Komentáře - Nahrávky z prezentace ArmA 2 na Tiscali Games

 

Nahrávky z prezentace ArmA 2 na Tiscali Games

Vložil Celoush, 17.4.2008 22:12:05

Komentáře k článku

Vložit komentář
Toto pole nevyplňujte. Slouží jen jako ochrana proti robotům
Toto pole nevyplňujte. Slouží jen jako ochrana proti robotům
Napsal sebelian (Anonymně), 26.6.2008 16:25:51 - IP:89.103.82.x

rad bych aby nepritel amiku mel trosku modernejsi vybavu nez je plechova helma a specialka neco vic nez bandalir dale pak ti spesl ruske serepeticky tipu „tishina“ a vintoreze/val a t72–80–90–95 a mozna t64(to uz nevim) umeli odpalovat z laufu rakety doted meli amici v dobe vydani velkou paletu zbrani a techniky zatimco nepreatele jen tak na oko neco i ten pitomej kalach s pso-1 prisel se 3 pathem myslim

a chci kobru na aks74un

Napsal saldy (Anonymně), 1.5.2008 23:13:18 - IP:89.103.155.x

co ještě dodat?největší chyby-ukreslení graf.karty v porostu sou si autoři vědomi,tak to určitě napraví.Přiblížit se maximálně realitě vozidel myslím není příliš dobrý nápad…ovládání helikoptéry či letadla na klávesnici či joyi bude vždy jen parodie a opravy slíknutých pásů po smyku s BVP by asi taky nikoho nebavilo stejně jako k smrti uštvaní vojáci v plné polní,nebo by vás bavilo za celou kampa? zabít 2 či 3 nepřátele?
Arma je furt jen hra co má svá vlastní providla a jejímž smyslem je především bavit.Vždy bude jen velmi přibližně simulovat dovednosti a schopnosti lidí či vozidel.
Srovnávat cokoli s realitou u jakékoliv hry mi příjde hloupé a u"hry na válku"dvojnásob.
I tak je Arma hodně těžká na hraní i přesnost náročná a ti kdož tvrdí že to je blbost protože to či ono není realistické a pak jdou hrát BF2,COD4 ajiné si velmi protiřečí.
Pro mě vždy flešpoint či armed byl je a bude skvělá zábava.

Napsal Faly (Anonymně), 29.4.2008 23:15:10 - IP:195.47.97.x

Zlepši:

  • chování BVP / OT: mají postupovat za pěchotou, nikdy před ní
  • chování pěchoty v okolí balvanů: dnes jsem hrál misi u Mercalilla, kryl jsem se za balvany – když jsem se k balvanu přitiskl více, má postava se vždy vztyčila a odmítala zalehnout
Napsal Faly (Anonymně), 28.4.2008 15:24:12 - IP:193.179.126.x

Chybí:

  • detailní dokumentace configů (config.cpp a model.cfg) včetně vysvětlení, proč a jak je daný parametr nastaven / počítán
  • dvoustu?ové velení: pěší četa – pěší družstvo, tanková rota – tanková četa; bude-li velení i vícestu?ové, je celkem jedno, protože více než rotu pěchoty/motostřelců či prapor tanků do hry nikdo nedostane (i když u pěchoty by systém velení rota – četa – družstvo – roj nebyl na škodu); alternativou by byla možnost označit v editoru celou jednotku za jedince a ,,toho'' pak přiřadit veliteli (podobným způsobem přistupuje engine k osádkám vozidel, kdy rozkaz je vydán vozidlu jako jedinci a přitom jej plní celá jednotka na vozidle jedoucí)

Zlepšit:

