Nový ArmA 2 trailer od BI
Komentáře k článku
Trailer (ingame video) od BIS je na tom o hodne lepsie, nez ta 505 Games verzia. Ukazuje aj nejake novinky (preliezanie plotu, animacie,…) a sceny su suvisle.
tak si jedu domů a přemýšlím, že by dneska byl ideální den na BI ArmA2 trailer, voala a von je fakt už venku :)
Moc hezke video:-) jsem se na nej tolik tesil.Nejvic me zaujali ty efekty s kamerou.
Co je vlastně tak špatného na skákání?? Neříkám dát do hry zajíce křížené s blechou, ale přeci jenom já bych byl pro.
Jinak video normální. Chápej „není blbý“ a to je taky posun.
PS: Reality mod je za ty prachy bomba. :)
„White men can't jump“ ;)
Povedeny ingame videjko.. stejny jako me natesilo na armu tak uvidime :P btw skákání fakt ne! quake a CS hry uz jsou ;)
Trailer se mi líbil. Paráda.
Ty kokso, to je fakt dobrota. Rusom sa to ale asi páčiť nebude. Ale mohli by nejak doladiť to striekanie krvi pri zásahu. Je dáko moc krikľavá a pripomína to skorej paintball. Už sa tej hry nemožem dočkať.
tolik se toho nažvanilo o plůtcích a že prej to ani není realistický a všechno jde jak koukám :) animace jak z 1st tak 3rd vypadají dost zajímavě, stejně jako ozvučení hry, dost se hra od GC, ještě pokud mi udělají radost s chováním vehiklů, mohla by to být opravdu dobrá investice
Přelezení plotu, divočák, pes, a kus z cz dubingu – konečně pořádnej trailer oproti 505 Games :)
Tak k videu dve veci:
- optimalizace, potazmo narocnost – novej komp si kupovat zatim nebudu, tak kdyz uz nic, tak minimalne na HW naroky budu moct urcite nadavat dal :D
- AI – ten teren vypada skvele, ale jestli tam AIcko bude porad videt desert island, tak hratelnost (minimalne singlu) bude nulova, doufam ze to mate promysleny.
a treti – betatest! chran vas ruka pane, jestli to zas vydate tak zabugovany :) Jinak hodnotim celkem kladne a jsem zvedavej na vysledek
Jestli to posvětí admix tak do toho jdu :D
Video v pohodě,žádný oblbování a wow ukázky.Ukáže ingame a řekl bych že není na full detaily.Jinak přelézání plůtku vypadá dobře.Líbí se mi nová animace běhu,zvuk zbrání a pohybující se závěr u AK,očím lahodící prostředí a ten real pohled z vlastních očí.Sice drobnosti ale dost to přidá na atmošce.Naopak dabing mě nějak nesedí,uvidíme ve full.Hlavní pro mě,ale jak už psal admix to AI aby se nechovali jak snipeři :(.Jinak to zatím hodnotím kladně.
no, uvidime…
jenom se porad bojim ty morsky nemoci z pohybu a navstevy vocniho kvuli rozmazani vseho co je dal jak 100m
2GhostX: Jak už se někde zminovalo zkus si na sebe vzít 30kg a skákat. :) (doufám že tímto nerozvedu diskusi kolik váží vojenská výbava) Prostě ArmA by se skákánim ztratila na jedinečnosti a docela čekám, že třeba v OFP2 skákání (nebo nějaká obdoba) bude.
Jinak k videu…zatim se mi to moc líbí, AI vypadá z 90% mnohem líp než v jedničce, grafika bombová, motion pohled je fantastická novinka, a jednotky a vozidla vypadaj taky fešně. Týhle hře já věřim!
Ano, s plnou polní se blbě skáče, ale ne všechny postavy musí zákonitě být v plné polní. Co takovej civil, který sebere revolver a jde bránit svůj barák? Ať to klidně navážou na velikost výbavy, ale striktně to odmítat, to fakt ne.
Čelo: Když by velikost výbavy neudělali, tak od toho je tu modderská komunita :D
blbe neznamena ze to nejde vubec omg,
btw: 30 kg neni zas tak moc…
..na 1.pohled to vypadá ůžasně,jediný čeho sem si všim a trochu mi vadí,je pohyb.Když se podíváte,tak vojáci kteří tam běžej,maj hrozně rychlí pohyb běhu,a moc pomalou vzdálenost.Jestly mi rozumíte.Prostě to vypadá,jako kdyby trochu běžel po běžícim pásu…a za 2.udělejte něco s tou krví,myslim si že barva krve je někde jinde…
2Rsa: addony a mody jsou pro děcka. Pokud to nebude ve hře, tak jakoby to nebylo.
ja mam bezmala metrak, tak vim, co to je skakat s triceti kilama nadvahy a ver nebo never, jde mi to … bez moznosti si hopsnout se nemas sanci dostat pres nektery prekazky a treba i se snipou za komin je to jenom omezeni pohybu a na tom nic pozitivniho proste nenajdes, kecy o Quake jsou mimo jako sloni v jizni americe a pokud to tam nekdo nekdo neda, tak bud neumi programovat a mel by se zivit necim jinym nebo ma nejakej jinej duvod, kterej urcite nebude presahovat kvalitou nazory Mao Ce-tunga btw. vsimli jste si, ze tam skoro nejsou mraky to prase chodi jako Robocop? :) howgh
@GhostX: samo že jde skákat, ale já nevidim jedinej důvod, proč bych ve hře skákal,udělal bych to jen bude li přede mnou překážka(to je reálný),ale určitě ne tak, že by jsi prostě běžel a skákal před kulkama a nebo jen tak na silnici…myslim, že vojáci v reálu taky neskákaj jen tak a už vůbec ne před kulkama, maximálně přes kládu, nebo potok..Ještě by mě zajímalo, při jaký činnosti skáčeš s 30ti kilama na zádech?..
Mno, vypadá to dobře. Jenom nevím co předchozí pisatelé mysleli tím, aby se AI zase nechovalo jako sniper? AI přece sřílí podle nastavení schopností, tzn. od slepé roury až pro ostříže s nadpřirozenýma schopnostma, záleží jak to tvůrce vybalancuje nebo ne? :-D
prysku, skakat pred strelama nejde skoro ani v codu (jen na kratkou vzdalenost), myslis ze ve hre jako je arma je mozny neco takovyho udelat? Nevidim duvod, proc by si vojak nemoh na hlidce poskakovat radosti, nebo si treba preskocit pytle s piskem ;)
Jedným slovom paráda, chcem veriť tomu že to bude raj pre všetkých OFP a dajme tomu aj Arma veteránov.....jediné čo ma dostalo je porovnávanie grafiky z GSOW na jednom nemenovanom hernom fóre…dotyčný musí byť riadny vypatlanec
2pochyst: no narazelo se na to, ze AI ignoruje krovi, stromy atd. a strili pres to i kdyz by te jiny hrac v tom krovi nevidel AI te tam vykroji jak prd… no snipersky schopnosti treba takovejch kulometciku v OFP jsou povestny…
prysku zapomen na Americas army kde vsichni pred kulkama skakali. Samozrejmne ze skakani nechceme z tohodle duvodu, ale pro když předemnou bude 20cm kámen, abych jej mohl přelézt a tím myslím vyskočit na něj. Pokud ale všechny překážky budou řešeny jako když se přelejzal ten plot, tak proč ne.
skákání tam není hlavně z požitku, přijde nějaký degen a bude tam pořád skákat, jak to pak bude vypadat? pokud někomu hopsání chybí, tak ať hraje jiné hry, navíc je sranda, že nikdo není zamilovanej do přelézání plůtků, to byly sáhodlouhé diskuze :)
té rozmazané krajiny na 100m bych se nebál, jen taky doufám, že to komíhání pohledem nebude tak bruální, líbí se mi moc, ale i když je to v rámci zatím prototypu, snad tvůrci sami odhadnou, jak moc je to třeba upravit
Ak som dobre rozumel tak to hopsání je Motion Capture camera a je to voliteľné. Čiže ak sa ti to nepáči, tak to nemusíš použiť a možeš zostať u klasiky. Je to robené pre tých čo si chcú užiť viacej reality.
2atreid: no dyť jo,jen píšu, aby to bylo udělaný jako + ke hře,takže nevidim důvod, proč poskakovat kdekoliv,pokud to bude šutr,zídky,kláda nebo plot,tak proč ne.V OFP ani Armě mi to nikdy nechybělo,naopak sem kuli tomu přestal hrát BF2,jelikož mi tam frajeři skákaly rovnou do lehu a zpátky…(teď už to prej opravený)..takže když už, tak řešit stejně jako přelejzání plůtku… Admixi,myslim, že v žádný hře to neni tak doslova,ale nevim, proč by to v armě nemohly udělat, prostě by se mohlo skákat a pak by jsi viděl,např.při corri,nebo jinejch malejch masakr mapách,kolik se najde lidí, co toho budou využívat.Proč nezůstat u krásnýho kličkování a jen přidat řešení jako s plůtkem i u jinejch objektů, který by ti vadily v pohybu......
a hele, chytrej pozitkar co neumi cist
Otazka za milion: Jak si ve hre poradit se skakanim? a)neskatat vubec – simulator najezdove rampy b)dementni implementace – hyperaktivni blecha v akci c)intelingentni implementace – stojim pred vetsim schodem a muzu na nej vyskocit
pustte Project reality a podivejte se jak to ma vypadat; skocis a pak se chvili pohybujes jak zelva tzn. jde to, ale nejde to zneuzit
vic se na toto tema nema smysl bavit
„Lidi neradi čtou, ale hrozně rádi píšou“
Ad překonávání překážek v Arma2. Objekty do cca 50cm by mělo jit normalně přejít obdobně jako v ArmA (takové ty neviditelné plošinky). Objekty do 1m a relativně malé hloubky, pujde překročit tou animací co je vidět ve videu. Tu animaci bude pouštět sám hráč, klávesou, tak jako v ArmA třeba salutujete nebo si sedáte na zem. Animace přesouvá panáka kousek dál s tím, že po dobu přehrávání nekoliduje spodní pulka těla.
Tak tak – ani v tom posranym COD4 nemuzes skakat furt, proste jednou skocis a pak uz muzes jen pohopsavat. Kdyby tam bylo skakani a vylejzani na veci jako v codu, chrochtal bych si blahem
jde o to ze v arme to skakani proste neni kde vyuzit.. ve hre prakticky nenalezneme zadne diry v zemi,skaly co maji mezi sebou mezeru na preskok,vetsi spadane stromy..ten engine si s tim zkratka nejspis neporadi.. bodejd by ne kdyz puvodni engine neustale vylepsuji.. moznost prelest mensi prekazkdy zni rozhodne dobre.. udelat moznost skakani podle zateze vystroje a vyzbroje pusobi realne.. ale de o tom jak uz tu nekdo psal aby to bylo zredukovano na moznost skok a potom treba maly uskok a nasledny chvilkovy odpocinek.. nechtel bych v multaku pak videt stado skakajich posuku jak si hrajou na quaka.. trailer vypada dost dobre.. armu sem si koupil specialni edici a doted toho lituji.. ten nedodelany produkt co vypustily do sveta si opravdu zadal velkou varku patchu a stiznosti na vyvojare.. snad se uz dostatecne poucily ze svych chyb a preju jim aby nam dvojkou ukazaly ze vznikne nastupce puvodniho flashpointu..
