Komentáře - Datadisk ArmA 2: Arrowhead byl dnes oficiálně vydán

 

Datadisk ArmA 2: Arrowhead byl dnes oficiálně vydán

Vložil Celoush, 29.6.2010 13:56:04

Komentáře k článku

Vložit komentář
Toto pole nevyplňujte. Slouží jen jako ochrana proti robotům
Toto pole nevyplňujte. Slouží jen jako ochrana proti robotům
Napsal Fero (Anonymně), 4.7.2010 09:41:10 - IP:195.168.109.x

Tak som si to prešiel zatiaľ len letom-svetom na najľahšie nastavenie, čiže AI honotiť nemôžem. Teraz si to dám ako veterán a to bude v mojom prípade na dlho :-D Celkový dojem je veľmi pozitívny, je vidieť že mládenci urobili kus práce. Otrasy kamery dodávajú atmosféru, zvuky sú lepšie, síce rádiové hlášky stále trochu prudia, ale na rozdiel od Army2 som ich nemusel vypnúť. Ksichty vyzerajú konečne ľudsky, mimika síce toporná, ale zdá sa mi lepšia. Výbuchy tiež pôsobia trochu dôveryhodnejšie. Niektoré zvuky ma trochu zaskočili, napríklad Apache sa mi zdá v kabíne až príliš luxusne odhlučnený, lenže prd viem ako je to v skutočnosti. Môžem povedať že som veľmi spokojný, krátka kampa? ma nezaskočila, pretože som s ?ou počítal.

Zopár vecí sa mi nepáči: Klesol mi framerate asi o 5–7 fps, v misii v Zargabadu odhadujem až o 10–15 fps. Zaregistroval som už nejaký betapatch OA pre 64-bit, čiže chlapci na tom makajú, počkám si na oficiálny. Terén príliš jednoduchý, málo príležitostí pre krytie. Postavy v kampani považujem za dosť chabo charakterovo vykreslené, možno ešte bezvýraznejšie než v Arma2. Vegetácia s novým shaderom vyzerá dobre len zblízka, nižšie lody sú nepekné a pripomínajú mi vegetáciu OFP:DR. Dokonca i tá tráva mi pripadá v staršom lepšia. Nakoniec som rád že ten nový shader nepreklopili aj na Černarus.

Takistán má určite niečo do seba, je tam kus exotiky, ale návrat na černarus je odtiaľ pre m?a osviežujúca. Síce ju už mám prechodenú skr naskrz, ale pripadá mi zaujímavejšia a vierohodnejšia.

Ale palec hore, šiel som do toho ako pesimista a bol som milo prekvapený.

Napsal Str, 2.7.2010 19:03:01

Arrowhead obsahuje poměrně popracovaný Sector Control, PvP není jen o deathmatchích.

Napsal Kerikus, 2.7.2010 14:46:32

Máš pravdu Ghoste, je pořád to samé, takže jestli se ti nechce střílet do AI… I když včera jsem hrál charlie foxtrot, tak alespo? nějaké PvP. Záleží jak dlouho by tě to bavilo a taková kooperace jako v PR tam není.

Napsal Stalg (Anonymně), 2.7.2010 13:36:15 - IP:89.24.133.x

mno OA se základnim CTI nemá ve městech rezistanci takže AI jedině co nahrazujou hráče nebo jednotky co má hráč ve skupině … takže myslim že se to dá považovat za PvP ale jinak zatim nikdo nic moc nevydal

DM a TDM pro armu fakt neni

Napsal GhostX (Anonymně), 2.7.2010 10:51:08 - IP:194.228.204.x

Může mi někdo potvrdit, že multiplayer stoji za to? Jsou tam konečně nějaký pořádný mapy na PVP v 60ti lidech? V recenzi jsem viděl jenom uslintaný DM a TDM.

Esi dobře rozumim, tak zákopy nejsou, silnice nemaj škarpu, kryti bez statickych objektu je jenom zajetim do půdy. S takovou složitostí terénu je to pořád na stejnej vyliž jako OFP. Rozlehlost gut, hratelnost za pěšáka nula. viz porovnani http://upload.wikimedia.org/…hanistan.jpg

http://bonusweb.idnes.cz/…_r02.jpg.idn

Právě když je to tam placatý, tak ty nerovnosti terénu jsou jediný, co zachra?uje jakoukoliv hratelnost http://afghanistanmylasttour.files.wordpress.com/…rovince1.jpg

Pořád mám pocit, že tahle hra není pro někoho, kdo chce rozsáhlé PVP, ale pro toho, kdo miluje AIcka nebo ujíždí na modech. Ale sednout k tomu a bez modu se připojit na servr znamená jenom AIdeerhunt nebo stupidní TDM. Nebo už je to jinak?