  • chování bojových vozidel: četa tanků, postupující v linii, nemůže na úseku 7,5km, který má teoreticky překonat do 15 minut, získat rozestup 700m mezi prvním a posledním strojem, navíc při čase 45 minut – testováno znovu a se stejným výsledkem pod verzí 1.12
  • zlepšit plánování cesty bojovými vozidly: četa tanků, postupující v nejagresivnějším možném módu, nemůže změnit osu útoku (v reálu ji nesmí změnit vůbec bez povolení nadřízeného stupně), která původně obchází neprůchodné překážky, tak, že postupuje kolizně k těmto překážkám a pak je složitě obchází – testováno znovu a se stejným výsledkem pod verzí 1.12
  • kolize vozidel s terénem: četa tanků nemůže na úseku 7,5km ztratit 1 až 2 stroje proto, že se převrhly na oblázcích nebo zasekly o břízky – testováno znovu a se stejným výsledkem pod verzí 1.12
  • systém úkolování mužstva: je nesmyslné, aby voják na levém křídle pěší čety dostal úkol ničit cíle na pravém křídle jen proto, že je zrovna nezaúkolovaný
  • práci s barevnými skupinami uvnitř jednotky: skupina automaticky sleduje vojáka s nejnižším pořadovým číslem / nejvyšší hodností a poslouchá jeho rozkazy
  • vystupování vojáků z poškozených bojových vozidel a rychlost jejich reakce: vyskočení vojáka z tanku / BVP není uvozeno žádnou varovnou akcí (např. otevřením poklopu) a reakce stresovaného tankisty na přítomnost nepřítele je až překvapivě rychlá a přesná (často hráč ani nestačí zaměnit pancéřovku za útočnou pušku a už má tečku mezi očima)
  • velení vojákům v jednotce: změnit / umožnit uživatelskou redefinici tak, aby klávesy F11 a F12 byly opět přiřazeny vojákům a další členové jednotky byli voláni SHIFT+Fx, ALT+Fx, CTRL+Fx, případně dalšími kombinacemi klávec SHIFT, ALT a CTRL (dohromady 84 kombinací, což je více mužů / strojů, než se dá ukočírovat)
  • systém pro zpracování zvuků vozidel: mění se frekvence zvuku vozidla podle rychlosti, ne podle otáček motoru; má-li Tatra 10 kvaltů a motor při přeřazení nezmění zvuk, je to divné a vede to k nehezké deformaci zvuku vozidla při nejnižší a nejvyšší rychlosti
  • při hraní v okně 16:9 dochází mezi hranicí 12:9 (4:3) a 16:9 k nepěkné deformaci obrazu, která není matematicky ani fysikálně odůvodnitelná (kruhy ležící v rovině komplanární s rovinou monitoru se mění v elipsy); rozhodně ale není vhodné, aby 16:9 bylo vytvářeno ořezáním 4:3 – to pak není širokoúhlý obraz

Odstranit:

  • zobrazování akční nabídky uprostřed monitoru nebo umožnit vypnutí
Napsal Sharp (Anonymně), 26.4.2008 20:49:55 - IP:89.176.7.x

Já ještě zapoměl na jednu vizuální chybu army co tu ještě nezazněla, která mi kazí hratelnost minimálně o 20%. Tou jsou interiéry vozidel.. Když pominu dopl?kové civilní vozy.. a kouknu třeba na vnitřek tanku.. zjišťuju že neni :)

Pravda Striker ho má (jediný plus), ale ten je podle mě jen vybranej z původního projektu Game II takže asi moc práce navíc nedal…

Podotýkam že v ofp když sem hrál na „veterána“ kampa? tak sem dohrál všechny tanokvý mise z kokpitu a na hratelnosti mi to silně přidalo.. za to pohled pouze do zrcátka se mi nelíbí.. zvlášť když dnes tanky maj super HDU ukazující kontakty atp.. Byla by slast se na to moct koukat v ARMA II.

verdikt pro mě: Bez kokpitů ⇒ BIS bez peněz odemě.. „aspo? symbolická motivace“

Napsal eVisual (Anonymně), 25.4.2008 17:39:35 - IP:85.207.112.x

Myslím, že to Majkl napsal velmi dobře. Hlavně je zajímavá tato pasáž „Bugy, stejné modely, nerealistická destrukce, nedokonalé AI, špatný jízdní model atd. jsou chronické nemoci už od dob OFP které jsem ochoten přehlížet, stejně jako jsme je všichni přehlíželi u OFP a královsky se u toho bavili.“

A vo-votom to je. :-D

Napsal spoock (Anonymně), 25.4.2008 17:34:08 - IP:195.39.100.x

já jsem s chováním zbraní v ArmA1 spokojen, snad až na ten kolimátor, ale podle ukázek z ArmA2 to bude OK

pravdu ukáže čas a to co si přeješ, si přeje každý z komunity, mě nevyjímaje

u kampaně si jen přeju aby se dala dohrát a né že se v misích začnou objevovat anomálie