Video určitě zajímavý. Jestli to ale bude jako v armě, že když se myší udělá kolečko tak ve hře ten voják zbraní obkrouží elipsu tak nevim nevim…
Ja osobbně si myslim že skákání je blbost a to přelejzání je ideální. Jen jestli bude možnost ještě jakoby vylezd na plochu která je vo metr vejš. Osobně si sám sebe nedokážu představit jak byť i jen s 15kylovou krosnou přeskaukuju nějakou větší překážku. Hezký to bylo v postaršim Vietcongu kde se vojáci překulili přez kmen ;-) Ještě marně doufam že tam přidaj možnost pohybovat se v nákladovom prostoru (u velkejch vehyklů jako lodí letadel a podobně by se to hodilo) Jinak musim pochválit že trailer vypadá pěkně … ale po zkušenostech s Armou si nějakou chvylku počkam než si to pořídim.
2jirka.maso: v armě si přece nastavuješ u myši citlivost na osu X a osu Y takže to záleží jen na tobě jestli děláš z kolečka elipsu nebo ne
Já nevim, ale mě připadá, že tady všichni chtěj z Army udělat obdobu CoD. Hraju OFP a Armu od roku 2001 a za celou dobu sem skákání nepotřeboval, pouze sem občas potřeboval přelízt plot, ale to už je ve dvojce řešeno. V případě že se vyřeší kolize při přecházení kamenů, tak nevidim jedinej důvod proč tam takovou hovadinu cpát. Ani pitomý pytle s pískem ve skutečnosti moc nepřeskakují, ale spíš přes ně přejdou, a to v Armě jde, akorát to nevypadá tak efektivně.
Tak zkus bezet proti pytlum s piskem, kdyz po tobe nekdo zacne strilet. Co udelas – preskocis je, nebo se zastavis, koleckem vylovis moznost „prelez pytel“ a prelezes ho? Aha?
hele admixi arma neni zadnej skakal pes pres oves.. tam kdyz si bezel proti proti pytlum z pisku tak si sice bezel ale nehnul si se zmista.. obcas si se do tech pytlu zaboril a nemohl ses divat natoz se otacet a strilet.. ted si jen zbyva vybrat zda umrit zastrelenim ci fatalnim zabugnutim v texturach? vis ona arma vlastne ani po nekolika patchich neumela ty textury zobrazit spravne takze se obcas objevil model bez textur..
2jirka, stalg a další, kteří neumějí číst, tak Armor napsal: „Tu animaci bude pouštět sám hráč, klávesou“, takže žádné rolování a hledání akce.
Dobrý až na to, že já sem na nic takovýho nereagoval. :)
2stalg: To sem skutečně něvěděl že se tam nastavujou osy X a Y… lol … V tom nastavení citlivosti jsem prosral tolik času a stejně se mě to nikdy nepodařilo udělat tak, aby se to dalo aspoŇ trochu hrát. Pak máš zase rozházenou citlivost u raketometu nebo u velitelskýho pohledu, prostě to je celý pošahaný a doufám, že ve dvojce to takhle idiocky nebude.
Prostě BIS dobře věděj proč to tam nedávaj, pokud někomu dělá problém zmáčknout jedno tlačítko navíc tak to už je asi nějaká vada. A pokud by se v Armě dala každá situace řešit rambo skokem přes oves tak by to prostě byla další tuctová s***ka! Buďte rádi jak to je, že je to jediná hra svýho druhu a pokud si chcete zaskákat tak si zahrajte cod apod. ;)
Mám dotaz na videu při spomalené ukázce sřtelby a následném pádu vojáka. tak vojáci trochu popředu utíkali a ti u zastřeleného vojáka pořád stáli jak joja. Přitom museli slyšet střelbu a navíc viděli padat vojáka. To jsou zase tak natvrdlé?
no těžko říct, možná že ti vojáci maj nastavený klidový režim, takže je jim putna zda jim sejmuli jednoho z frakce, vesměs je ta scénka evidentně naaranžovaná, takže klíd
Jen se ptám možná jsem viděl špatně. Ale po tomhle videu jsi myslím že se máme naco těšit vypadá to dost dobře:-)
@spoock: No asi nejsem sám, kdo si myslí, že i když mají vojáci nastavený klidový režim, tak by na smrt spolubojovníka měli zareagovat a ne stát dál jak vokurky.
ad dabing: Nevím, zda je to finální, ale podle hlasu jsem poznal Edge, tak nevím, zda to bylo provizorní nebo se dal i na dabérskou dráhu :)
Co sem koukal, tak moc FPS asi neměli, zvlášť při pohledu do dáli :) Vojáci lehce podupávaj na pásu.. u Team Razoru se načte nejdřív low lod zbraně a pak přeblikne ten lepší.. atp.. To zas bude HW nálož :) Typuju, že za dva roky si to zahrajem hratelně :)
Ovšem destrukce oné budovy na mě fakt dojem neudělala…Mě to je vesměs jedno co vyjde, kdy vyjde, jestli se tam bude skákat a přelejzat plůtky apod. Ohodnotím hru jejím celkovým dojmem, takže ať to bude OFP2,ArmA či uplně něco jinýho. Každop na novýho compa budu mít nejdříve do čtvrt roku, tak ať se snažej. Zatim ať žije OFP, kerý mě ani po více jak sedmi letech nepřestalo bavit-nikdy .)
sem z vás v šoku…všichni se nad armou2 chválou jen rozplýváte…vypadá to ale opravdu hodně dobře
2 Celo: co vím, tak jsou dva režimy klidového režimu, jeden kdy ignorují vše a ten druhý, kdy po útoku AI opětují palbu, myslím si, že jsou tyto funkce obě v pořádku, spíš bych si počkal na nějaký pořádný gameplay než na nějaký úsek z traileru, stejně AIčkům nevěřím, dokud se neověří v praxi, o microAI si BI můžou povídat co chcou, ale stejně mám své pochybnosti, zda naplní očekávání
2 zemik: tak ty destrukce dle mého nejsou pořád finální, ne?
Neví někdo na čem to bylo zpuštěné? Připadalo mi to docela hratelné dobře.
@Spoock: Myslíš jako „CARELESS“ a „SAFE“?
přesně to mám na mysli
omg jak je to davno co jsi hral americas army atreide, uz nejakej ten patek tam nejde pred kulkama skakat :D a ani to nikdy dost dobre neslo, ale ted to uz nejde, parkrat vyskocis a pak jsi tak vyflusanej ze musis chvili pockat nez muzes nekam zas vyskocit ;)
Tak tak, v tom codu je to udelany stejne, jeden skok a pak muzes skakat leda pres oblazky. Chce to nejdriv zkusit a pak placat o tom, jak skakani neni realny :)
…no mistr v plácání seš tu jasně ty,o tom žádná,já sem psal, že mi to v OFP a Armě nikdy nechybělo a že vojáci v reálu s 30ti kily na zádech myslej na skákání asi jako na poslední věc.CoD4 si vyskoušel asi každej,takže neboj…a včera jsem hrály dokonce CoD5 po hamachi campaign co-op a to je pecka…prostě celou kampaŇ ve 4. lidech…
Skákání je to poslední co mě zajímá.Navíc nemám ani zájem, aby Arma byla akční hra s filmovejma efektama. Navíc ty animace skákání nevypadaj nic moc, je to pak taková sranda. Ten běh mi přijde v pohodě, to že to bude náročný na hardwér je taky v pohodě, tak to má prostě být, je to evoluce a s tím jsem smířenej. Však OFP2 bude taky vyžadovat jiný železo. Když se vlastnosti techniky přiblížej víc realitě budu rád, páč arma mi přijde vhodná spíš pro simulaci druhý světový. Myslím tím třeba inteligenci zbranových systémů v KA-50, protože v něm si připadám jak v dvouplošníku :-) .
prysk: a ty ses mistr v cem? Psal jsem nekde neco o tobe? Tak se laskave nevyjadruj k mejm vyjadrenim, dik ;) Kdyz ti nekdo bude strilet pod nohy, tak budes tancovat i s dvema pytlema cementu na zadech, stejne jako jsme se kdysi bavili, ze vojak neproleze krovi :)))
no já sem mistr třeba ve skateboardingu :)), ale to tu nikoho nezajímá.:)).Ale dyť já se rád vyjadřuju k Tvejm vyjádřením,takže musim opět konstatovat,že skákání je pro mě vedlejší kolej…ale pokud si byl na vojně, tak mlčim..,určitě ste tam skákaly povinně jak srnky i s tankama na zádech..:))
Skákání je vedlejší kolej, ale jeho odmítání není na místě.
Ach jo, uz mlcim. Samozrejme mate vsichni pravdu, spravny vojak ma vzdy alespon jednu nohu na zemi, protoze tak je to spravne, tak to ma byt!
No a co takhle neskákat ale překážky přelízat ovšem že ne plazenim ale rychejší netodou jako třeba jedna ruka na překážce a nohy udělaj hup??
Co takhle se mrknout na video? ;)
Nádherný trailer. Dostávám chutě po tom zklamání jménem ArmA (1). Ale ten český dabing je příšerný. Dva studenti informatiky se pokusili namluvit vojáky. Ach jo. Mohu takto kritizovat, neboť sám jsem si skutečně dabing zkusil (elf v Zaklínači) a vím, jak je to pro ne-herce težké. U projektu typu ArmAII je nebytně nutné najmou školené herce, kteří nebudou přehrávat (jak je v dabingu her zvykem).
2Marcus de Tycho Zrovna jsem si říkal, že kdyby byl dabing zmáknutej stejným způsobem jako v tom videu, tak bych byl spokojen. Otázka názoru ;)
Teda nic moc video ani grafika připominalo mi to vietcong.No snad ovladani bude stát za to.Jinak docela zklamání.
Tak to jsem asi hrál jinej Vietcong :)
Mno jako ta grafika to provedeni ty travy barevný uplně stejně jako vietcong.Jediny co se mi libilo byl tenpodzimni les.Jinak ty zviřata docela dost čtverečkovany.Asi bych neměl hrát na playstationu 3 ty HD hry: )
Možná bys neměl porovnávat neporovnatelné ;)
nejlepší CZ dabing všech dob byl v ČSLA modu pro OFP:-)))
2saldy: a mafii jsi hral?
Pravda. Mafie měla zuper dabing. BIs může porovnávat :P
2 Hlupec: no BI nikdy moc zvířat neudělalo, jinak co se týká animace kance, tak ten je sice divnej, ale klokan ve VBS1 má ještě divnější animaci :P
no tak jestli se na to koukas takhle spoocku, tak se ani nedivim ze jsi ze vseho tak vycakanej…
zkus nekdy vystrcit hlavu z prdele a kouknout i na produkty jinejch firem…
ostatne … klukum z BIS by to taky prospelo…
2 felčar: to jsem psal hlupcovi a né tvojí prd*li
Tak BIS maj za sebou taky aspo? jeden dobrej dabing :) > OFPR :) Jestli Victor Troska nebyl dobře nadabovanej, tak co tedy ano? :)
Jo jo starej troska to je kanec:-) Celo myslim ze na video se dival ale to pomale prelizani plotu je docela fakt pomale:-)
Už se těším na odstřelování přelejzáků :-))
Ad dabing: Většina českých hlášek z traileru jsou placeholdery.
@Marcus de Tycho: Zklamu tě, nešlo o studenty informatiky, pouze o designéra a šéfdesignéra ;)
No ono se to zdá neporovnatelný.Ale už ve vietcongu byla takhle podobně udělana trva takže nic inovativniho.Ale třeba mě to v in-game přesvedči že je to fakt krok ku předu a doufam že arma 2 už bude mít větší podporu Multiplayeru. Ale zase na druhou stranu se o armě 2 moc mluvi o ofp2 se zas až tolik nemluví takže bych spíš daval naději ofp 2 :)
Trva = tráva :) pardon :)
Jestli to neni tim že v případě OFP2 neni o čem mluvit když nejsou žádný informace skoro. Já si stojim za Armou! ;)
Stuj si treba na vlastni noze, ja pockam co z tech dvou vyleze :)
Ještě jednu často opakovanou nepravdu bych rád vyvrátil.