Napsal Britain (Anonymně), 1.7.2010 20:44:11 - IP:195.168.75.x

Takze nic moc ja som ju uz kupil ale stale neprisla cakam ako maly chlapec.....

Napsal jirka.maso, 1.7.2010 19:39:20

Tak zatim jen krátce.

  1. S instalací a patchem nebyl včera problém, věchno ok. Jen to trvalo hroooozně dlouho.
  2. Prostředí je vážně tak nějak sterilní. Ta třetí mapa s názvem poušť je tam jako proč?
  3. Nechápu proč si datadisk nebere nastavení z původní army (hlavně ovládání). Nemá někdo nějakej fígl jak to přetáhnout?
  4. Netýká se to hry, ale ty oficiální stránky jsou prostě OSTUDA. Nesmyslný názvy těch menu, něco česky, něco anglicky a do toho guláš mezi armou 2 a arrowheadem – tragédie…
Napsal Stalg (Anonymně), 1.7.2010 18:01:40 - IP:89.24.133.x

drobnost chtěl bych vědět jestli je možný zapnout SSAO a mít při tom vynutej postproces? tak aby se mi to nerozmazávalo (nejlépe co změnit v jakom configu)

Napsal Celoush, 1.7.2010 10:58:26

Pokud někdo netuší co je SSAO – http://en.wikipedia.org/…nt_Occlusion či jak jsem našel jinde „SSAO poskytuje v reálném čase simulace, které absorbují okolní světla, také poskytnou skutečné zatemnění hran a rohů jako v přirozeném světě. Toto vysoce výkonné řešení vytváří nízké náklady na všechny platformy, s velmi kvalitním výsledkem.“

Napsal Fero (Anonymně), 1.7.2010 10:38:50 - IP:195.168.109.x

to Celoush: Súhlasím. Napríklad nechápem prečo do manuálu aspo? nedajú u nastavení odkaz na stránky, kde by bola sekcia FAQ, alebo Tips and Tricks. Tam by mohli pre advanced umiestniť podrobný popis nastavenia hry, s doporučeniami a tipmi, ktorý by mohli priebežne aktualizovať podľa skúseností komunity. Nestálo by to nič a pomohlo by to úžasne. Hľadať riešenie pre svoj problém v bludisku oficiálneho fóra je naozaj len pre silné nervy. A súčasná podoba stránok je jeden veľký guláš, kde nezainteresovaný nemá šancu rozoznať čo patrí ku ktorej časti hry.

Napsal Faly, 1.7.2010 10:24:36

Já raději mlčím, už teď jsem v BI persona non grata…

Napsal Celoush, 1.7.2010 10:09:44

Souhlasím Fero, ale u druhého bodu bych to neviděl tak kriticky, protože mezi vydáním sjednocujícího patche od vydání hry uběhly sotva hodiny. Někteří ani neměli čas tu hru dotáhnout z obchodu domů. Je to sice chyba, ale ne tak velká jako ostatní body. Buď rád, že si nezažil, když majitelé CZ OFP verzí po vydání 1.85 čekali skoro měsíc na patch 1.90, aby mohli hrát MP ve světě (a poztráceli body v různých ligách, protože prostě nemohli hrát). Jinak si myslím, že BI forum je fajn, ale než se v něm člověk trošku zorientuje, tak v tom přehršelu různých informací se musí nováček ztratit. Navíc si myslím, že BI udělalo chybu, když pro Arrowhead neudělali zvláštní sekci, protože takhle se jim budou příkladem mise plést v jednom tématu a přitom si třeba někdo, kdo nemá arrowhead ani jednu z nich nezahraje. Jak má na foru najít misi čistě pro ArmA 2?

