mělo v tom případě špatné skripty. Pokud ale uděláš skripty, který generuje okolo tebe lidi a auta a maže je jakmile se od nich vzdálíš třeba na víc jak 500 metrů tak to bude fungovat v pohodě.
admix: Ta stařenka by mohla trpět senilitou nebo ztrátou paměti :)
Predpokladam, ze se jen nebudou vykreslovat, pokud chcete zachovat nejakou nezavislost prostredi, musi se stale pocitat vsechny jednotky Napr. kdyz jedete okolo babky co reje zahradku, tak za pul hodiny uz musi mit zryto a ne ze bude furt votacet jednu lopatu hliny
2minatory: jo jenze třeba ja si v GTAčku nekde zastavil auto otočim se abych postřilel poldy,pak se otočim zpatky a to auto uz tam neni,nebo se chci ukrast naky auto..ono zajede za roh a uz tam neni..no a civilove nejsou podle mě kulisa když v tom sharpovo Civil cti harješ za civilisty..?
@Str: Tak pokud by je jen naplno nepočítala, tak to je celkem přijatelné a pochopitelné. Chápu že výkon se musí šetřit na podstatnější věci. Mě spíše vyděsila ta představa generování a následného mazání…
Dobrá práce Celo ;D
Typickým příkladem generace civilů je Mafie a GTAčko – tam nikomu nevadí, že se automaticky mažou. Klíčové postavy (ty se kterými má hráč interaktivně komunikovat apod.) mohou být v enginu na pevno na místě neustále. Ostatní civilové slouží jen jako kulisa.
Generování civilů a mazání jako někde v CoD… no ty vole, kam to spějem? :)
Spějem k optimalizovanějším zítřkům ;) Není důvod, proč by měl engine počítat všechny civilní jednotky naplno po celé mapě neustále. Hráče stejně zajímají jen ti, kteří jsou blízko.
Tak tak
A já vždycky měl rád na OFP (a i ArmA) to, že ti vojáci na tom kopci jsou a budou i když od nich budu kilometr či deset a že furt budou připraveni (ne jak v jinných hrách, kde co nevidíte nežije a tak se o to engine nestará). Generování civilů a mazání jako někde v CoD… no ty vole, kam to spějem? :)
Když si dokážeš hru dobře naskriptovat tak nemusíš využít ani těch 64. Stačí udělat dynamický skriptík, který okolo tebe v náhodném poli generuje civily a ty pak maže.
.sharp:ono jde vic nez tech 64 myslim ze sem to cet na ruprtovi..
porota chválí, Celo!!
btw. mě jeden borec svěřil, kdo zabil Kennedyho, ale taky vám to neřeknu :-P
Tak už je možné přidávat komentáře i bez registrace.
Nemůžu se dočkat až se pustim do tvorby civilního módu :) U flashpointu mě zkazily plány limity eginu a maximální počet skupin :( jinak bych si stim hrál snad ještě teď. Zlatý to časy :)
Dobrá práce Celo ;)
Ba ne. Něco takového údajně plánované je, ale nelze říkat hop dokud nepřeskočili.
tak jasny, napsat sem ze na tebe sere neni prilis vhodne… ;D
Tak už vím co Ohara na to. Ale říkat nic nemůžu… „To je ale dneska krásně co?“
Jak je z bulváru najednou takovej facebook… :)
Já už jsem to Janu Hovorovi napsal na ICQ včera – hned jak jsem napsal příspěvek sem – tak uvidíme co on na to. Kdyžtak klidně napíšu i email přímo vedení.
Obecně ale Armě 2 dost věřím – zejména potom, co mi o tom právě Ohara říkal. :)
Že jim je to úplně fuk bych neřekl, ale souhlasím s tím, že mají svou představu a ta se možná tak úplně neshoduje s tím, jakou má představu většina bývalých hráčů OFP (zvláště těch z MP scény). Nicméně uvidíme na dvojce, zda se nějak poučili. Ruku do ohně za ně nedám, ale zatracovat je předem taky nehodlám. Taková zdravá opatrnost je po jedničce na místě.
jn, zvlast kdyz je jejich pristup takovej jakej je, oni maji svoji predstavu a s tou to delaji a je jim fuk celkem jestli se to da hrat nebo ne…
Jeden má rád holky, druhej zase vdolky. Píše se to tu furt dokola. Na lecčem, co nám vadí se shodneme, ale na tom, jak to vyřešit už ne. Už dva roky se tu (ale i na forech BI) neustále objevují připomínky a návrhy, co by mohlo být jinak. Nicméně teď je na nějaké radikální návrhy celkem pozdě. A nějaká petice? K smíchu…
Tak proč někdo nenapíše zprávu BIS co se mu líbí a co ne. Popř. udělat Petici :D
PS: Ajax je náhodou super! Jedna z dobrých vlastností Webů 2.0 …
Nemůžu si pomoct, ale prostě mi vadí, že ty lidi (policajti a ta ženská před stromem) stojí jak kůlu v plotě. Vždycky když vidím nějaký video z Army 2 tak je tam aspo? jednou vidět tenhle staticky stojící člověk. Hodilo by se udělat animačku jak třeba jen popochází na místě nebo prostě jen překračuje. V demu OFP tohle bylo (vojáci na místě skutečně překračovali na místě) a pak to najednou nějak neznámo kam ve finální verzi OFP zmizelo.