Pokud jde o testování toho co AI vidí a co nevidí tak se to děje následovně. Pro takřka všechny objekty ve hře se používá tzv. View Geometrie, to je zjednodušený tvar objektu, který odpovídá objemu části modelu „zaclánějící“ ve výhledu. Vegetace tento objem má v místech kde je husté listí a kmen. View geometrii mají stavby i vozidla. I tráva na zemi v ArmA1 takovouto geometrii simuluje. V ArmA jí nemá zničená vegetace povalená na zem. Animované postavy view geometrii také nemají, místo toho se pro detekci viditelnosti počítájí jen dva body – střed hrudi a střed hlavy. Pokud tyto body na vaší postavě pro pohled konkrétního AI zakryje, jste pro AI neviditelní.
AI nicméně nejen kouká, ale také poslouchá a komunikuje ve skupině. V ArmA1 byla ve starší, nepatchované verzi v nastavení slyšitelnosti zbraní a pohybu postav chyba. Ta způsobovala, že AI hráče nemuselo ani vidět ale dokázalo na jej velmi přesně lokalizovat sluchem.
A ve dvojce ji popadaná vegetace bude mít?
To je stejně škoda,protože v reálu někdy nevidíš člověka v lese co leží vedle tebe,stačí se nehýbat.Tím pádem maskáče nemají smysl mimo MP vs.
2 Čelo: už to bylo někde zmíněno … ANO
ja nevim co furt mate s tim ofp2, vsak ma vyjit az nekdy za rok, co jste pred rokem vedeli o ARMA2 ? ze snad bude? to je ale asi tak vsechno…
Jsem pesimista. Před x roky se tu na Bulváru pěli oslavé chóry na Armu (stačí listovat v archívu) při shlédnutí ukázek a kde je teď? Kdo ji hraje v MP? Skoro nikdo. Byl bych rád, kdyby mě příjemně překvapila, ale netěším se na ni. Totální zklamání z Army1 setrvává. Koupit si zmetek, to udělám jen jednou. A Arma1 zmetek byl, ani kampa? jsem nedohrál. Ale nechci Vám brát Váš optimismus. Zázraky se mohou dít, ale já na ně nevěřím.
Mno ofp2 má vyjít podzim 2009 a arma2 pokud se nemylím take podzim 2009. Takže nevim no.
to Hlupec: To sa mýliš, pretože Arma2 má vyjsť Q1 2009 a ja radšej počítam s Q2. OFP2 síce uvádza jese? 2009, ak ale budú dlho riešiť problémy s engine, može to byť kľudne 2010.
to Tunac: Asi sa budeš musieť prisposobiť, inak si možno v budúcnosti žiadnu hru nezahráš. Pomaly sa stáva normálom, že hry sú v poriadku až po niekoľkých patchoch. Viz napr. GTAIV. Ak sa človek nechce zbytočne nasierať, musí byť trpezlivý a počkať. Potom si tú hru kúpiš vyladenú a možno aj lacnejšie. Alebo prejsť na konzole, ale to ja určite neurobím už skrz Armu.
@Tunác – to že ji nehraješ ty, neznamená že „skoro nikdo“ jak říkáš. „Skoro nikdo“ nehraje OFP, s tím bych souhlasil, v opačném případě jsou tvá slova silnější než keř s View Geometrie, za který je schováváš a tudíš jsou velice průhledná a zábavná… :D Toi samé mohu tvrdit o cod4 když ji nehraji, kdo to vezme vážně?
Kdyz srovnam OFP s armou, tak asi na poctu hracu neni co resit :)
ano, dle například statistik xfire hraje ArmA dnes 10× více lidí než OFP ;)
neopomen fakt, ze xfire v dobach ofp jeste nebylo tolik popularni…
Zrovna jsem se včera byl podívat na GGC server a společně s pár Čechy nás tam bylo 20 ;) A dobře jsem se bavil.
Já mluvím o aktuální statistice. Je mi jasné, že OFP svého času hrálo více lidí.
bzzzz, petrolejka vs zarovka jaky je asi pomer dnes…
Ano, to je jako byste srovnali, kolik lidí jezdí novou octávií a kolik lidí jezdí stodvácou od uvedení na trh…
Já nevím, proč to nesrovnávat. Jsou tam i starší hry, které jsou výše než OFP i ArmA.
Ale když už, tak dosažená pozice v historii: OFP – Highest: #60 on 2004–08–02 ArmA – Highest: #67 on 2007–06–17
Jinak pohled z ČR hrozně zkresluje. U nás ta hra vyšla hodně nedodělaná, což se podepsalo na její reputaci a nízkém počtu hráčů. Ve světovém žebříčku to ale tak strašné není (proto vznikl datadisk na popud zahraničního vydavatele).
jenom abych nektere jedince vyvedl z jejich premiry optimizmu: http://www.ausgamers.com/…s/html/24115 kdyz jsem ten arma trailer videl, tak se mi pri srovnani se soucasnym trailerem chtelo rict sprosty slovo
proste mi to prijde stejny … napr. padani stromu v arma x padani baraku v arma 2; trava je bez komentare, a to pripos…ny ovladani heli taky (skube se to proste nerealne jako kravskej zvonec zavesenej pod vrtulí)
jediny cim to muzou zachranit je hratelnost a promakany online herni mody
a jeste par postrehu, ktery z toho budou ve finale delat herni dojem: parasutisti jsou ze dreva, ty neudelaj ani jeden pohyb trava se hybe, ale proc stejny pohyb dela cely trs? vojaci ve formaci behaj porad jak podle pravitka AI civlu – ta duchodkyne, co kolem ni bezi strilejici squad a sere si to tam bevko je docela v klidu – reakce vsech lidi je flaknout sebou vo zem nebo vzit nohy na ramena, ne? a jeste jednou s tou heli – nejblbejsi je, ze nejdrive se natoci stroj a teprve potom zacne delat pohyb tim smerem ⇒ nerealne a na <|> (tedy neoopraveno z ARMA 1) z reakce KA je to videt treba nad lesem
ještě vzít v potaz jaký výběr z kvalitních vojenských titulů byl kdysi a jak je tomu dnes, že?
2 GhostX: zííív!
GhostX: Exitují 2 východiska pro tebe:
- Napsat BI zprávu
- Udělat vlastní hru
Shrnutí: Raději počkej, až co bude ve výsledku :)
to GhostX: Teda o vývojárstve hier neviem vlastne nič, ale zareagovať musím, pretože toto je už trochu moc.
- parasutisti sú z dreva asi preto, že v čase výroby traileru ešte neboli hotové ich animácie
- neviem o hre kde sa hýbe každé steblo trávy zvlášť, aj u lepších kusov je to často riešené ako pohyb celého pásu textúry, arma je na tom dosť dobre
- až počítač poberie to, že budú mocť mať vojaci rozdielne „behavior“ i animácie a každý sa bude chovať inak… zatiaľ ho dosť zahlcuje aj jednotné AI
- AI civilov je dúfam ešte nedoladené, na ich malý pud sebazáchovy už poukazovalo hodne ľudí
- nie som letec, ale nereálne by mi naopak prišlo keby sa vrtulník choval ako auto na asfalte. Ak niečo visí vo vzduchu vplýva na neho zotrvačnosť výraznejšie, alebo nie?
Pre tých čo nesledujú BIS fórum som skopíroval vyjadrenie k traileru, ktoré tam dal ohara: „We don't have final satelite map under forests, Also faces have final model, but not final mimics and don't have skinshader, both is wip. Also most of particles are placeholders (waiting for some functions from programmers). Please remember this video is from early alphaversion, there will be still lot of tuning. Falling parshutes dont have animation etc, please be patient, we are busy with all of these things and working on them.“ Doplním ešte že aj tiene boli WIP, už neviem v ktorom topic som to čítal. Tak až bude niekto chrliť argumenty proti, mohol by si aspo? zistiť či nebudú trápne.
njn, každý ale nemá čas prolízat fora. GhostX jen subjektivně zhodnotil to, co viděl. A narozdíl od mnoha jiných, kteří to mají ve zvyku, nevynáší předčasné soudy (bude to lepší/horší než OFP2, bude to super/sračka), jen vynesl své namitky na to, co viděl.
To beriem, ale písať postrehy akože sa hýbe celý trs trávy mi príde nenormálne. V GTA IV napríklad žiadna tráva nie je, mesto je zložené z krabíc, textúry a shadery nič moc, herná plocha zlomková, ale je použitý pokročilý animačný systém Euphoria a celú hru to hodilo do vysokých HW nárokov. Ak by tam mali ešte postavy navzájom komunikovať a taktizovať, nerozbehol by to nikto. Je treba sa na to pozerať ako na kufor limitovaného objemu a váhy. Jasne, každý by si do? zabalil veci s inou prioritou. A preto nie je možné vyhovieť všetkým a ešte to zabaliť tak, aby ten kufor málo vážil.
já to musím říct…Fero, jseš můj človek. Pánové, jak to tak pročítám, konečně jeden z mála střízlivých a dle mého seriózních názorů.Protože výkřik Hlupce a Ghosta o té trávě a Vietkongu mne tak trocha nadzvedl ze židle. Je mi jasné že kritický pohled na věc je potřeba (a BIS to možná pomůže :-), že výkon „železa“ stoupá, že zvyšujíci se nároky na vzhled a funkce jsou normální…ale tak nějak zdravší-reálnější pohled by mhohým neškodil…doporučuju jim si Ferův příspěvek podaný fakt „polopaticky“ přečíst ještě jednou a pomalu. Vysvětlit to jednodušeji některým jedincům už podle mně ani nejde…uff
Arma má na tomto foru, dva zaujaté tábory, jeden je pro Arma a druhej proti, s vyvíšením OFP2. GhostX napsal jeden z největších blábolů, co snad napsat mohl. Každá hra má své + a – , ale co se děje kolem téhle hry je snad jinde absolutně nevídané. Pro GhostX můžu doporučit at se nechá naverbovat, páč ve hrách absolutní realitu ještě dlouho nenajde. Pouze tu herní realitu, realitu světa kterou nám nabídne Arma a nám se bud bude líbit a budeme ji hrát, nebo si najdeme jinou realitu. Pro některé třeba CoDxx a pro jiné zas OFPxx. Do jedné hry asi nejde zakomponovat „simulace“ s akcí alá CoDxx, nebo podobně. Jsou to dva odlišné žánry, pro dva odlišné tábory lidí. A to bude jen o kompromisu. Nelíbí? NEHRAJ! Líbí? Hraj jak je libo. Voco jinýho kurwa jde?
Dotaz..Nevite nekdo jak bis delali ozvuceni do ofp? Jestli si zvuky vytvareli, nebo je nakupovali z nejake databaze.Mysleno treba vybuchy apod..
Melete blaboly. Na ARMU 2 nadavaji jen ti, co na to nemaji HW..to je pripad admixu a jinejch blbecku:)
Ještě k té viditelnosti. Kromě okluze hra také už od dob OFP počítá s kamufláží – každý panák má v konfigu parmetr jak těžké je ho rozpoznat proti okolí. Např saboter když se v noci nehýbal tak byl neviditelný pro AI až dokud na něj samo nešláplo. AI také podle dalšího parametru v konfigu vyhodnocuje jak přesně umí poznat o jakou konkrétně jednotku jde, z čehož vyplívá jeho odhad nebezpečnosti a volby vlestní zbraně nebo jiné akce.