Napsal Fero (Anonymně), 1.7.2010 09:12:44 - IP:195.168.109.x

to …: Ja nechcem nikoho kritizovať, po bitke je každý generál. Dopredu nie je nič isté, ale kopa vecí sa predvídať dá a dajú sa eliminovať mnohé problémy. Pracujem ako analytik a tak som asi postihnutý:-DD Podľa m?a sa BIS dopustili zbytočných chýb s nepriaznivým dopadom na marketing.

  1. Prvý release MP hry predsa musí vyjsť v jednotnej verzii.
  2. Ak v čase medzi odovzdaním Gold verzie a dátumom vydania opravím nejaké chyby, nestrčím túto opravu do digitálne distribuovanej verzie, ale pripravím k stiahnutiu patch.
  3. Ak mám pred vydaním hotový patch 1.07 pre Arma2, ktorý znateľne navyšuje výkon a ešte ho nemám pre OA, tak jeho vydanie pozdržím. Vypustím ho až spolu s verziou pre OA.
  4. Číslovanie patchov urobím logickejšie. Často dochádza teraz k mýlke, že Arma2 je 1.7, zatiaľ čo OA 1.52. Nebolo by zrozumiteľnejšie že ak je „performance patch“ pre Arma2 1.07, bude ten samý pre OA 1.17 ? Alebo aspo? 1.57?
  5. Ak zavediem do grafiky vylepšenie, konkrétne SSAO do postprocesu tak na to aspo? v manuále upozorním. Každý je zvyknutý na nejaké nastavenie z Arma2, ktoré si asi podobne nastaví v OA. Ak si teraz zapne postproces na Medium alebo High, aktivuje SSAO, ktoré sa dramaticky premietne do výkonu. Opakuje sa situácia s Fillrate. Nie každý má s novo nainštalovanou hrou trpezlivosť laborovať s nastavením, alebo vymetať fóra. Automatické nastavenie vyhovuje málokomu.

BIS je samo proti sebe, stačí sa pozrieť na oficiálne fórum aké zmätky sú tam s integráciou A2 do OA, ako sa ľudia neorientujú v patchovaní, ako sú nasraný že im OA ide na polovičný fps než Arma2 1.07. A to je len zlomok kupujúcich. Určite ich hodne tú hru po prvých problémoch radšej odinštaluje a v tom lepšom prípade budú čakať na patch.

Napsal Faly, 1.7.2010 08:10:13

Problém není / nebýval ani tak s letovým modelem, ale s nastavením rozdělení hmoty vrtulníku mezi vrtule a drak. Když jsme v ČSLA pro A1 upravovali BIS open modely, zjistili jsme, že na vrtulích bylo kolem 90% hmoty, ne-li všechna. Přenesením 50% hmoty na drak jsme docílili realističtějšího dojmu z pilotáže. Nyní experimentujeme s ještě větším podílem hmoty na draku.

Napsal Pouk (Anonymně), 1.7.2010 06:50:17 - IP:217.112.161.x

Změnil se nějak letový model? Měl jsem asi dva měsíce pauzu, takže to nedokážu objektivně posoudit, ale v Armě 2 jsem nakonec dal přednost myši a klávesnici, byly prostě praktičtější, teď se ale bez váhání vracím na joystick.

Napsal Kerikus, 30.6.2010 23:04:51

Hádejte jaká stránka je zmíněná v závěrečných titulkách. :-) Prej dopravní zácpa

Napsal ... (Anonymně), 30.6.2010 23:00:50 - IP:95.211.30.x

Fero: Armored_Sheep vedl produkci na Arrowhead, je to udelany podle jeho predstav.

Napsal Acutres (Anonymně), 30.6.2010 22:52:06 - IP:82.144.159.x

2Hall:

Možná by to chtělo méně chlastat a více se soustředit na instalaci:)

Napsal Hall (Anonymně), 30.6.2010 19:53:18 - IP:77.48.50.x

Tak jsem v čera v 20:57 kilnul arcidemona(dragon age).Byl jsem rád,že mě to takhle vyšlo nebot jsem se těšil na tenhle datáč.Dnes to valím z práce rovnou do kameného obchodu a kupuji hru.Na místě se otáčím a mastím domu.Cestou se zastavuji na dvě rychlá piva kde jsi svižně prolistuji manuál,jako co je tam nového.Jsem doma a istaluji,pak tam naházím pače a spuštím ten zázrak.