Napsal Majkl (Anonymně), 25.4.2008 13:39:32 - IP:62.168.15.x

Spousta lidí tvrdí že ArmA je jen graficky modernizovaný OFP a ArmA2 je pouze addon k ArmA. Když se na to podívám z pohledu hráče, který neumí skriptovat, tvořit mise a addony tak je to pravda. Když se nad tím ale zamyslím, tak mě ani nenapadá co bych chtěl aby bylo jinak (vyjma editace), protože OFP je tak komplexní a poměrně dokonalá hra, že nějaká zásadní inovace pro ArmA a ArmA2 je prakticky nemožná a nebo těžko realizovatelná. Ovládací interface – je podle mě dobrý a velké změny by nebyly ku prospěchu. Modely postav, budov a techniky – mnozí říkají, že ArmA2 nepřináší nic nového, že to je jen retex. To je možná pravda, ale mě to nevadí, protože pro tuto hru to není důležité. Dokonalejší modely by určitě vyžadovaly vyšší HW nároky a to už by při velké náročnosti původní ArmA byl ještě větší odskok od možností hráčů=skepse. Radši bych vylepšil pohyblivost jednotek a funkčnost techniky. Prostředí (krajina) a porosty – zde si myslím, že je největší problém s hratelností a to díky vyšší obtížností hry, malé průhlednosti hustých porostů a vysoké HW náročnosti vlivem špatné optimalizace.(viz. Atreid) V OFP to taky nebylo nic moc, ale hustota porostu byla třetinová což usnad?ovalo hraní – lepší viditelnost a přehled o bojišti = větší zábavnost. (V OFP vás AI vidělo, ale vy jeho většinou taky. V ArmA vás AI vidí ale vy jeho ne) ArmA sice odpovídá více realitě, ale není to ku prospěchu hratelnosti. (Příroda a zpracování krajiny v ArmA se mi moc líbí. Podzim jí bude slušet:-)) AI – bylo již mnohokrát rozebíráno, takže není co nového dodat. Realita střelby a ovládání techniky – co se střelby týče proti OFP je ArmA asi reálnější (ne reálná), ale opět polemizuji, jestli to bylo ku prospěchu. Sám nevím. V OFP trefím skoro cokoliv do 5ti ran i na velkou vzdálenost a u ArmA na 200m vystřílím klidně zásobník a stejně minu. Z vojny vím, že trefit terč na 150m už není taková sranda a už vůbec ne, když se pohybuje, ale je to jen hra, tak proč to přehánět? Tady sám nevím co bych radši – realističnost nebo snadnější hratelnost? Ovládání techniky a její jízdní(letové) vlastnosti už se taky rozebíraly až až, takže nic nepřidám.

A co bych si přál? Hlavně chytlavou, napínavou a dobře naskriptovanou kampa? a co nejlépe optimalizovanou hru, která chytne spoustu nových hráčů p přiláká zpět starou OFP komunitu a české mission a addon makery znovu motivuje k práci. Bugy, stejné modely, nerealistická destrukce, nedokonalé AI, špatný jízdní model atd. jsou chronické nemoci už od dob OFP které jsem ochoten přehlížet, stejně jako jsme je všichni přehlíželi u OFP a královsky se u toho bavili.

A o čem sním? O znovuzrození nadšené a přátelské komunity. O plných serverech MP hráčů. O turnajích a ligách kam se budeme rádi hlásit a hrát je. O LANkách, kde se budeme mačkat 3 u jednoho stolu a nebude nám to vadit. No prostě chci znovu zažít to co v dobách největší slávy OFP.

Závěr: Realita je krásná, ale jen těžko napodobitelná a nemělo by se na ní přehnaně moc bazírovat. Čím víc se tlačí na pilu, tím dřív a víc se pila zadře. (Pravdu myslím ukáže porovnání ArmA2 vs. OFP2 s realističnost vs. hratelnost až vyjdou) Sorry za tak dlouhý příspěvek.:-)

Napsal BobbySD (Anonymně), 24.4.2008 15:35:36 - IP:213.29.146.x

Dobrej den :-D ja jen chci at to nema naky brutus naroky nebo to muj notes nerozbeha… jinak par prvku jak psal nize stalker prebranych z ofp by nebylo marnych

Napsal Stalker (Anonymně), 23.4.2008 20:03:46 - IP:85.70.21.x

Myslím si, že hlavním prvkem, který Armě opravdu chyběl, byla opravdová, zajímavá a do-hry-vtahující kampa?. Samozřejmě, že něco tak citlivého a blízkého jako měl Resistance (napadení ČSR) už se nedá zopakovat, ale mám na mysli klidně i jednodušší příběh a zkusit ho podat filmověji, atraktivněji, zamyslet se nad „animačkami“. Určitě bych vrátil „ručně psaný deník“, který opravdu neměl chybu. Chce to vrátit pocit který Flashpoint prosazoval – jedinec válku nevyhraje a je pouze zubem na obrovském ozubeném kole. Arma byla skvělá ale kampa? byla opravdu velice nezáživná, leč je pravda, pomáhaly tomu bugy kazící hratelnost =/. Dále bych nějakým způsobem předělal kolize objektů jak tu již bylo řečeno…( sestřelený vrtulník skáče, tanky hopsají). Dále, mnohem lepší, reálnější a více „user-friendly“ bylo v OFP ovládání helikoptér, vrátil bych to. Dále by bylo velice příjemné mít opět skvělý český dabing, který mi i s hrou samotnou opravdu přirostl k srdci…„Letíme domů, dobře, makejte, chladíme vám tu nějaké pivo“ *-))) Věřím vám lidi…