Zvuky se samozřejmě nakupují z profesionálně studiově nahraných banků. Dialogy se pro finální produkt nechávají nahrávat v dabingovém studiu s najatými herci. U ArmA zvuk u zbraní i jiných věcí trpěl absencí prostoru, takže výstřel z pušky jako takové byl sice naprosto autentický bohužel mu chybí ozvěna a jakékoliv další efekty z prostoru (omezení tehdejšího zvukového engine) Druhý nejzávažnější problém byl v stavení hlasitostí jednotlivých samplů.
to Armored_Sheep: to si ma ukľudnil, už som sa bál že snajper v maskovaní bude pre AI rovnako viditeľný ako bežný vojak. Len ma to ako laika utvrdzuje v tom, že na to čo všetko musí v Arme engine riešiť je skoro malý zázrak že to k tomu bude ešte dobre vyzerať. Pohyb postáv bude asi slabší, je to vidieť na niektorých shakycam záberoch, ale chápem to ako da? za iné veci. Dúfam že v dobe Army3 už výkon počítačov zase poskočí a bude aj lepšia fyzika a pohyb ľudí. Pozeral som na stránky Euphoria ( NaturalMotion ) a odhadujem že to je správny smer do budúcnosti. Zatiaľ v GTA-IV nevyzerá dokonalo, ale za tri-štyri roky može byť super.
Fero tvoje příspěvky jsou snad profesionální, nechceš se živit jako recenzent ? Ozvi se budu ti dělat agenta :) no dobrá…Jak psal medvěd, jistě, taky to říkám ohodnotit hru jako celek, ale fora a takoveto prispevkove prostory maji taky svuj vyznam ne, treba se sem mrkne nekdo z vyvojaru a pozastavi se nad nekterymi nazory, namitkami, a je to i velmi pravdepodobne…Beztak se vylozene tesim na obsah bulvaru za takovych 10 let, kdy se zde budou vest diskuze ze ono steblo travy se nepohybuje presne dle parametru rychl. vetru atd. Resp. mam na mysli az tu bude např. spor ArmA 5 vs. OFP 4, prostě že je nepředstavitelné při dnešní rychlosti vývoje počítačů a jejich výkonu stejně tak i her co budeme hrát za 10 let ba i 20, neumim si to opravdu predstavit, ale tesim se moc – internet bude litat všem v Tb mašiny budou 1000× vykonejsi hry tak detailni a realny jak kdyby jste koukali na film, jen si to predstavte…
tak to tu krapet rozjedem…
Já se zase zastanu ghosta. Nemyslim si ze keca hovadiny ba naopak. Fero ty ze sis precetl bis forum, vis ze modely nejsou dodelane (viz napr parasutisti). My to ale nevime.
Až budu chtít já někomu něco předvádět, tak pokud začnu s něčím nedodělaným sklidím kritiku. BTW tohlew tady už bylo před dvěma lety. Ukázaly nedodělané, a že nato všem ještě pracují (tím se omlouvali). A výsledek, vydali nedodělané…
My přeci víme že na něčem pracují, to jim předpokládám všichni věříme. Ale ukazovat nedodělané je dle mého kravina. Shadowe já si kvůli armě kupoval nový stroj. A stejně to bylo na houby. A než to bis stihli vyladit patchema, miliarda lidí tu hru odisntalovala bo smazala. Zůstali jen fanatici co se kochaj jak přírodou a vymýšlej coop mise kde si dokazujou jak takticky vysekaj celý město vod AI. Který btw reaguje furt stejně.
Fero, spocku, rsa vipře, udělejte misi kde do města namísto AI dejte sloty pro hráče a my přijdem (tím my – myslím mě ghosta a další…). A uvidíte jak budete rejt držkama furt v bahně. Berte to jako MP výzvu. Přiďte s nějakou misí a nechte namísto AIček hrát reálné hráče. Naejdnou bude vše jinak. AI je blbý, člověk nepředvídatelný… Jsem pak na Vás zvědav jak budete dobývat !!!!
Že som starší možno moje príspevky robia dojem že sa v tom vyznám, ale nie je to pravda. Robenie misií je určite nad moje sily a MP tiež nehrám, stopro by som sa medzi vami nechytal. Armed Assault bola odfláknutá hra skrz kampa? a bugy, nikdy som ju neobhajoval aj keď nepatrím medzi postihnutých čo ju vyskúšali v prvej verzii. Snažím sa len sedliackym rozumom hodnotiť a byť trochu objektívny. Je plno veľkých zahraničných vydavateľov, ktorí dokážu hráčov oblbnúť sračkami s lineárnymi koridormi a naskriptovanými udalosťami. Hej, takýmto sposobom sa dá použiť plno úžasných efektov keď na prvé hranie vám možno spadne brada. BISku neobhajujem, neviem ani koľko ľudí tam robí, ale podľa Army2 myslím že toho robia dosť a na tie možnosti ktoré majú je to malý zázrak. Ak to tentoraz dokážu aj vyladiť, tak im zatlieskam a tých pár stoviek za hru rád položím na pult. Akurát ma mrzí že niekto hľadá na tej hre už dopredu malicherné chyby pretože ich tam proste chce mať aby sa utvrdil v nejakej zatrpklosti z jedničky. To že marketing BISky asi nefunguje správne je pravda, ale mám radšej nezávislé štúdiá, ktoré sa marketingom moc nezaoberajú. Oproti tomu je ale dobre že púšťajú aj wip ukážky, ak potom tie komentáre k tomu čítajú. Určite bude mať prvé vydanie ArmaII nejaké chyby, to snáď ani nie je reálne trafiť sa presne na všetky kombinácie HW konfigurácií. A nezvládajú to ani renomovanejší vývojári. A k tomu AI: Ruku na srdce, ktorá hra na bázi voľného priestoru ho má lepšie? GTA, Mafia, SaintRow… aké AI tam potrebujú davy chodiace po chodníku, schopné si počkať na zelenú a utekať keď sa strieľa? A majú ho lepšie hry koridorového typu ako COD? Určite nie. Ak sa dočkáme toho čo BIS sľubuje, bude to aj s drobnými chybami niečo prevratné a rád im odpustím nepodstatné detaily, dokonca i slabšiu fyziku a animácie.
Sry Atreide, ale nechal jsi se asi malinko unést. Ai v Arma i v OFP je předvídatelný a nic moc. Ale jmenujte mi někdo hru kde je AI rovnocený, nebo alespo? vzdáleně podobný lidským hráčům. Teoreticky vzato je AI předvídatelný v každý hře, protože se řídí nějakým modelem a je jedno jestli je to skript, nebo přímo rozhodování na bázi enginu. Pořád je to o tom, že když mám určitý balík informací, tak výchozí chování je 1 a když se informace změní, tak výchozí chování je 2. Neznám hru, kde se AI rozhoduje spontálně. Maximálně má nastavených víc řešení (2,3) a na bázi náhody si vybere, ale po čase je vždycky předvídatelný, takže nakonec to město vždycky vysekáš. Kvalitu určuje to, jak dlouho ti to bude trvat než na to příjdeš. Člověk vymyslí desítky, možná stovky řešení, když ty předchozí selžou. Srovnávání lidí a AI bude ještě hodně dlouho irelevantní.
Ještě chci dodat, že nelze srovnávat AI v celém spektru her, prostě někdo to má lehčí a někdo těžší a myslím (a to je můj subjektivní názor), že ArmA je jedna z nejtěžších her co se chování AI týče a jsem velice zvědav, jak se s tím poperou CM v Ofp2. Až to budeme konečně moct s něčím srovnat, tak pak klidně sám řeknu, že to BI zas podělali, ale zatím nikdo jinej nic podobnýho Ofp a ArmA nevydal.
Majkle, vem si nektery verze CTI, tam jsou AIcka zle vychcany a rekni ze ne :) jen se to muselo naskriptovat
Fero@ vydat hru s chybami, na které upozor?ovali betatesteři je a bude u mě vždy zmetek!!! Patche mají opravovat chyby, na které se v betatestu nepřišlo. Toto Arma nedodržela. Zeptej se Bojlera, proč není Arma na GP. A není to jen kvůli serverům.
to Tunac: Ja jedničku neobhajujem, už som to písal. Len mi nepríde fér podľa wip ingame videa plánovito odsudzovať aj dvojku. Až to vyjde a bude to stáť za h*vno, bez váhania sa ku kritike pridám. to Majkl: Súhlasím. Ak prinesie OFP2 to po čom všetci túžia, bude do jasný dokaz že BIS na to nemá, je to nad ich možnosti atd.. CM tú hru robí už dlho, nešetrí peniazmi, pracuje na tom dosť ľudí… teoreticky asi minimum prekážok k dosiahnutiu dokonalosti podľa súčasných možností. Lenže z toho sa dopredu žiadny záver vyvodiť nedá.
Tunac: Bojler nedal Armu na GP proto, ne že by byla zmetek ale proto, že má velké nároky na server.
Fero: tady nikdo nekritizuje armu, jen tady malujeme certy na zed; az to vydaj a bude to bomba, tak si to rad koupim, jestli to zase poserou, tak uvidi ten srumec :)
řekl bych že pokud BIS dokáží opravit největší chyby jedničky AI, mosty apod. a přidají krytí, přelejzaní překážek, dobrej příběh apod. tak si prostě nemůžeme na nic stěžovat ptž obdobnou hru nenajdeme. Obávám se že i srovnání Army 2 a OFP2 nebude moc reálný. Z toho co bylo zatim vidět to budou sice dost podobný hry ale i tak dost odlišný.
koukam, ze se tu par lidi naprdlo, ale jediny vas argument je, ze je to proste nedodelane… :) takze jsem rad, ze se mnou souhlasite
no jo … ono vlastne vsechno co BIS posledni leta vydavaj je nedodelane; nechapu, jak nekdo muze prijit s marketingovou akci a potom musi po forech vysvetlovat, ze to co v ni prezentuje je vlastne „zmetek“ a bude to predelavat
to je vice nez kontraproduktivni, ale zase BIS muze byt v klidu a s nazory par lidi, kteri se v tom rypou do detailu, se nemusi moc zahazovat, dulezite jsou masy, co to potom koupi
ty kritizuješ BI, podívejse, koupil jsem si včera nové GTA IV, zabugované jako kráva, myslíš si, že jediná BI dělaj zmetky?
imho, doufám, že DRM nebude součástí ArmA2, ten systém mě úplně štve, víc registrací apod. hovadinek než celková délka instalace hry
GhostX, kdyby to bylo dodělané, hra dokonalá a všichni byli spokojení, už by jsme se nedočkali pokračování.....
omlouvat zmetky tim, ze ostatni je vydavaj taky???
ja proste za sve penize zmetek nechci a at se nikdo nedivi, ze kdyz vidim v traileru napis INGAME VIDEO tak mi vstanou vlasy hruzou, ze je to tu zase
GhostX: Tobě by vážně měl někdo vysvětlit pojem Alpha verze…furt dokola nám tu vyprávíš o „zmetku“ a viděl si Alphu. Obávám se že tvoje pohádky nikoho nezajímají. Nechceš za peníze zmetek…tak pak se asi budeš muset naučit vytvářet hry sám.
Můžeme se tady hádat, jaká bude Arma2, jestli zabugovaná nebo ne, pořád dokola. BI dostali šanci napravit ten průser z jedničky a ukázat dvojku dodělanou a bez bugů, kde se bude vznášet duch Operace Flashpoint.
Fanaticu, sorry, ale teď si úplně mimo. Já celkem chápu Ghosta i jeho obavy.
