Národní strana v ArmA 2
Komentáře k článku
2 admix: To je už fundamentálna diskusia, kde uniká prvotná myšlienka. Miesto slovíčkarenia, pripomínam že šlo o nastavenie DOF v Arma2. Tak ako to je na poslednom screene s SU-25 sa mi to páči. Je to primeraný kompromis medzi okom a filmovou kamerou. Vadím mi tam že stromy moc neladia s povrchom, jeho farebná paleta je trochu inde. Ale oproti OFP:DR je to aj tak paráda.
Jo takhle, takze prst si dam 10m od oka a budu cist text 11m daleko – ale tak velky, aby sel vubec precist. V tom pripade mas pravdu, rozmazani tam bude neznatelne, protoze pismeno bude mit 10cm na vysku
Oprava: u tých 10 som zabudol dopísať m, ako metre.
Ak si ten prst strkáš bližšie než 20cm, to už je pre oko problematické. Bavíme sa ale o Arme kde ide o veľké vzdialenosti v exteriére, s tým prstom to bol len príklad. Skús teda vonku zaostriť jedným okom na nejaký objekt aspo? 10 od teba a ak uvidíš vzdialené pozadie za ním rozmazané, tak potom už neviem. Rozostrenie tam samozrejme bude, ale zanedbateľné. Preto by sa mi páčilo ak by ten blur, alebo DOF v Arme bol trebárs aj hodne výrazný, ale na malom počte pixelov. Na poslednom screene to celkom odpovedá.
Lol ty vole, dej si prst na monitor, zavri oko a pak precti neco na monitoru :D Dej si prst do pulky vzdalenosti mezi tvoji siskou na krku a monitorem, zaostri (klidne prdeli) na ten prst a pak zkus znova neco precist. Jednim okem uvidis jen jeden obraz, ale bude stejne rozmazanej jako ten zdvojenej, kdyz koukas obema ocima. A pokud vidis stejne ostre ve vsech vzdalenostech, tak jsi asi terminator
Tvé první příspěvky vyznívají jakoby nebylo zapotřebí vůbec zaostřovat. Asi je to skutečně subjektivní. Koukal jsem teď po bytě a zaostřoval na různé rohy, pozadí bylo rozmazané. Samozřejmě v exteriéru to není tolik patrné, takže souhlasím s posledním příspěvkem.
Akomodácia je fakt a ja netvrdím že oko nezaostruje. Len tvrdím že to nie je až také výrazné, aby bolo pozadie pri pohľade jedným okom tak rozmazané ako na screenoch z Arma2. V Arme ide skorej o simuláciu filmovej kamery, dodanie pocitu priestoru a znejasnenie nižších lodov, ktoré už nevyzerajú tak dobre.
Toto sú asi subjektívne veci. Ale fotoaparát má podobné schopnosti ako ľudské oko. Ak nepoužiješ špeciálny objektív a túto situáciu si vyfotíš, na fotke uvidíš že písmená za prstom nie sú síce tak ostré ako prst, ale dajú sa čítať dobre. Oko je pomerne univerzálne, ale na bližšiu vzdialenosť než 20cm už má problém. V mladom veku zvládne relatívne slušne aj 10cm. Na filmových záberoch sa rozostrenie pozadia používa často zámerne pre dodanie priestoru. Oko to rozostrenie tak výrazné nemá.
Zkus se třeba podívat, co je akomodace oka :). viz http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/…komodace-oka
Tak to já tedy skutečně nedokážu. Vidím jen rozmazanou černou skvrnu. To už vidím lépe to první slovo ve větě.
Samozrejme, periférnym videním nedokáže čítať asi nikto. Ak sa úplne normálne pozeráš na prostredné slovo vety, tiež nedokážeš rozoznať to prvé, alebo posledné. A keď použiješ ten prst, tak v jeho blízkosti rozoznáš tie písmená v pozadí veľmi dobre. Teda aspo? ja áno.
Tak zavři jedno oko, dej si prst před monitor a zaostři na něj. Pokus se přečíst můj přípsěvek :). To prostě nedokážeš…
Ak budeš čítať ten text len jedným okom, tak ho prečítaš celkom dobre aj keď nejaké malé rozmazanie možno zaznamenáš. Použitie oboch očí sposobí v tomto prípade zdvojenie obrazu, čo si niekto vysvetľuje ako rozmazanie. To Admix: to že čumíš na monitor, je to isté ako keby si sa pozeral jedným okom. Pretože vidíš 2d obraz a nemáš priestorové vnímanie.