Napsal MAA (Anonymně), 22.4.2008 21:24:23 - IP:78.99.236.x

@atreid: Presne ako napisal Flink.. nejde mi o vykon PC ale o problem s odozvou odoslanych informacii z grafickej karty a spracovanim + zobrazenim elektronikou monitora. LCD monitory s tym maju dost vazny problem (a je uplne jedno aku maju deklarovanu odozvu natacania krystalov) a kedze ARMA vyuziva GPU az na doraz, tak sa to !moze! pri tejto hre podstatne viacej prejavovat ako pri inej hre (napriklad spominane OFP). Ja osobne som velmi vyrazny input-lag spozoroval zatial iba pri ARMA… pri ostatnych testovanych hrach (cca 6–7) som input lag nespozoroval vobec alebo minimalne. Nedovolim si vsak s istotou tvrdit, ze ARMA sama o sebe sposobuje takto vyrazny input-lag, len chcem poradit, kde by mohol byt problem… mozno je to kombinaciou driverov grafiky a verziou software v elektronike LCD.

Napsal Flink (Anonymně), 22.4.2008 20:25:03 - IP:89.111.89.x

Atreide, těch osm otazníku je zbytečných, nejde o to jestli je sestava silna…MAA upozornuje na tzv. input lag zapricineny samotnou elektronikou LCD panelu. U meho Samsungu 215TW jsem se taky v recenzi docetl ze disponuje timto efektem, kde to pak v diskusich strasne resili. A já v OFP nic nepozoroval…coz neznamena ze treba v Arme se to neprojevi…ale tu jsem zatim neprovozoval.

Napsal Acci (Anonymně), 22.4.2008 19:22:22 - IP:217.112.171.x

On teoreticky může být problém v tom, že keře musí pokaždé znova počítat procesor a poslat tyto data do grafické karty, kde už může narážet na limity FSB nebo propustnost paměti či PCIe. Takže v tom případě nemusí pomoci sebe výkonnější procesor nebo grafická karta. Uvidíme, jestli a jak bude problém vyřešen v Armě 2.

Napsal atreid (Anonymně), 22.4.2008 14:13:38 - IP:212.24.147.x

Mám LCDčko LG 19" Slim-silver 1280×1024 (technologie TN) – 2000:1 kontrast * odezva 2ms (samolitr to beru s velkou rezervou) jen uvádím co píše výrobce. A comp: Intel C2D E8400 @3,0Ghz (bez OC) Corsair 3GB RAM DDR2 800@1000Mhz Asus EN8800GT 512DDR3 – 256bit (bez OC) OC = overclocking

Domníváš se, že mám slabou sestavu ???????? Score v 3DMark 2006 = 12565 bodů (ale pravda to už jsem krapánek taktil grafiku) jinak 11561 bez OC.

A v Arme nepouzivam HIGH nastaveni, ale více méně Normal – když tak pošlu screen…

Napsal MAA (Anonymně), 22.4.2008 12:19:00 - IP:62.197.207.x

@Atreid,admix: add trhanie – co mate za monitory? Pri LCD technologii je pri hrani ARMA podstatne pozorovatelnejsi imput-lag, nez pri ostatnych hrach, co som skusal. Skusal som ARMA na kvalitnom >20-tisicovom PVA2 aj na >30-tis. S-IPS LCD a pozoroval som viditelne \„trhanie\“ obrazu (hlavne na kontrastnych a zatienenych plochach), aj ked fraps ukazoval >40FPS. Ked som vratil CRT monitor, tak \„trhanie\“ zmizlo (testovane na zostavach CPU: Intel Core Duo 2.0Ghz a 2.2Ghz + 2GB RAM DDR2 Corsair + GPU: GeForce ASUS 7600GS 512MB, ASUS 7950GT 512MB, ASUS 8600GS 512MB).

Zaujimavy thread o vplyve tienov na FPS: http://www.flashpoint1985.com/…konboard.cgi?…

Napsal Lan Gastovski (Anonymně), 21.4.2008 21:19:35 - IP:193.200.150.x

Od dvojky očekávám hlavně plně dynamickou kampa? a vymakanou AI + ty serepetičky okolo (aby tank po zásahu nezvlétl atd.). Když tam bude tohle tak si kvůli hře koupím i komplet novej PC.

Napsal Armored_Sheep (Anonymně), 21.4.2008 16:23:29 - IP:80.188.199.x

Myslím že můžu prohlásit, že v ArmA2 bude shader na stromy uplně jiný, stejně tak i modely vegetace. Po zkušenostech z minula by měla vegetace být podstatně optimalisovanější.