Vysloveně mě tahle věc bije do oči :)
moc tomu nevěřím, stejně si myslím, že to vydaj nejdřív až na Vánoce
Tak prej datum vydání OFP2 bude Léto 2009, tak schválně jaký budou klady a zápory v recenzích :)
Zdechni :)
nj, tak to funguje no, admix kecal…
jo vole pico vole, si to nepamatuje vole kdyz chci bejt prihlasenej a porad se prihlasovat me nebavi… teda pokud uz jsi to neopravil ;)
AJAX JE ZLY!
Hmm, tak ti nevím, ale v Opeře to video vidím ok. Pokud zrovna nejelo, tak to byl spíše problém na straně těch, kdo mají to video u sebe, což je BI. Ale pokud mě chceš na něco upozornit, tak nejdříve nastuduj JS framework jQuery a CSS framework Blueprint na kterém teď bulvár jede.
AJAX je tu použit jen na jednom místě a to při ověření existence nicku při registraci.
Nesmíš brát admixe vážně. Ten vidí AJAX za vším, co se hejbe :)
Vypada to hezky :) Obrazek neni ted tak dulezitej, ale kdyz uz jsi se pustil do CSS, tak to obcas zkoukni v jinejch prohlizecich, treba Opera si moc neporadi s tim videem. Cirou nahodou se ted taky venuju studiu CSS a jsou tu urcita uskali vzhledem k IE vs. ostatni browsery a AJAX versus tlacitko Zpet. Nechci tu prilis rozjizdet offtopic (navic uz piju tretiho bavoraka) na mjel ti v pripade zajmu poslu odkazy, co to vysvetlujou. Ale opakuju, krasne se to vyvyji :)
Nějaký editor, nějaký filtr… :)
by stačilo projet ten obrázek v nějakém obrázkovém editoru, aplikovat na to nějaký přijatelný filtr a bude po zubatosti
Zatím není nic finální… tedy až na vrchní obrázek, který prostě větší už nemám a tak jde o zvětšený původní obrázek :) Až vydají dvojku, tak ho třeba nahradím… zatím svůj účel naprosto spl?uje. Jakékoliv další připomínky a názory samozřejmě uvítám.
jo a moh by si u komentářů roztáhnout okno článku víc dolů, tak trojnásobně aspo?
ještě by to chtělo upravit logo, ten obrázek je nějaký rozmázlý
WaTaFaK?
No co se to tu děje… :O
Co to tady je za klauni ? Celo propad kouzlu ajaxu, pomoc!
Stealth: Taky to okno mám malé Celoush: Teda musim ti poblahopřát, za nový vzhled :)
Jak je to okno obrazky a video mam ho jen ja tak male nebo i ostatní? Jinak pěkné čelo:-)
Upravil jsem trochu stránky, takže jedou teď v testovacím režimu. Omluvte prozatím omezenou funkčnost.
No, tak jedno policejní auto na začátku videa vypadá jak auto Veřejné Bezpečnosti, přibude zase hromada animací pro postavy a jako další zvíře bude kráva :) – Shrnutí celého videa
Nebuť labuť! Kravičky na neeee!! Nahodou konečně pořádnej civilní život v Armě a o tom v tom videu asi šlo! Ukázat že tam nějakej bude asi.
No právě že se mi to líbí :), ještě by tam mohli bejt koně a možné ježdění na nich :)
Docela sem překvapenej… Pěkný vesničky, reálný stíny, nový animace, i ty krávy se nehejbali tak stupidně jako divoký prase no a ta zrzka jak jde cca v půlce videa do kostela nemá chybu!!! :D
2viper Já bych chtěl jezdit na pštrosech… lol
Ty koně a možnost na nich jet, to by bylo fakt dobrý. Představte si to jako další dopravní prostředek, navíc poměrně tichý, jedině vzít kolo:D Ty kravky jsou hezky komické. Nepřipadá vám ta animace jako by zrychlená? Jinak civilní život funguje zdá se dobře.
Acutku myslím že utíkali v té danné chvílce. Nedělejte z toho zas cirkus! No já se těším na to jak si na mapě udělám pár obyvatel ve městě a vezmu MLRS a srovnám to se zemí lol.