Já taky chápu že má nějaký obavy. Ale na druhou stranu mi to připadá trochu přehnaný. A řekl už několikrát tu samou věc o zmetku. ?ekněme že moje reakce na foru na OFP 2 byly ujetý, stejně tak mi připadá ujetý to na co si stěžuje ghostX ohledně trsů trávy apod…
ArmA2 ze které teď máte možnost vidět první sestřižené záběry je tatáž, kterou si mohli na vlastní kůži vyzkoušet novináři. Není to hotový produkt. Ve všech člácních o tom se píše, že to byla pezentace alfa verze. Jde o informace z vývoje, konečně neco ověřeného, ve velkém rozlišení a v pohybu. Nic víc, nic mí?. Podobné materiály jsou naproto běžné i u ostatních her. Na reakcích tady je vidět, jak stále někteří lidé podléhají sebeklamu a vlastním nesplněným přáním. Před vydáním se objeví další materiál z finální verze v podobě ukázek herních vlastností a video trailer.
No, nikdo nikoho nenutí si něco koupit, ba naopak hodně se krade. Měli jste Armu reklamovat, pokud to licenční a právní podmínky umožnujou. Distributor by měl vrátit prachy a pak by šlapal na BIS, aby stím něco udělali. Proč, jste se nedomáhali vrácení peněz? „Petice a tak.“ Já osobně, jsem byl vůbec rád že Arma vyšla, na kompu mi chodila v pohodě, Kampan stála za hovno, ale byl to záměr autorů, chtěli ty mise udělat neosobně, pamatuji se že někde bylo řečeno: Jste jen kolečko v systému, umřete a jste jen statistika. Tak taky ta kampań působila. Občas nějakej nepříjemnej Bug a pocit ze hry byl „nula“. Asi jsem divnej, ale já to prostě toleroval, navíc většinu chyb opravily. Snažily se a nevysr*ly se nato a zato jsem taky rád. Jesti mě osloví OFP2 tak proč ne, nastane konkurenční boj. Jestli ne, nic se neděje. Ted je prostě situace taková, že je Arma a nic jinýho. Což pro mě znamená hrát Armu takovou jaká je, nebo nehrát nic.
GhostX, žádnej softwér není zmetek, někdo něco napíše, vté a té verzi, má to takové a makové vlastnosti. plusy a mínusy, vydá to pod číslem vývojové verze pod takovou a makovou licencí. A pak se to bud nepoužívá, nebo používá. Když se to používá, začnou se objevovat chyby a nedostatky,„které autor neobjevil,nebo ho vydavatel donutil pod tlakem vypustit ne zcela dokončený projekt“, ty se následně referujou autorovi a ten je bud odstraní nebo ne. Pokud se softwér přestane vyvíjet což znamená že se nezačnou odstranovat jeho negativa a přidávat nové funkce, tak dřív nebo později umře.
osobně jsem taky rád za ArmA, opravdu dementí betatest z počátku, ale možná pro dobro ArmA2, pokud se autoři nepoučí, tak plakat budou oni, samozřejmě ti co si to koupí (možná) taky
2 medved: tu rychlokvašnou kampa? bych neomlouval, byla strašná, ať je voják sebevíc položkou, rozhodně ve válce něco prožije a to je to, co chcou hráči zažít
2 GhostX: né, nechtěl jsem to omlouvat, protože je to neomluvitelné a protože každej uživatel se chce od začátku s hrou bavit a nikoliv být frustrovaný a doufat, že možná v další z patchů opraví to, co je trápí, mě třeba v GTA IV teď dělá (občas pravidelné) problémy „BSOD“, takže šťastný nejsem, ale co já můžu dělat(?) jako uživatel
Neomlouvám nudnou kampan, je fakt strašná, prostě to susily vzít z pohledu TV diváka a šláply vedle.
Nevím, ale pokud chcete ve hře vše, co tu zaznělo, plus chytré AI, a to vše aby běhalo na Pentiu 4 či ekvivalent AMD, tak to asi není v současné době technicky možné. Myslím, že stačí požadavek na chytré AI v této rozsáhlé hře a zjistíme, že zatím neexistuje PC pro realizaci chytrého AI v počtu desítek, u MP a serveru v počtu stovek. Čím chytřejší AI, tím složitější algoritmus a tím více počítání. Myslím, že není zásadní problém vyvíjet kód pro chování AI, tak aby reagovala a chovala se dle myslitelných i nemyslitelných parametrů okolí atd., ale něco to musí spočítat a navíc to musí dělat v reálném čase.
Pro zajímavost jsem pouštěl CIVILIZATION IV, kde je vyžadována jakás inteligence, a v rozvinutější části hry + big mapa, je čtyřjádro vytíženo na 60%. A přitom je to tahová strategie podstatně menšího rozsahu. Myslím, že ARMA toho má na práci podstatně více a současné železo (cenově dostupné, ne výpočetní farmy) na Vaše požadavky nemá. Týká se převážně umělé inteligence. U admixe na simulaci jeho myšlení samozřejmě stačí 386ka. Nic složitého, reaguje jenom na názvy OFP (true) a ARMA (false). To bude zas keců. :-))
Pokud samozřejmě máte super algoritmus pro AI ve hře ARMA již vymyšlený a odpovídá výsledkem parametrům „chytré AI“, a bylo by realizovatelné na průměrném železe i s ostatními požadavky, neschovávejte si ho a dejte ho k dispozici BIS. Určitě se vám za odvedenou práci odvděčí. Minimálně uděláte aspo? něco pro tu Vaší komunitu, nebo jak tomu říkáte. :-) Prostě tu tlupu lidí (6?) co svým tvořivým přístupem a hraním udělala slávu-neslávu firmy BIS.
Už jim to konečně naprogramujte, ať jsme všichni spokojený a můžeme hrát tu úžasnou, vaší variantu ARMY. A prosím bez bugů. Očekávám dokonalost, nejlépe ať se chyby v programu odstra?ují sami.
No jako nevim my jsme tu hodnotily prostě to video které nám bylo nabídnuto. Proč ukazují nedoladěné věci? proč neukážou něco co jim už 100% funguje. Automobilka taky neukaže auto než si je 100% jista že funguje jak jízdně tak i jeho bezpečnost.Já myslel že doba Soldier of fortune a doom 2 dávno skončila :(
Ne sorry, ale pokud nechápeš, proč ukazují i nehotové věci, pak je problém u tebe.
2 Hlupec: automobilky neposadí řadové řidiče za volant dřív, než je auto hotové, navíc obvykle taky prezentují kolikrát design, který ve výsledku není třeba ani vůbec použit, rozhodně to o čem mluvíš je blbost, jen u ArmA jde víc poznat jak se hra mění z ArmA1 na ArmA2, stejně tak tomu bylo i u OFP Elite, kde v určitých vázích ArmA1 vývoje šly učité fragmenty vidět, o to je větší překvapení, jak se hra vyvíjí a jakou podobu nabyla po roce vývoje, stejně jako je tomu u ArmA2, kdy jsem na lo?ské E3 byl k uvytržení jak si je to moc podobné s ArmA1, uběhl rok a něco a podívej se, grafika a další vylepšení tu hru z vizuálího hlediska celou překopali
evisual: na tvoji snusku blbosti snad ani nema cenu reagovat, jen bych upresnil, ze na simulaci 0/1 je 386 fakt zbytecnej overkill A kritika army se netyka zdaleka jen AI, pokud sis nevsim (jakoze asi ne) – zkus pochopit napr. to, ze chovani zbrani v arme je tragedie a i v cod4 je realnejsi. Chapu, ze tobe je to u prdele, protoze bys to nepoznal od airsoftky, ale to je jeden konkretni priklad chyby, ktera rve oci lidem jako jsem ja nebo Soudruh. Nekomu jinymu rve oci AI, dalsim narocnost atd atd, ve vysledku z army proste vysel pruser (hratelnej ci nehratelnej, to je na tobe). Ad naprogramovani – my nic takovyho programovat nebudem, pac to neumime a nechceme nic programovat. Rozdil je v tom, ze my si to umime priznat a nepoustime se do zadnych vetsich akci ;) Armor rikal, ze na arme 2 dela vicemene uplne obmenenej tym, tak se necham prekvapit
takze zase neco pridam…
zkuste alespon na minutu zapomenout ze by v arme mylo byt nejake AI. Dejme tomu ze by delali hru JEN pro multiplayer. A ted cili clovek vs clovek. Tak a ted si znovu pripomente problemy. Pochopte me nesere AI a tedy narocnost HW na jejich chovani. Ja vim ze pro singl, kampan tam byt musi, ale já chci od tehle hry hrát proti lidem, protože to je nejlepší zážitek než střílet do tupých AIček. Ale když si odmyslím v Armě AI, a ponechám armu jen ve stylu hráč vs hráč – stejně je to divný nehratelný.
Pro mne tedy by byla výhra kdyby napřed přivedli hru k reálnosti tím že ji přispůsobí pro hráče. Když chtěj dělat simulaci boje tak přeci simulaci vojáka ne? Ale když sám voják neumí běhat, zakopává o zvýšený terén, nepřeskočí (nepřeleze) 20cm šutr. A další a další… Tak to mne sere… AI a jejich chování je pro mne o POSLEDNÍ, ty ať jsou klidně zase tak blbý jak byli kdysi. Ale ať je simulace pro uživatele simulací a né magorárnou…
A to je jedno s druhym, co z army dela nehratelnou sracku! :)
hm, žádné překvapení.
eVisual: copy
Na Sector.sk je recenzent Andrej, ktorého beriem. Robí recenzie poctivo, profesionálne a vtipne. Je to človek, ktorý na rozdiel od nás Arma2 v alfa verzii hral. Keď vyšlo jeho preview z boot campu, hneď som mu písal že to asi s tým nadšením prehnal, že nemecké weby sú rezervovanejšie ohľadom na hromadu vecí ktoré sa musia ešte doladiť. Odpovedal mi asi toto: „Prišiel som tam skeptický, skeptický som sadol k počítači ale potom ma od toho nemohli odtrhnúť. ?no boli tam ešte chyby, ale to sa v rannej verzii očakáva a neviem prečo by som ich mal v preview popisovať. Aj s tými chybami ma to ale strašne bavilo.“ Zase sa opakujem, všetko je subjektívne a možno BIS schválne púšťa wip ukážky, aby zistili čo prudí najviac. Vyhovieť úplne všetkým sa naozaj nedá. Až budú za desať rokov počítače x-krát rýchlejšie, bude zase niektorým vadiť, že tam napríklad nie sú v tráve kravince, ktorými si možu namazať ksicht. S vojenskou technikou pre znalcov je tiež problém. Armáda používa hodne modifikácií a niekedy je v tom celkom chaos. Ten kto v armáde slúžil určite vie o čom hovorím a neviem či by malo praktický význam stratiť hromadu času snahou o puntičkársku presnosť, keď je len hŕstka hráčov ktorí sa v tom dokážu naozaj fundovane orientovať.
no ahoj all,musim zase reagovat na admixe, kterej prostě bude furt povídat to svoje…myslim si, že eVisual popsal problem přesně tak jak je…jelikož je OFP první simulace,tak to všichni začali žrát jeko první tak málo koho zajímala hratelnost a už vůbec grafika,protože nebylo podle čeho srovnávat.To že běžíš v OFP jak přešlehlá smažka na péčku,že se nemůžeš vyklánět z pozarohu(jistě,ani jedno neni realný) a že grafika byl hnusná,v tý době nikoho nezajímalo.Je to přesně o dnešních možnostech HW!! Dále mě admixi zarazila tadle věta:„Ad naprogramovani – my nic takovyho programovat nebudem, pac to neumime a nechceme nic programovat. Rozdil je v tom, ze my si to umime priznat a nepoustime se do zadnych vetsich akci ;) " Nevim, jestli tim "my“ myslíš sebe a soudruha!?Chápu, že to neumíš a proto to neděláš,ale prakticky tu řikáš,že Ti co dělaj armu,tak to taky neuměj a měli by si přiznat,že to teda podle admixe a dalších neuměj?? Myslim, že si že programovat uměj,jen to posraly tim, že to vyšlo zabagovaný atd…atd. Btw:ty už si se někdy pustil třeba jen do nějaké „menší“ akce??? :) (nemyslim doma se šulínem) :)) Představte si „kdyby“ vyšla třeba první arma a pak ofp,u jistejch lidí by jsme byly pořád na stejnym bodě,jelikož každá má svoje + i – ,jenže na tu jednu sme si už zvykly a tudíš je zatim nejlepší..