2 Fero: Samozřejmě uvidí rozmazaně. Zkus si takhle přečíst nějakej text na pozadí (třeba na monitoru):)
Ano, když si ho vydloubne bodákem, nemá lepší variantu k dispozici.
Vojak kouka jednim okem?
to Admix: skús ten pokus urobiť jedným okom. Dvojite neuvidíš a budeš sa mocť sústrediť na to rozmazanie. Nepopieram že tam dáke bude, ale určite málo výrazné.
Vidim dvojite A rozmazane. Bud mam divny oci, nebo si tu placas jatra :) Vsichni povinne do hospody dneska
Oči mimo fokus nevidia rozmazane ale dvojite. Dajte si pol metra pred nos prst a zaostrite na neho zrak. Pozadie uvidíte dvojite. Ak preostríte na pozadie, tak uvidíte dva prsty. Preto pri mierení jedno oko zatvárame. Blur nesimuluje ľudské oko ale filmovú kameru. Vďaka nemu je obraz aj v pomalejšom pohybe plynulejší a nezrní. Zvlášť stromy ktoré budú v Arme2 takmer všade vyzerajú s ostrými hrubými obrysmi v diaľke strašne. Stačí ak je blur nastavený tak, aby rozmazával len o malý počet pixelov. Preto by bolo fajn ak by bol k dispozícii ini súbor, kde sa to dá nastaviť. Dúfam že to urobí potom aspo? niekto z modárskej komunity ak ich to nenapadne v BIS. Napríklad jeden rus sa na postprocesy v hrách dosť špecializuje: http://boris-vorontsov.narod.ru/download_en.htm
osobně je nejdůležitější, aby autoři našli onu hranici snesitelnosti, což v ArmA1 absolutně chybí, hlavně při cutscénách, kdy většina záběrů na dvě postavy z kratší vzdálenosti, dělá prapodivné kousky
mám rád blur efekt, ale u ArmA max. někde v dálce (1km+)
No a o tom mluvím -Ano OKO není foták !! když okem zaostřím na něco co je 30cm tak logicky pokud bych nechal oči stejně zaostřené bych neviděl co je v 10m.
Jenže prostě podívám-li se najednou do vzdálenosti 100m tak oko AUTOMATICKY přeostří (teda pokud je zdravé), a já nechci hrát hru kde budu muset přeostřovat manuálně jako na fotáku !!!
Přece oko je tak rychlé, že během okamžiku přeostří ze 300m na 2m a nazpět. Tzn že pokud se mám dívat v prostoru nějakého virtuálního světa, musím mít zaostřeno VŠUDE !!! Protože nikdy nikdo by neodkázal odhadnout kam se zrovna teď chci podívat !
Já chci vidět screeny které nebudou dál jak za 30m rozmazaný !
Přesně leda na Screeny je to dobrý. Jinak mě Arma běží na novým kompu na max v pohodě. Jediné co nechápu je teď akorát, že mě Arma shazuje ovladače od Nvidie. Tím pádem se mě sekne komp, naskočí Modrá obrazovka krytická chyba a resetne se komp. Stává se to sem tam když to mám fakt na max skoro vše.
Já měl postproces v armě zakázanej. Za prvý to žralo FPS a za druhý se s tim hrálo špatně, protože sem nic neviděl. Navíc mě to přišlo hrozně nereálný, oko přeci neni jako foťák, aby se něco rozmazávalo… Maximálně se to hodí na dělání screenů.
ono pomoci notepadu se pak daj delat uplny zazraky, ze jo, treba vygumovat krovi atd…
ale to uz pak v ramci MP neni uplne koser, ze…
Mne sa rozostrené pozadie, keď je v rozumnej miere páči. Bez neho ostrá alfa textúra na stromoch v pozadí nepríjemne zrní. Mierne rozostrené pozadie dodá scénam priestor a vyzerajú reálnejšie. Nevadí mi ak vojačik 100m odo m?a nemá ostré obrysy. Naviac ak sa na neho pozriem cez mieridlá, tak ho uvidím ostrého. Tieto efekty sú robené ako postproces, ktorý sa dá vypnúť. Nechápem prečo na to nadáva ten kto to nechce použiť a nemusí. Neviem ako to bude v Arma2, ale obvykle sa to robí „dll“ súborom, ktorý sa niekedy dá pomocou Notepadu editovať a nastaviť si hodnoty podľa seba. Toto by bolo podľa m?a úplne najlepšie riešenie.