Napsal Armored Sheep (Anonymně), 21.4.2008 16:21:31 - IP:80.188.199.x

Problém kreslení vegetace se dá zjednodušit na jedno angliské slovo „overdraw“. Prakticky jde o to že mraky poloprůhlednejch ploch se všechny kreslí a výsledná plocha v pixelech je několikanásobně větší než rozměr monitoru. To pak dokáže požrat výkon libovolné karty. Jediné co se s tím v ArmA dá udělat je zmenšit rozlišení textur a ubrat polygony (ve video options je to šoupátko na textury, detail objektu a shading detail, který u stromů zárově? vynucuje horší lody)

Napsal Čelo (Anonymně), 21.4.2008 11:18:04 - IP:85.207.122.x

2Deli: A tobě to třeba nedělá ani tohle? http://www.youtube.com/watch?…

Sorry, ale tentokrát povoluji už jen příspěvky opravdu k věci s nějakým přínosnějším obsahem.

Napsal Atreid (Anonymně), 20.4.2008 21:51:47 - IP:78.102.129.x

add2 Acu: asi jsem se spatne vyjadril.. samozrejme ze pokud jsem v lese tak mi to taky neskube. Tam už je těch objektu tolik že se to tak nejak nacita prubezne. Zkus si nahrat Evoluci (jakoukoliv verzi za USA) a vyjed autem z letiste a jed po silnici do paraisa. Na konci te dlouhe rovinky kdy se blizis k zacinajicimu mestu je par stromu, keru a vubec vice vegetace nez podel cesty. A VJED DO TOHOTDLE BORDELU pri tom tvem HIGH nastaveni.

Uvidis ze ti fps klesne max. na 40 ze 60ti, ale schváně co ti udělá obraz v momentě kdy tam vjedeš (zkus se třeba přitom stále rozhlížet a uvidíš ty škuby)

Nebo jedeš po silnici od letište do Corazolu, dlouhá rovinka – dohled si dej třeba 2km a to auto jede stále stejnou rychlostí ale jak se na obzoru (smerem na corazol) nacitaji stromy co se po 2km objevuji tak než se jim načte to jehličí nebo co tak prostě škub a fps se ani nehne.

Napsal saldy (Anonymně), 20.4.2008 20:40:54 - IP:89.103.155.x

Já nechápu,proč vlastně 2díl vzniká?Proč zlepšovat grafiku?Když sme všichni rádi,že to vůbec nějak běhá.Mezi Armou a dalším dílem může být klidně 5let.Pokud se kontroverzní arma pačema dotáhne a přidaj se třeba jednotky či ostrovy nikdo armu2 nepotřebuje.Nebo je Arma snad tak pokažená,že se to musí vzít z gruntu nanovo?Já myslím,že né.

Napsal =RDK=Bohosu (Anonymně), 20.4.2008 18:49:02 - IP:81.30.238.x

Jen aby nebyla podmínka mít dvě grafiky....... :( Ale jako souhlas s HW..... taky jsem byl nadšenej jak si pustim armu na novým ntb a ono prd… Vážně at hraju cokoliv jinýho na max detaily tak pohodička…ale Arma je sousto pro HW nestravitelnej :)

Napsal Acutres (Anonymně), 20.4.2008 17:34:17 - IP:89.185.243.x

Mno brašule má grafiku 9600 s 512MB RAM a náký slabší dvoujádro a válí mu to na very heigh v lese 30FPS a jinde 60 (sám jsem zkoušel)a že by to dělalo zrovna tyto problémy, to se říct nedá.

Každopádně v Arma II bude tuším 4. generace stromů, keřů, bude to jinak optimalizované, tak by to načítání mohlo být zase o něčem jiném. Možná.

Napsal spoock (Anonymně), 20.4.2008 16:35:25 - IP:195.39.100.x

2 Marlo: neznám MP kde by něco takového šlo, jinak server podporuje to, že hra se neukončí, když odejdou všichni ze serveru, tak to je třeba zaplé na EPJ, kdy se EVO hrálo několik dní na etapy

Napsal spoock (Anonymně), 20.4.2008 16:33:37 - IP:195.39.100.x

je pravdou, že ArmA1 má i na silných strojích problém s vegetací, osobně od té doby co v posledním betapatchi 1.09 a výše předělali trávu na jihu nároky klesly a tolik se to neškube, ale stále při pohledu do hustého porostu z blízka to problém je, momentálně už to neřeším, budu nasraný, pokud tohle nedořeší do ArmA2, momentálně už od ArmA1 nic nechci, jen aby vydali ofiko poslední patch a pak to už nějak vydržím

Napsal felcarkiller (Anonymně), 20.4.2008 12:21:23 - IP:89.176.84.x

armor je bohuzel uz tak moc BIS, ze ti tu rekne 20 duvodu proc tomu tak je a celkove ti rekne, ze s tim proste nic delat nejde kdyz chcete aby v arme bylo to a tohle a tamhleto …

Napsal admix (Anonymně), 20.4.2008 09:43:55 - IP:89.102.120.x

Dyt to je to, co jsem rikal uz pred rokem, co jsem koupil novej komp – ja mam sice 50fps, ale ta hra se proste skube a je to dobre poznat mimojine na kurzoru (coz me vrcholne sralo :) )