No ono je to dle mého názoru celkem prosté. Tam, kde mě ovládání OFP vytáčelo, tak tam šla ArmA ještě dál. Pokud někdo hrál MP OFP ve „velkém“, tak ví, že většina hráčů se prostě naučila jak ovládat postavu, jak využívat její pohyby a chování a pak, když přišla ArmA, kde jste více než s ostatními bojovali s ovládáním a pomalým chováním či reakcemi postavy (i techniky), tak ve vás tento pocit frustrace ještě více narůstal. Proto většina hráčů MP OFP ArmA nikdy nepřijala. Takových, kteří v SP kosili AIčka a mysleli si jací jsou kingové a pak přišli do MP, kde ryly neustále rypákem v zemi, tak takových lidí byla spousta. Někteří se samozřejmě časem zlepšili a zdokonalili, jiní to vzdali a raději se věnovali jen SP (proč jako ne? – neodsuzuji to). Jsou i tací, kteří zkusili obojí a u kterých pak frustrace z ArmA 1 byla závislá úměrně tomu, čemu se zrovna věnovali (např. já :) ). Ale to jsem psal už v únoru: http://bulvar.epj.cz/…v-unoru-2008
prysk: reagovat nebudu, jdu si radsi hrat se sulinem ;) Celo: mne osobne teda na ovladani army srala ta rychlost-nerychlost, felcar to trefne pojmenoval morskou nemoci, to je proste zlo a at jsem se snazil sebevic (a ze jsem na arme nahral sakra moc hodin), tak jsem si na to proste nezvyk :(
to Čelo: Ale to si v tom článku napísal pekne a musím s tým súhlasiť. Ovládanie sa dúfajme zlepší ale občasné pomalé reakcie asi v Arma2 zostanú, pretože je to dané animačným systémom a ten podľa odpovede Edgeho zostane v princípe nedotknutý. Možno to trochu poriešia skrátením jednotlivých animácií, ale to sa zase podpíše na vizuálnej stránke. Pre expanziu výkonu AI zrejme nezostalo miesto na nový animačný systém. Chápem, že pre hardcore hráčov hrajúcich hlavne MP je to blbé riešenie, dali by jednoznačne prednosť animačnému systému pred MicroAI. Lenže koľko je vás čo hráte MP? Niekde bolo zverejnené že AA sa predalo necelého pol milióna. Z toho je len zlomok tých čo sú ako vy. Vačšina je tá neviditeľná ako si to napísal a do ktorej patrím aj ja. Ak chce BIS prežiť musí asi dať prednosť vačšine. Orientovať sa výhradne na hardcore MP jadro je z komerčného hľadiska u tejto hry samovražda. U mainstream hier Rambo štýlu je MP komunita nepochybne vačšia, ale u simulácií tomu tak určite nie je.
AHA fero ted jsi mi to teda vysvetlil… …já jsem zde vlastně úplně špatně.
Víš ono existovalo mnoho LIG v ofp, TCZ, ECL, TNT, dále pak také česká ofp liga a všichni tihle hráči a bylo jich mnoho OFP hrálo už od roku 2002. A tihle hráči byli a jsou MP. Tito lidé byli tenkrát odhodlaní platit šílené dardy za modemové připojení, ale pro pocit že to dneska amíkům nandaj v nějakém zápase. O Vás singlech nikdo v té době nevěděl, protože jste si doma prděli v lese do křoví a sledovali jste jak se z toho kouří (nebo to ofp ještě nemá ? machr něco říkal… no nic)
Co OFP tak nějak zkončilo vzniknul OFP Bulvár – dále přejmenovaný na ArmA bulvár. A dnes se dozvídám že tenhle bulvár je tu vlastně pro Vás Singly no to mě teda … p?del.
Pravda je, že dneska má inet každej jouda a tak leze na fora, chaty a jiné kam píše o svých singl coopech. Vy si tam čistě náhodou nepřijdete jako Rambové ? když čistíte „takticky“ celé města v podstatě sami…
CELO PROSÍM TĚ ZALOŽ MI TU SEKCI „ARMA MP BULVAR“ a tam budu chodit já a možná další… mě ty bejkárny o AIčkách už nebavěj.
to Atreid: Dobre, chápem, nabudúce si sem dajte ceduľu SP vstup zakázaný. Len mi príde smiešna predstava chlápka ktorý mláti do klávesnice a nahovára si aký je tvrdý chlapák a vojačisko, pretože na druhej strane sedí niekto podobný. Ja to považujem za hru, nepotrebujem si uisťovať predstavu že strieľam na skutočných, nepotrebujem si niečo riešiť a u toho aj zostanem.
Moc to hrotíte. Chce to trochu více empatie.
Fero ale atreid tu hovořiu plně o něčem jiném.Prostě my co jsme hravali a hrajeme stale ofp MP. Zaživáme adrenalin snažime se aby nam neukradla druha strana vlajku atd atd. To prostě v Singlu nezažiješ.Ano single je zajímavý ale celkem nudný.A navic u člověka nikdy nevíš co uděla kam si lehne kde vyběhne.Po delšim hrani singlu už na 95% víš kde to Ai je takže nud apak už hraješ po paměti. Tady jde o vylepšení zabavy na vyšši uroven.A když je liga je ještě větší motivace být lepši.TOhle ty zejmě nemužeš pochopit a ja to beru.
Ano, lítat s géčkem po malé mapě s pár baráky a mlhou je úžasná zábava :)
Ne sorry, ale tohle zavání hnusným elitářstvím a na to nepřistupuju. Jak SP tak MP jsem věnoval nemálo svého času a z mého pohledu nemáš pravdu Hlupče. SP rozhodně není nudný. I když pokud za OFP vidíš jen střílení (AIček či hráčů), pak vlastně asi ano.
to se nam to tu pekne rozjelo :)
@Armor: v poho, alpha beru, ale ja ted radeji pouzivam jinou fomu porekadla „Dvakrat mer a jednou rez“ – „Dvakrat kritizuj vyvoj a jednou kupuj ARMA 2“ :) mir
no a nebo takovy cesky klasicky radsi stahni warez, nez si to koupis…
Trochu tady odlehčim tu mimořádně NEplodnou diskuzi. :)
Možná to už na to někdo přišel předtim, ale pořád mě vrtalo hlavou kdeže ta černarus je. Všude slyšim a čtu, že to má bejt Středohoří, ale vůbec mě ty satelitní snímky nějak neseděli tady s okolím Litoměřic. Nakonec sem přišel na to, že to vůbec neni středohoří, ale je to „podkrušnohoří“ mezi Ústím a Děčínem. Viz screen z google earthu…
Sedí tam hodně věcí a minimálně v tomhle BIS nekecali :) Třeba břeh moře/Labe, hory na jihu nebo lesy na severu jak jeden připomíná půlměsíc… Sem sice zklamanej, že to nakonec neni tady u mě, ale i tak maj za to zpracování ode mě první malou jedničku :)
Fero ted jsi trochu stouch do vosiho hnizda, a musim se priznat ze i me si krapet nadzved ze zidle :) .
Jak to vystih Atreid, udivuje me ze lidi jako ty, kteri bezpochyby nejsou fanousky fadnich rambo-strilecek jako HL, COD atd. bavi v SP mit na konci ve statistikach:3×BVP,2×BVP2,6×T72,16×Voják atd, známe to všichni. Pochopil jsem te, ze hrajes hry pouze pro oddych a nevyzadujes od nich az zas takovou realitu (pak tedy ovsem nechapu proc se zajimas o ArmA a horecne diskutujes na toto tema a zejmena o jeji realnosti)…Jako CTIcko si rozhodne nezahrajes s AIckama, a uz vubec ne treba dalsi super „mody-mapy“ jako treba Serialkiller ci Realtournament aj. Rozumim ze nekoho mozna vic bavi SP, nicmene si myslim ze v tvem pripade si pouze plne nezabrouzdal do sveta MP, coz delas chybu a to mi FAKT ver :) mej se.
Ne mě se libi na ofp ta koordinovanost týmu.Jedinec zmuže hovno ale tým dokaže spacifikovat sebe lepšího hrače.O to my v ofp jde o krasný požitek ze strategie.
Hlupec: Nepleteš si pojmy taktika a strategie ?
a co takhle spotovní taktickou 1.person realtimeovou tahovou strategii s prvky rpg simulace.??.:))
Add „animační systém“. Není pravda, že je v ArmA2 nezměněn. Hodně tomu pomohly nové nástroje, které umož?ují editovat konfig animací visuálně.
Konfig je proti ArmA1 rozšířen o další pohyby (např.přelézání, skrčený běh) a také výrazně zlepšeny návaznosti tak, aby bylo ovládání plynulejší a hráče neobtěžovaly prodlevy mezi jednotlivými animacemi, které dříve nenavazovaly. Můžeme také míchat animace a gesta tak, že třeba během chůze signalizujete povely nebo nabíjte.
V Arma2 lze teď při zaplé optice přecházet mezi klečením, stáním i ležením. Také můžete při běhu mohu plynule přejít do skrčeného běhu a nebo padnout ihned namístě na zem do lehu. Pro plynulejší hraní je hodně animací také přeanimováno aby nedocházelo ke zbytečným pohybům navíc a přitom to bylo co nejplynulejší. Tohle jsou věci, které přestože jsme novinářům ukázali, nebyly pro ně asi tak výrazné jako budou podle mne pro vás hráče, a tak o nich tolik nepsali.
a udělali jste i nějaký pokrok s prodlevou při umírání?
Tak zrovna prechod zestoje do lehu s optikou zarazenou do oka je vysoce realny prvek … ach jo, chlapi :(
„zapnuta optika“ zrejme neznamena pouze pohled pres dalekohled na zbrani ale i pohled pres miridla… ach jo, chlape:(
Naebíjení za pochodu > palec nahoru…
tramp: podle tebe jsou otevreny miridla to samy co optika? ach jo, chlape :( jirka: po sedmi letech uz byl cas :D
Koukám, že tramp je zas odborníkem přes střelný zbraně. To je zoufalství a utrpení.
Nevim co mě to napadlo, ale zkusil sem si zase armu. Připojil sem se na nějakej CTF server a začal „posunovat pa?áčkem“. Nejdřív sem 6× třísknul do éčka „protože kurva jako chci běžet“, než mě došlo že to slideshow už je „běh“. Tak sem se teda došoural někam na střed, kde sem chtěl úkrokem zastřelit amíka. Bohužel sem zapoměl, že hraju perfektní simulaci války a tedy když člověk udělá úkrok do strany a začne střílet tak si voják velice reálně přitiskne zbra? k sobě směrem k zemi a střílí si na levej kotník. Po půlhodině sem se nakonec podivil, jak sem mohl skončit druhej. Nakonec sem si řikal, že ta hra neni vlastně až tak špatná na to že byla přiložená ráno k müsli. Pak mě došlo, že müsli nejim a já si to dobrovolně koupil…
A co že sem to chtěl vlastně říct? To, co bylo před cca rokem aspo? ze setiny hratelný, tak v dněšní době je směšná, tragická a nehratelná zábava pro masochysty. A je uplně jedno, jestli střílim stojící postvy v singlu nebo brakedance protihráče. Pls necenzurovat…
jirka.maso: a hrál jsi ARMU? Nešlehl sis něco?