Taky :)
ta otazka ohledne optimalizace je smerovana na bis acu? :)
říká vám něco optimalizace atd? Krom toho když na něco nemám, tak to druhým nekritizuju ;)
2atreid: no psal jsem to sem parkrat ja, ale to je jak do dubu…
nekomu z bis prijde realny to, ze co je dal jak par metru je rozmatlany…
doporucoval bych jim vycistit si ty jejich zplpany nerdovsky brejle, pripadne skocit na vocni pro novy ;)
teda jestli mluvis o tom co myslim ja ;)
Stealth: A za stromy je …
stýle to je zpráva jako hrom…
Bi Forum bude uzavřeno z důvodu přechodu na nové :-)
Třeba někdo jo :) Když ho to baví! :)
Já teda nevim jestli už jste to sem nepsali, ale to fakt někdo hraje s tím že má nastaveno po 30m rozmazání???? A na 100m už v podstatě nic nevidim pokud nemám bryle?
http://www.facebook.com/…/72200346016#…
Nové screenshot na Facebooku. Je tam vidět přepad NAPA v lese, krajinka a okolí vůbec vypadá pěkně.
http://www.armedassault.info/…teampic1.jpg Novej obr ze steamu.
A petikacku ne? To pak nebude simulator, ale arkadovka
a chci tam LIDL s nakupnima vozejkama, hezky na desetikacku…
ArmA II aka Real Life :D, to by to dopadlo
Lanofka – lanofka… Klucí Lomnický Štít…
dokud tam nebude metro… ;)
ja osobně doufam že se vláčkama nebudou zdržovat … tak aby to bylo udělaný pořádně a s tim třeba i destrukce vykolejenýho vlaku by podle mě zabralo hrozně moc času a když se to udělá polovičatě tak bude jen spousta lam nadávat jak blbě je to uděláný a podobně ( … i když by nemuseli nadávat zas na jiný věci ;-)
no ghoste a nebo prace na dva roky, jak to tak zname ;D
Když nebudou vláčky v ArmA II, tak si seže?te Trainz 2009 a máte to ;)
no když to zbouchal manik doma na koleně z pár dní, tak to pro
vývojáře můsí být práce tak mezi dvěma rauchpauzama
.. uvidíme …
Vláček.
Naprosto dokonalé video v každém ohledu. Koukal jsem na to s otevřenou pusou! ;)
Souhlasim se Spoockem, zeleznice by zpestrila Armu II. Pokud ale vim ze starsich info, tak by to mela byt jen dekorace… Nebo ze by to dopadlo jako se zviraty, ktera taky puvodne byt nemela?
bóže … co já už vyhodil peněz voknem (ne, vážně, číslo účtu mi tu nepište ani nezasílejte)
A nebo mi ty prachy posles a ja je kvalitne zuzitkuju :>
No bože, tak když to nedopadne dobře, tak holt utratíš prachy jinde a budeš se věnovat jinné činosti. Svět se kvůli tomu nezboří.
lo tarantul :o .] viper: no furt mam ofp tak kdyby přece jenom arma 2 byla nanic tak muzu zustat aspon u toho
Čím více se těším, tak tím se také více bojím že až vyjde ARMA 2, tak to dopadne špatně…
cernaruske koruny ? zajmave .]
pomalu s tim optimismem…
Ale je možné, že to jen skript nebude. Vždyť byl i v OFP nějaký addon vlaků, tak snad se BIS inspirovali :)
Hmm. Jen aby to nebyl naskriptovaný pohyb statického objektu…
no nevim ale podle mě tam vlaky budou jezdit http://www.arma2.com/…rana_cz.html tam když se budete koukatna prova na hoře tak tam je projíždějcí vlak
samotnamoznost misi s moznosti zakomponovani vlaku by bylo hodne zpestrujici :)
V novem videu je v jednom useku videt jak prijizdi nakladni vlak:-) I kdyz je to treba script je to pusobive. http://www.arma2.com/…arty_en.html