Napsal Marlo (Anonymně), 20.4.2008 09:42:18 - IP:77.104.250.x

Myslím si, že by stačilo, kdyby se u některých věcí poučili od „amatérů“ vytvářejících mod – ACE – Advanced Combat Environment viz zde: http://www.tacticalgamer.com/…ronment.html Pak bych docela uvítal (i když nevím, jestli to je vůbec reálné), kdyby bylo možné uložit rozehranou MP misi, aby se pak dali ukládat ty jejich magabitvy a zase druhý den je tak nahrát a pokračovat :) Aby si ta hra pamatovala (podle ID), kde a s jakym vybavenim se hrac nachazel, a do te pozice by se zase nahral. Opozdilci by se budto nenahrali (dokud by se dany hrac nepripojil), nebo by se misto nich nahralo AI.

Napsal Atreid (Anonymně), 20.4.2008 00:53:05 - IP:213.210.165.x

pánové jen malá zmínka k armě. Nedávno jsem koupil nový procesor E8400 a grafiko 8800GTčko. A ještě jsem měl tu drzost si Armu zase od vánoc pustit.

Když pominu problémy se kterými i souhlasim (aička, ovládání aut a vzduchu a další…) Armore sakra vysvětli mi proč když mám furt 60 FPS tak se mit hra škube když přiběhnu do míst kde jsou víc jak 3 keře?

Ke každýmu semi začínaj nahrávat všechny debilní lístečky (btw a to stíny jsem vypnul) a prostě ač mám FPS60 tak se mi to škube !!!

Tak mi řekni kde je chyba ! A proč ji maj i ostatní ne jenom já ? Bude to fungovat stejně v Arma2 ??? Pokud ano tak s tím se jděte vycpat.

Napsal Milda (Anonymně), 18.4.2008 21:36:02 - IP:78.80.11.x

JJ musím uznat že grafika ostrova vozidel a zvuky jsou fakt nádherné!:-) Bohužel ta hratelnost už je fakt dost mínusová:-(

Napsal spoock (Anonymně), 18.4.2008 18:36:33 - IP:195.39.100.x

ty heliny a jiné stoje by vážně nemusely tolik poskakovat, tanky kolcama/pásama vzhůru potkávám sakra nějak moc často, v CWR módu jeden tank vyletěl opravdu vysoko :)

Napsal Mike (Anonymně), 18.4.2008 15:27:12 - IP:194.108.48.x

Mě nejvíc vadí ta přesnost a super oči Aiček,všichni maj sniperky a vidí i za roh :)

Napsal MAA (Anonymně), 18.4.2008 14:18:51 - IP:62.197.207.x

Tie videa su uz hodne stare, takze by som im nejaku extra vahu neprikladal.

Ja by som uvital, keby AI vedelo vyuzivat interiery budov a volne vehikle.

Napsal spoock (Anonymně), 18.4.2008 13:53:34 - IP:195.39.100.x

chování a ovládání vozidel, možná některým vyhovuje, ale mi ne, třeba natáčení pohledu kamery podle zatočení je děs (musím zapínat volné rozhlížení), stačí se mrknout na Mafii 1, vím, že je blbost ty dvě hry srovnávat, když Mafia je primárně zaměřena na auta, ale je tam krásně vidět jak lze citlivě přistupovat k ovládání aut, nejhorší je, že nejvíc bijí do očí obří stroje, které kloužou po povrchu při zatáčení :(

už teď se bojím jak do ArmA2 přidávají některé nesmysly do HUDu, přál bych si, aby šli třeba některé ikonky u menu vypnout popř. aby šel vypnout ten ukazatel zdraví, vypadá to děsně

taky bych bral ovládatelnost padáku (především při respawnu ve vzduchu, kdy nelze ani částečně si nějak zachránit život tím, že bych nasměroval padák tam, kam bych chtěl) a možnost vylepšení HALO

poslední výtku co mám a snad jsem o ní ještě nečetl je ta, že když se překulím po zádech, tak kamera se zárove? neotočí s mojim pohledem, mělo by to trochu lidské oponenty vyvést z koordinace, když už něco takového použijí

Napsal Sharp (Anonymně), 18.4.2008 13:45:46 - IP:89.176.7.x

Co mi na arma 1 vadí:

  1. ovládání helikopter (zatáčení) pokud se arma snaží být simulátor > vrtulníky a letadla by měli být řiditelný ve vyšších rychlostech.. (američani by v afgánistánu nejspíš všechny letecký věci rozsekali o soutěsky, kdyby se Cobra otáčela v kružnici s poloměrem 5km v rychlosti 120km/h)
  2. ovládání aut.. je hezký ale vadí mi fixní kurzor.. nebo nemožnost dostat auto do smyku..
  3. herní kurzor.. nedokážu se snim sžít tak jako v starym OFP.. je to jen detail.. ale potěšila by mě změna k lepšímu ;)
  4. překážky.. stále stejnej bug jako u ofp.. běžim vedle stanu a zaseknu se o neviditelnou zeď z který se musim vyplazit a vybugovat ven.. (tim myslim i všechny prostupnosti budov atp.. třba schody mě dokázaly vbugovat do domu tak že sem se musel zabít.. jinak sem se z toho nedostal..)
  5. Lodifikace a její nastavení.. Kdyby mi bisáci udělali externí exe soubor s možností upravovat si na určitý vzdálenosti kvality lodů.. asi bych se blahem rozbrečel.. Já chci hezký lody v blízkosti cca 100m okolo.. ale ty další můžou bejt klidně hezký 2D textůry.. (podotýkam hezký.. ne ty co sou teď)
  6. AI.. uvítal bych kdyby AI se v autě umělo držet svýho pruhu.. odbočovat na silnici a ne vjet na odbočce do pole a nabourat do značky a pak teprv z5 na silnici.. Při předjíždění aut by taky mohlo bejt inteligentnější.. třeba předjíždim a proti mě autobus.. kdyby ai vedle mě i předemnou přibrzdilo, tak jako by to udělal hráč.. zabránilo by se masakru.. neřikam že bych chtěl jezdit jak kretén.. :D ale že ai prostě nepřibrzdí ani když se proti němu řítí tank :)

Dále by Ai nemuselo střílet skrz křoví a stromy… Tank by moh mít dohlednostní pole kde se zrovna soustředí a tam by mohl najít třeba i plazícího se vojáka na 200m ale mimo tohle pole by ho měl ignorovat „přehlídnout“.. prostě přidat víc chyb který charakterizujou lidi lidma.. Přeci né každej má rentgenový vidění..

  1. U moderních armád mi chybí možnost satelitního náhledu a zaměřování pomicí něj raket.. Možnost požádat lodě o palebnou podporu na určitý souřadnice a dalekonosný střely..
  2. Hardverový problémy současnýho Arma enginu s mim PC.. tušim že hlavní chyba bude v enginu a jeho snaze navyšovat FPS na úkor grafiky.. Můj subjektivní pohled na to pak je že mi to ignoruje nastavení grafiky zadaný uživatelem.. holt když bych měl mít moc slabej pc na max detaily, tak by se to na nich mělo sekat.. a ne že to jde plynule a mam dvou barevný neotexturovaný cosi, připomínající strom a 40 fps..

Souhrnem… určitě sem na něco zapomněl a nebo sem to nenapsal s tím, že to neni tak závažný, nebo v případě ostrova je to holt hodně věc názoru..

Napsal Aaron (Anonymně), 18.4.2008 12:31:41 - IP:62.168.88.x

Zmenit: 1)Fyzika – V dobe ked HAVOC engine pouzivaju aj v RTS posobi fyzikalny model v ArmA ako vtip. Hlavne pokial ide o vozidla.

2a)AI – AI + Objekty je v Arme katastrofa. Niekolko krat sa mi stalo ze vojak zostal doslova a dopismena trcat v baraku, a ani za boha sa mi ho nepodarilo odtial dostat. To iste sa mi stalo par-krat v lese. Niekedy som mal pocit ze som veduci skolskeho vyletu a nie velitel jednotky marinakov.

AI + Most tusim nepotrebuje dalsi komentar.

2b)AI – Pathfinding. Tie obluky co robi AI pri obchadzani prekazok su neskutocne. Tak isto pokial ako commander v tanku poviem vodicovi ‚forward‘, tak tym nemyslim ‚obid tie 3 stromy predomnou 200m oblukom‘, a aj celkovo – menej autonomie pri vykonavani hracovych prikazov.

2c)AI – Scripting. Autonomna AI o ktoru sa snazi BIS je sice krasna myslienka, ale v ArmA posobi este zubatejsie ako v OFP. Podla mna by nebolo odveci dat mission makerom moznost pomoct AI za pomoci markerov, ktore by mohol mission maker davat do misii. AI by ich nalsedne mohlo pri rozhodovani brat do uvahy. Moznost takto vyznacit vyhodne napr. ‚sniper positions‘ alebo ‚cover positions‘… Osobne si myslim ze by to pomohlo veci.

3)Nepaci sa mi momentalne pristup BIS k development procesu. Ak ozaj planuju vydat hru tento rok, tak uz mala byt viac/menej dokoncena. A robit sa uz mal hlavne poriadny testing a bugfixing (ako napriklad momentalne robi Bethesda s Fallout3).