@jirka.maso pokud si myslel hra „pro Pochysty a podobné“ :-P, je to v pořádku, ale jestlis myslel masochisty… tak ti jde psaní stejně jako hraní :-P
Jdu si šlehnout gram hratelnosti do flešpojntu. .)
admix: musim te zklamat ale arma ma v nastaveni ovladani pouze jednu jedinou klavesu pro pouziti „optiky“ a je UPLNE jedno jestli konkretni zbran ma jenom hledi nebo pevnej dalekohled.Kdyby jsi to aspon nekdy hral,minimalne tohle bys vedel.
soustruh:omlouvam se,zapomnel jsem ze tohle forum ctou i ti pravy kabrnaci a znalci palnych zbrani jako jsi bezesporu i ty.Armu jsi ale asi nevidel ani z rychliku.
pro oba dva: vase nazory jsou tedy pro me pouhy psouk – otravi sice na chvilku vzduch ale za okamzit po nich nic nezbyde !
Ty ses debil :))) Zrovna soudruh na arme nahral mnohem vic casu nez by sam chtel (modri uz vedi); armu hrat nechci, ja mluvim o realite – zkus vzit standardni puskohled treba na M21/M24, pekne si vestoje zamir a pak si s nim rychle lehni. A nezapomen vzit pytlik s ledem, az ti to vydloubne oko :D
Toto je forum o ARME , realitu si vykladej kde chces.Neustale me akorat utvrzujes o tom,jakej ses vlastne chudak.
Ja se vyjadruju k tomu, co rikaj BIS. Arma ma bejt budto hra se vsim vsudy, tj. tam pujdou delat i veci, ktery by v realu vojak bud nebyl schopnej provest, nebo s velkyma obtizema, NEBO se to ma aspon pokusit priblizit realite, pak by tam meli rozhodne vynechat takovy blbosti jako zmeny polohy s narazenou OPTIKOU (otevreny miridla jsou neco trochu jinyho) Jinak chudak skutecne jsem, protoze se nikdy neudrzim a vzdycky neco napisu na bulvar, snad z toho casem vyrostu ;)
Kluci já tu chvilku nebyl.. moc se omlouvám že reaguji tak pozdě. Mě se strašidelně líbilo to o „emocucovi“, to s tou peticí. Já bych s Rimrem naprosto souhlasil. A když to nepomůže, tak masová letáková akcička, no a když ani to ne, máme tu vždy staré dobré nenásilné demonstrace. Ovšem protestní nápis na tričku by to také podpořil že…
Atreide, Ghoste, Čelo, admixi, soudruhu, Tunaci a ostatní „stará gardo“, to je marné když hraješ od roku 02 tak nás to hold nějak „zformuje“ a máme jiné zkušenosti jiné názory, než dnešní „omladina“ (nemyslím věkem)…
Tož my hoš móžem enem, … do Podolí … do hopůdky …
Omlóvám se ten spéém.
Pravdu dis, my se sejdem na lance a je nam dobre :)
@admix : pravda, pravda
@Michal : to je taky fakt, nic nenadělám
@tramp : bože ty seš mimo?. FUNKČNÍ ArmA sem neviděl ani z rychlíku, pravda. Ovšem těch ostatních sem viděl víc, než by možná bylo i pro mozek dobře. Ata, sharp a další můžou taky poreferovat. A věř, že pokud hraješ ArmA cca rok, tak je to pořád mí? než já :-D
ad střelný zbraně – já už mám – narozdíl od tebe – leccos nastříleno a to tak, že z lecčeho. A nepotřeboval sem k tomu ani vojnu, páč leckterý vojáci toho maj s pětavosmou najeto mí?. A to nemluvim o dalších věcech – jediný kde mám mezery jsou pušky ráže .50. A věř, že na vypíchnutí oka nepotřebuješ ani KZ opriku na M24. Na to bohatě stačí klasickej kolimoš M68 posunutej na liště trochu dozadu nebo Acog. Ale v tomhle případě s admixem nesouhlasim – už sem dostal parkrát optikou před tlamu, a v tomhle případě by ti ani led nepomoh – spíš doporučuju skleněnou kuličku (modří vědí – otázka za 3 bludišťáky)
armu ( MP koop ) hraju od data jejiho vydani a to uz jej taky nejakej ten patek.A pres vsechny jeji chyby a nedostatky je to porad ve sve kategorii spicka , at se vam to libi nebo nelibi.
P.S. toto je moje posledni reakce na v tomhle foru.Kdyz Vas to uspokojuje a pomuze to posilit vase ego a sebevedomi, klidne si tu vylivejte vase ukrivdene srdicka nad tim,jak vas tenkrat BIS podvedla a dovolila si vypustit Armu tak jak byla dodelana.
Prosim te CELO – zabanuj me ,kdybych se prece jen nekdy neudrzel a chtel zase na nejakou kokotinu jakkoli reagovat !
Se mi zdá, že někteří srovnávají realitu s nějakou hrou typu Quacke, kde běháte půlmílovími kroky a skáčete jak klokan na Marsu, pak si sednete k Armě a ejhle,vždyt já běžím rychlostí šneka, kterej má domeček naládovanej dynamitem. Chcete realitu? Zapomente na pistolky s kuličkama. Kupte si Maskáče,95 Kanady, blembák, prostě kompletní stejnokroj vojáka ČR. Oblíkněte se a vem te si něco o rozměrech a váze samopalu, půl litru vody, nějakou konzervu do kapes a cigára. Dál si představte tak 28 nad nulou a hezky oblečenej v blůze, s maximálně vyhrnutejma rukávama a na rozhalenku si běžte zaběhat. Ale né po hřišti, nebo po chodníku, ale hezky do pole. D ejte si aspon tři kiláky, polema a lukama ve vysoký trávě a s výmolama! Pro zábavu si dejte ve běhu dřepy, úkroky a kotrmelce a mezi tím zkuste tak banální věc jako přebít zásobník samopalu! Zapomente na to že se vrátíte domů a převlíknete se do jiných hadrů, jiný nemáte a už vůbec né boty! Ty mimochodem nejsou prošláplí, takže druhej den budete mít problém s chůzí. Ty tři kiláky, jsou vlastně prkotina, dejte si takovejhle zápřah aspon na celej den! Jo voda vám brzy dojde a vy nemáte jinou! Do toho všeho vám bude moc chybět GUMA, která na vás bude řvát, že jste jak starý báby! Za každej blbej kec, dostanete další záděr! A ted pozor, jen tak cvičně si dejte 2 kiláky s maskou! To samý si dejte v deštivím počasí a v mraze a věřte že to je jen zlomek reality vojáka. Může te si zkusit třeba jen celej den pochodovat, s patnácti minutama pauzy na oběd. A odpoledne si můžete jít posekat trávu, ale né sekačkou. Uděláte dvě rojnice, dřepnete si a trháte to ručně. Druhá rojnice za váma to ručně shrabuje. Je to paráda. Se samopalem na zádech a s nasazeným bodákem je to primka. A takhle bych mohl ještě dlouho vyprávět. A to není historka ze cvičení. Za další, pod velením si nemůžete dělat pohyby jaký chcete vy, ale na pohyby a na chování jsou směrnice, který vám vštípí do palice! Nebo střelba v běhu? radši budete šetřit munici, než střílet! Realita vojáka je o hodně jiná, než realita civila u počítače. Myslím že některým z vás chybí základní vojenská služba. Jinak by jste to viděli trochu jinak.
jen bych zareagoval na **** co vypustil myslim jirka.maso!! S tim tvym slideshow,ted budu citovat myslim že Armora,co řikal na poslední lance.Běh v armě je myslim 2× zrychlenej oproti realu,aby to vůbec vypadalo jako běh.(pokud se mejlim, tak mě armor opraví)Takže pokud běh v OFP ti přijde běh realnej,tak seš uplně mimo a zase tu potvrzuješ, že někteří se prostě zasekly na OFP a jiná „realita"pro ně už nebude tak reálná jako "hratelnost“(pro Vás realita)v OFP!!
Lol, zas někdo kdo ví přesně co sem v životě dělal a co né. Mimochodem ocelovej blembák je dneska dobrej tak možná na vaření.
Víš prd co sem vod 15 do 20 dělal a kážeš co si mám vyzkoušet – takový „chytráky“ mam nejradši. je mi jasný, že jako ubervojcl mám nejspíš o military svoje mínění, ale až na sekání trávy rukama sem si to vyzkoušel, takže neplácam do větru (a s těma kanadama je lepších 20 kiláků než 3 – pak sou pěkne prošlapnutý, ale nohám už je to uplně u zadku, páč ani člověk neví, že je má). Chození v horku jen s blůzou ? Dneska se k tomu tahá i nějakej bodyarmor – a to je teprv žůžo – když ses tak moudrej, tak si k tomu navleč „osobní topení“ PASGT balistic vest, a pak mel. Venku je 28, uvnitr 50, ale máš záda v teple … Vodu sem si taky tahal kde to šlo – a děkoval bohu, když sem ušetřil těch pár kaček na „velblouda“. O dalších blábolech se ani nezmi?uju. konec konců, z maskou se du do lesíka proběhnout eště teď, když se hecnu (a přítelkyně s mamou si doma klepou na čelo co sem za magora).
Navíc se tu řeší střelba a nikdo NEZPOCHYBNOVAL co musí voják udělat a co ne, ale zasehnou se o 30cm vysokej sutr a muset ho obchazet (kor kdyz je hezky placatek a velkej) je demence numero uno. Tak se chvíli zkus soustředit na to o čem se jedná – o střelbě, pozici zbra?e, manipulaci se zbraní a etc. Pokud střílíš, tak se vyjádři. pokud si střílel naposled na vojně z tý 58, tak doporučuju výlet na střelnici a zkusit si třeba právě to lehnutí s puškou (a nejlíp s nějakou .50 – Falcon např. – kde ti optika projde hlavou, když se ti nekde vopře lauf).
Arma a OFP je něco jinýho a je mezi tim docela velkej časovej rozdíl, nehledě na podmínky a možnosti železa tedˇa v době OFP. Na OFP je takovejch nereálnejch věcí, kterejch si nikdo dřív nevšímal.Na Armě je taky takovejch nerealnejch věcí,že si toho teď všímaj všichni,protože v době OFP nemohly chápat, co je dnes všechno ve hře možný a postupem času to bude horší a horší, jelikož jde vývoj pořád dopředu a hráč bude chtít víc a víc.Takže vlastně uspokojit lidi jako admix,soudruh(superreálný vojáci) a jiní je v podstatě nemožné.
chachááá, teď si mě pobavil Soudruhu…nic proti tobě a tvému vojenskému nadšení,ale pokud napíšeš, že si doma přítelkyně s mámou tlučou na hlavu co seš za magora,tak pak nemůžeš chtít od nějakýho „no army“ magora aby udělal hru tobě na triko s přesností na tvoje znalosti o army vybavení a každym pohybu s tou či jinou zbraní,hra musí mít víc než všechno super reálný,jinak by jsi to hrál sám…(+admix) :))
Ale tak klídek všichni. Pochopte, že my chceme hratelný simulátor bez do nebejvolajících kixů. Toť vše. Že tam bude občas nějaká nepřesnost většina lidí přežije. Já myslím, že se to s tou realističností nemá moc přehánět.
Jen takovej malej test. Když jdete kupředu a čumíte přes optiku (mířidla) a zmáčknete lehnout, tak co čekáte že to udělá? Voják zalehne a přepne se do optiky nebo voják zalehne bez vypnutí optiky či jen prostě zalehne a optiku nezapne? Já totiž věřím, že optimálně to prostě vyřešit nejde! Vždy bude někdo, kdo by to chtěl jinak.