Nádhera animačky, týpek opravuje auto poškrabá se na zadku, auto VB taky pěkný, prní co udělám v editoru bude že hodim kravu a před ní tank a dám si přetlačovanou :)
už to vidím jak lidi budou odpalovat krávy tunou c4 na měsíc :D btw: ty letadla co se tam objevily byly su-25?
vypadá to na další MUMU FARM levely :P animačka je zrychlená, kdyby jen nevrtěla tak rychle ocasem, tak by si to nepoznal, osobně jsem rád, že tam vůbec je taková to zvířena, animace jsou u mě druhotné, hlavně když se budou hejbat jak maj, když kouknu na katastrofální animačky Bethesdy, tak BI jsou proti nim mistři
Tak myslim že minimálně v civilnim životě udělali BIS kus práce. :) Animace super…třeba jak ta bába něco rozhazuje po zahradě. :) Krávy podlě mě utíkaly jak prolétla ta letadla (podle mě taky SU-25). A hlavně se mi líbí široká škála civilistů…oproti těm plážovejm exotum z jedničky nádhera. :) a grafika se mi líbí vážně moc.
jsem celkem zvědav jak to celé bude fungovat dohromady :D ale z civilistů (a zvěře) jsem taky poprvé nadšen, konečně by i vytvořené mise nemusely být jen o manících v maskáčích
Jestli jsem dobře koukal tak jeden týpek se tam rejpal v nose i:-)
mohli by BISáci vytvořit i nějaké ryby, žraloky atd. To by byl super pocit kdybych se ve hře ocitl ve vodě a měl bych strach zda se nestanu potravou žraloků… ArmA2 se mi líbí čím dál víc, bude to takové vojenské „GTA“
Já jsem docela dost zvědavej jestli se jim povede teda to co řikali, že vložíš do editoru jednu věcičku a ono to zaplní město civilisty a budou žít vlastním životem :)
tak né všude jsou žraloci, navíc podle toho, kde se Chernarus nejspíš nachází je to nepravděpodobné ;)
Pičoviny a bigbeat… na to vás užije.
Pripomina mi to situaci, kdy byli vsichni vyndany z toho, ze vojak pri strelbe fakt macka tu spoust … to ze se zbran chovala absolutne nerealne, to uz nikdo neresil ;)))
Co naděláš čelo:-) Mně se hlavně líbí že lesy jsou teď přehlednější. Ta podzimní krajinka je fakt pěkná a je lépe díky ní vidět v Lesích.
Ještě by mohlo padat listí nebo plody ze stromů :) Třeba jde voják přes les a na hlavu mu spadne šiška :D – Když už realismus, tak pořádnej ne ?
tak listí padat v lesích bude
Jo jo Listí padá. Už to tak Vipiku nepřeháněj:-)
Na padající listí si choďte za barák do lesa.
Jo, keď už sme u tych pytchovin, tak čo keby tie kravy dávali aj mlieko, ktore by slúžilo ako „medecina“ pri menej vážnych zraneniach, niečo na štýl obväzov z CSLA modu…sa spamätajte…šišky,plody zo stromov,žraloci ? omg
Je mi úplně jedno jestli se v tom videu chlápek škrábe na prdeli nebo babka sype realisticky slípkám..... Do té doby než ta hra bude venku a bude hratelná(!) tak jsou tyhle videa nicneříkající!!! Tvrdit že vidíte že to ve městech bude žít......nebude! Animace pěkný ale ve hře nevyužitelný. Kráva pěkná ale k čemu mi bude ve hře kráva, když hra bude mít i ty nejprimitivnější bugy.
Do doby než bude funkční, bez zásadních chyb a nezabije můj HW, tak mě tyhle videa, screeny a popisy nechávají chladným. ;)
Bohusu ty mi čteš myšlenky, však stačí vzpomenout na výborné klipy ze zabugované ArmA1, ano, krásné záběry jde dělat i v zabugované hře
Trošku optimismu…:) Na to pod jakym sou tlakem to prostě nemůže bejt jak jednička.
No když to dopadne ještě hůře nebo podobně jako jednička, tak se jim každej může vysmát.
Přesně o tom mluvim…To mi trochu dodává jistotu že to taková tragédie nebude. No nic už brzy uvidíme jak to je.
Pánové mě je to fuk 1 jsem se naučil hrát a užíváme si dobrých copek a zábavy doteď:-) A 2 bude podle mě o hodně lepší Arma:-) Určitě tam nebude ovládání jaké jsme si představovali opět ale nato sou naše požadavky a stížnosti aby to předělali:-)
Mě to teda jistotu nedává :) Jestli něco, tak je šanci, ale určitě ne jistotu :) Jestli 2 dopadne jako 1 nebo hůř, tak nejde ani tak o výsměch jako spíš o krizi a konec. Naše požadavky a stížnosti? :D ?ešení některých se objevilo jako patch, resp. patch patche. A nemyslím si že brzy uvidíme.....asi si počkáme :) Zase! :( :)
Přesně tak. Jistotu ne, šanci ano…
Už se vlastně tak nějak ví, kdy ta arma vyjde? .)
Tak nějak letos.