Pridat: Pridal by som viac atmosferickych prvkov. Inspiraciu by som zobral z user modov. Napr. a)Vojaci by mali mat daleko humanejsi verbalny prejav. Neobmedzovat to len na suche radio spravy. Chce to daleko viac emocii. Vykriky, pri chvilach kludu zas piskanie si.. Proste to o co sa snazi ECP. Toto iste pridat v hlavnej kampani, tam uplne chybala interakcie medzi vojakmi. (Stare dobre I-SPY z OFP ;) )

b)Radio chatter vo vozidlach pridava na atmosfere

Nechat: Mission Editor :) Zvukovy engine HDR (mozno trosku sa pohrat s nastavenim) Moznost vidiet vlastne telo :P Cursor nefixovany na stred obrazovky. MMB menu.

Napsal Saigos (Anonymně), 18.4.2008 11:55:07 - IP:212.96.175.x

Myslím si že v posledních verzích už opravdu zásadními chybami ARMA1 netrpí. Čeho by ale bylo užitečné se vyvarovat, tak rozhodně patchovacího maratonu. Raději hru třikrát odložit, než aby nemohla naplno využít plného potenciálu a přitáhnout nové hráče a editéry. Hra je totiž pro všechny zajímavá v momentě kdy výjde. Po roce (a víc) se o její aktuální stav nikdo už moc nezajímá. Tudíž může být už skvělou hrou, ale zkrátka nikdo o tom nebude vědět protože už není aktuální. Ještě by stál za uváhu rozhodně jiný typ protipirátské ochrany.

Napsal Ellendil (Anonymně), 18.4.2008 11:48:22 - IP:82.99.140.x

Hm. Pekny je, ze tam bude Osprey..Ten se jen tak nekde nevidi…Avsak jestli zase bude zpraseny ovladani vseho litaciho, tak to zas takovy paf neni. Jinak, kouknete-li se na to video s Mi-24 (hindem)tak se pri startu zase preklopi na pravou stranu, padne zpatky a jeste se tam zavrti jako kdyby se pod nim lamaly litosfericky desky…raci nic neocekavam, pac po Arme 1 nic ocekavat ani nechci..nechci zklamani…

Napsal Acutres (Anonymně), 18.4.2008 10:25:46 - IP:89.185.243.x

Zvuky doposud také nebyly v dobré kvalitě a opakující se zvukové smyčky u vozidel jsou moc krátké a nepůsobí to na mě moc dobře.

Napsal Acutres (Anonymně), 18.4.2008 09:29:16 - IP:89.185.243.x

Nechci v Arma 2, aby dohrávání animací brzdilo a omezovalo hratelnost.

Napsal =RDK=Bohosu (Anonymně), 18.4.2008 09:28:56 - IP:81.30.238.x

Jinak co se týká toho videa s přestřelkou v přístavu…tak první kontakt s nepřítelem mě trochu…no nepřekvapil a rozesmál – a to jsou slabé výrazy :)

Napsal =RDK=Bohosu (Anonymně), 18.4.2008 09:23:25 - IP:81.30.238.x

ne že by vadilo nejvíc, ale taky to není hezký.....a to interiéry vozidel :)

Napsal Čelo (Anonymně), 18.4.2008 09:09:01 - IP:85.207.122.x

Jak jsme říkali na frontě. Počkáme a uvidíme :)

Ale nicméně by mě zajímalo, co přesně si myslíte, že by měli v BI změnit či úplně předělat pro ArmA 2. Co vám nejvíc vadí na ArmA 1? A prosím buďte co nejvíce konkrétní! Stejně tak, co si myslíte, že se povedlo a nemělo by se vůbec měnit! Upozor?uji, že obecné, nic neříkající, výkřiky typu „žádné bugy“ nebudu vůbec povolovat.

Napsal Harrier (Anonymně), 18.4.2008 08:29:45 - IP:85.70.182.x

destrukce vypaj nahodou super :P musis pocitat s tim, ze tam nejsou particle efekty.. napr. odletavajici kusy betonu, koure atd.. zbytek vypada jak z army1.. stejny animace, textury, modely, ikonky pri nastupovani atd.. proste nam zas chtej prodat veci, ktere jsme si uz koupili v predchozich verzich :( nevim jak ostatni, ale ja si nebudu znova kupovat addony, ktere uz mam

Napsal felcarkiller (Anonymně), 18.4.2008 00:12:34 - IP:89.176.84.x

bohuzel z videa clovek moc nepozna jak se ta hra bude chovat pri ovladani ;)

abych z toho nemel morskou nemoc jako u arma1

Napsal Milda (Anonymně), 17.4.2008 22:58:42 - IP:78.80.11.x

Nic noveho ani destrukce je srandovni a vojaci jsou jak drevaci porad Aicka se ani nekrejou jen stojej jak polena zadna animace:-)

Napsal Sharp (Anonymně), 17.4.2008 21:12:52 - IP:89.176.7.x

Malej OFFT ale dobrá newska ;) http://games.tiscali.cz/…am/index.asp