Jedni budou nadávat, že obraz moc houpe, když si lehá, druzí, že to není reálné si lehat s okem u optiky a třetí, že se jim ta optika nezapne, když ji předtím zapnutou měli. A teď babo raď ;)
Hohó, teraz mi tu svietil modrý nápis „Arma Bulvar for everyone“, tak to zneužijem a napíšem jeden názor SP nýmanda: Arma2 je komerčný projekt. Skúsim rozmýšľať ako majiteľ BISky. Na hernom poli je arkádová oblasť, ktorá je dosť zaplnená. Ako majiteľ nezávislého štúdia sa jej radšej vyhnem, nemám prachy na intenzívnu hype masáž aby som sa tam presadil. Naviac OFP vlastne vytvorilo kategóriu akože simulácie, má dobrú komunitu, bola by demencia aby som sa nesnažil to využiť. Robím nejaké simulácie pre armády. Tie síce majú výrazné špecifiká a na komerčnom poli by sa nechytali, ale mám vďaka nim skúsenosti. Počítače i konzole majú nejaký limit, musím teda niektoré veci redukovať. Mám taktiež obmedzený rozpočet a počet ľudí. Čo si teda možem dovoliť aby sa mi vrátili peniaze za vývoj a mal na ďaľšiu hru? Medzi arkádou a hardcore simuláciou je široký priestor. Aby som zasiahol čo najvačšiu časť komunity, mal by som sa trafiť niekam doprostred. A to naozaj nie je jednoduché. Ak to urobím tak, že sa budú vojaci unavene plížiť po dvestometrovom behu, trasúcimi rukami si nenapáskujú zásobník a vyradí ich guľka v lýtku, prestane to byť hrou a stane sa z toho pakáre? ako v skutočnom živote. Musím teda zľaviť aj za cenu, že naseriem časť komunity.
Čo tým chcem povedať: Diskusie o tom či má alebo nemá strieľať za behu, či si može alebo nemože optikou vypichnúť oko, sú určite fajn. Komunitu stmeľuje keď sa navzájom hecuje a diskutuje. Ako vývojár sa tým ale vobec nebudem zaoberať.
P.S.: Pre tých jednoduchších: Uvažoval som fiktívne, majiteľ BISky samozrejme nie som a ani sa ju nesnažím od Maruka kúpiť. ?no, uhádli ste, nemám ani na nové auto.
Nevím Soudruhu, proč sis to vzal osobně, moje vyjádření nebylo ke střelbě, ale k animacím v Armě. Jde o to, že hráčova schopnost je v tom, jak má rychlý reakce a jak dobře umí koordinovat svoje prsty po klávesnici. Ve hře jako Quacke, to má velký význam, protože hra je svižná. Proto tam běháte skákáte a na všechno velmi rychle reagujete. Arma tyto reakce schválně brzdí. Aby jste si nesundal zbran a nenabil a nevystřelil během mrknutí oka. To je věc na kterou si hráči stěžujou. Že je to pomalé. Já chtěl jen některým lidem naznačit že v Armě je to záměr! O ničem jiném jsem spekulovat nechtěl, týkalo se to stížnosti, že pohyb je velmi pomalý. Soudruhu, tys ted přestřelil :-)
@Fero: Krásně napsáno ;)
Medved : Tak bacha, já sem nikdy „Kvejka“ (ted ani nevim jak se to píše) nehrál (to samý CS, COD1,2, Unreal T. atd atd). Sem čistej OFPčkář, ArmA sem taky zkoušel, i CoD 4 (na ten HC mód občas dám). Více méně vyznavač reality. A kdybys mě znal, tak bys věděl, že se občas nechám trochu unést – ale protože sem ZVS neabsolvoval, tak sem reagoval jako jeden z „cílených“ sám za sebe :)
prysk : ale já to chápu. nejde to udělat uber. Ale jde o odstranění vyloženejch nesmyslů – což zrovna to íření bohužel je.
fero : vývojář se tim zabejvat nemusí, ale pokud se vývojář nebude zabejvat ničim, jen sou portmonkou dopadne nemile, a kvality her skončej na urovni EA Sports – a to doufam, nikdo nechce (a ať sem ArmA skeptickej jakkoliv, tak hluboko BIS neni).
to Soudruh: Písal som ako by som uvažoval ja. Nebola to správa o filozofii BIS. A uvažujem pragmaticky. Ak chceš aby firma produkovala dobré hry, musíš mať kvalitných ľudí a tých musíš zaplatiť. Peniaze musíš niekde získať. Takže uzavretý kruh. To nie je zabejvání se portmonkou, ale otázka existencie. Nemyslím že by to robili až tak zištne, nesnažia sa zavďačiť akcionárom a neživia marketingový kolos na rozdiel od EA. Zatiaľ si myslím že by to mohlo fungovať dobre, bude stačiť akceptovanie nutnosti kompromisu. Ak niekto nechce strieľať za behu, nech nestrieľa, ak si zvolí kmitajúcu motion capture kameru, ani to nebude mať význam. Ak si ľahne s optikou na oku, nikto ho nenúti aby pri zmene polohy strieľal. Ak by sa optika pri tomto pohybe sama prepla, bol by to len chvíľkový chaos obrazu, nič viac. Nevieme ako to bude s 30cm balvanmi, ak sa nebudú dať prejsť, tak s tým budem počítať a budem ich obchádzať. V hlave si to možem zdovodniť akože sú porastené mechom, klzké a pod. Ak k tej hre pristúpim tak, že ju dopredu nemám rád, možem si pre uspokojenie robiť hitparádu takýchto detailov. Ak ma tá hra bude baviť, povznesiem sa nad to. Dobre viem že takýchto nedokonalostí je v každej hre hromada.
a me to je u ****, jestli se to nebude dat hrat, tak to hrat nebudu ;) a tim to hasne…
No jako srovnavat Armu a OFP nevim no.Arma debilni ovladani grafika jak omalovanky jinak naprosta kopie flaspointa stejny baraky atd atd.Nevim z čeho jste tak unešený. Když budu chtít realitu tak si du zastřilet do lesa airsoft nebo paintbal. hra zas nema bejt schodná z realitou ale musí nadchnout napadem.A ten napad my v armě chybí je to čista kopie ofp ze zmršeném ovladani.Jsem zvědaej na armu 2 jestli se dočkam pozitiv a již toho mzíněného napadu. Jinak se všim souchlasim ze soudruhem :)
Možná by sis měl uvědomit rozdíl v pojmech kopie a pokračování…
Hlupec: (Jenom technický dotaz) Co ti vadí na ovládání a grafice? Já bych řekl že to je tak akorát.
@Rsa: Pokud jde o ovládání, tak se vrať zpět a přečti si, co se tu od začátku napsalo. Není třeba opakovat to furt dokola. Co mu vadí na grafice nevím. Mě přijde uspokojivá.
tak me tak napada, ze to ovladani… ;D
2 Hlupec: a ArmA měla být něčím jiným než kopií OFP? Celou dobu bylo snad jasné, že dělaj tuningovou variantu OFP, ne?
Čelo: Sakra, to s tim ovládáním jsem si zapomněl přečíst :)
Jak čtu slovo „ovládání“, tak mě automaticky naskakuje husí kůže, takže na to už serte. :)
@celo:..no dyt,to se tu snažim vysvětlit…nejde se trefit všem do talíře… @fero:jinak napsáno…:) @soudruh: no a tady to vidíš,každej má pro „kravinu“ jinej metr. @ovládání:prostě ste líný si zvyknout na místo 6ti čudlíků na víc,chápu,holt přidaly vyklánění a to je na někoho už moc.(a nebo nerealná kravinka) @hlupec..taky by mě zajímalo, co se ti nelíbí na grafice?..omalovánky???..nemůžeš všechno srovnávat podle OFP,oproti němu bude všechno vypadat jako omalovánky!!!, seš asi fakt navždy zabagovanej v šedivim OFP??..myslim,že z válečnejch her(„skorosimulací“)si Arma nálepku „omalovánek“ zaslouží nejmí?.. pís
Ovládání tady řešit nebudu, pač mě z toho bolí už květák, ale když se Prysku zamyslím nad tou grafikou, tak je to sice zvláštní, ale můj dojem. Tedy když např. srovnám lesy v OFP a v ARMA, tak se mi lesy v OFP zdají realističtejší. Není to o detailech textury, spíše o tom barevném podání. Takže v tom má Hlupec trochu pravdy. ArmA2 v tomto vypadá mnohem lépe, alespo? podle scr ;) Hmm, možná by třeba nebylo marný, kdybych si zašel do optiky koupit ?áký popelníky no :D
No tak jsem to myslel tim barevnym podani.Ale ty lidi co si to daj na lod detaily tak těm je to uplně jedno že :)
Beztak nevim co vám na vybledjelch barvách v ofp vadí, von svět taky neni barevnej jak na prospektech v časopisech kde přidávaj barvičky. A myslím, že je to i lepší, je tam hodnotnější atmosféra války, ponuré šedi hrozné války a smrti .) prostě ofp bych mohl hrát do smrti, vůbec by mi to nevadilo. Armu sem vydržel hrát půl hodiny nanejvejš (upoz. u kamaráda, mě to PC nezvládá). Beztak mě nezáleží na grafice, resp. jí nepřikládám valnej význam, prioritní je pro mne hratelnost…ale to už tu vomejvám co bylo vomejváno už mnohokrát…tak jen ještě příklad, na velestarý hře Stunts jak tam byl ten editor, tam jsem si vyhrál neuvěřitelný množství hodin a grafika byla příšerná :) a vůbec, ať žije TransportTycoonDeluxe !!!
Kdo pise, ze vyklaneni je nerealisticky? Prysk tady zas mele z hladu koukam :)
Ach jo..uz se sem snazim neco namastit pres hodinu a pokazdy sem to smazal..nevim vse tu jiz hodnekrat zaznelo..no nic je mi tak divne:-D ofp to je muj milacek a chci aby se pokracovani v podobe arma 2 vydarilo a naslo si vedle starsiho brasky sve misto…Ja chci!!! blablabla…Prominte hosi..
Zdravim pres rok jsem tu nebyl a koukam ze komunita je porad stejna porad stejne kritiky na vsechno kazdy kazdeho drti :) nic mene rovnez cekam na armu 2 :) a tesim se at to dopadne jak chce jinak zas se tady rok neukazu takze vse nej do noveho roku a stastne vanoce :)
já sem neřekl, že lesy v Armě sou realističtější(ano sou víc barevný a v armě 2 ještě víc,protože ja tam prostě víc detailů a skoro každej lístek má svou barvu),jen zdůraz?uji,že mě zrovna arma nepřipadá tak barevná, jak to tu někdo prezentuje!!Chápejte, že se Army nezastávám, jen reaguju na některé proti,co tu píšete o armě.Ofp je taky moje hvězda a v hratelnosti na ni zatim nic nemá.(i když od doby jejího varu se trochu realita her změnila) @admix: no pokud ani tudle narážku si nepochopil…tak už nevim… :))
Farebnosť: Skoro u všetkých hier je prehnaná, neviem či si to zákazník žiada, alebo čo. U Arma2 podľa screenshotov odhadujem že to nebude až tak zlé ako je to napríklad u Crysis. Ja to bežne riešim znížením kontrastu monitoru.
2 ALL: nenahodíme nějakou ČSLA 3 seanci?
Accepting.....load 100%
Zase jedeš na Sibiř XO? :D
Jen takovej dotaz mimo tema…Zkousel nekdo ofp na netbooku asus eee 1000h?:-)
já rozjel OFP na Eee901 cili na SSD disku. každopádně to chce myšku no – na touchpadu toho moc netrefis :)
Atreid :dekuji ti za radu:-)tak to je dobre ja planuju ,ze si ho poridim ,ale ted sou vsude bezradne vyprodane doufam ,ze se po novem roce objevi..