První co mě moc nepotěšilo bylo to,že muj profil z ARMY2 se nenahrál to datáče,lépe řečeno jen z části.No nic nevadí tak jsi veškerý ty hejblátka nastavím znova a vše odzkouším v editoru,zároven se juknu na novou techniku.Super vše běží a jdu hrát kampan.Bum!!!

Hned se na mě vyvalí kampan z puvodní ARMY2 a žádná jiná nejde spustit.LOL.Jsem myslel,že je po mě.Tak jsem jsi řekl,že jí teda vemu od začátku a postupem času se snad prostřílím k tomu za co jsem dnes bouchnul ty prachy,i když jí teda nemám moc v oblibě.Bum!!!

Nahraje se uplný počátek kampaně kde kilnou seržanta a hned poté zjištuji,že veškerá nastavení včetně grafarny jsou v tahu.Mlátim do klavesnice.No nic nastavím to všechno z nova a vše projedu v editoru.Res­tartuji hru a pro změnu jsi dám nějakou novou misi,které se mě kupodivu objevily.Nahraju missi sedám do heliny a Bum!!!Opět všechna nastavení v prd…

No nic to byl zase kup.Osobně mě to prodnešek stačí jsem otrávenej a tenhle datáč na nějaký čas odkládám do šuplíku.No a jak to skončí? Přece tak jak to začlo:) Jdu do hospody.Zdar

Napsal Prizrak (Anonymně), 30.6.2010 19:22:09 - IP:84.21.109.x

Podle všeho zatím žádná sláva...........

Napsal Britain (Anonymně), 30.6.2010 18:21:30 - IP:195.168.75.x

Ja doma mam Armu 2 velmi perfektna hra kedysi som hraval aj operaciu flahpoint len by som chcel pocut vas nazor na A2OA lebo zajtra vyde v slovenskych obchodoch.......

Napsal Celoush, 30.6.2010 14:37:16

Zkus si demo ArmA 2 a pokud ti půjde a bude tě bavit, tak proč ne. Jinak je to věštění ;)

Napsal Britain (Anonymně), 30.6.2010 14:33:39 - IP:195.168.75.x

Mam si to kupit co mi poradite?

Napsal Fanatic, 30.6.2010 10:26:23

Mě se moc líbí ten „camera shake“ efekt. Jak už se klepe obraz při střelbě, výbuchu nebo přeletu heliny. :) Kampa? je fajn, ale jak sem řikal je hrozně krátká na můj vkus. AI je pořád ta stará známá o maličko lepší. Ta mise s konvojem nebo dobývání letiště byly s nima děs. :D Takistán je relativně chudej…ale Zargabad je zase podle mě hodně pěkná mapa.

Napsal Martinius (Anonymně), 30.6.2010 07:51:25 - IP:78.157.162.x

K vzhledu terénu, zejména pak k jeho členitosti, asi nelze mít moc připomínky, neboť je to závislé na velikosti mapy a všech možných automatických výpočtů, které zvládá. Pakliže by se měl starat engine o zobrazení jen jedné vesnice a blízkého okolí, určitě by to detaily jen přetékalo.

Napsal nemo (Anonymně), 30.6.2010 07:30:24 - IP:193.86.30.x

Vcera jsem nainstaloval OA k A2 poustim to prez nove exe OA. Ohledne grafiky: tento novy exe si neprevezme nastaveni z A2 a ja jsem mel treba nesmyslne rozliseni vs. rozliseni 3D asi si to bude chtit znova pohrat z nastavenim. Ohledne AI: zkouseli jsme kampan prez MP a v jedne misi chranim konvoj, 2 bradley do sebe cestou neustale vrazeli a treti to pro jistotu otocil na boudu :) misi jsme tak nesplnili, protoze jsme se prilis vzdalili konvoji (asi tomu otocenemu bradley). Ale jinak se mi to zatim libi, pokud je vsude pisek a prach, tak nemuzu cekat kristalove cisty obraz. Musime holt priste davat na ty troubeliny vetsi pozor, aby nekde nezakopli. :)

Napsal Perun, 30.6.2010 07:07:56

Hmm, hmm, chápu tě – taky pořád doufám, že je napadne udělat něco jako horskou silnic na náspu – muselo by to fungovat jako most … ale vzpome?me si jaké nemalé potíže měly AIčka s přejížděním mostů a myslím si, že určitě rád vyměníš členitost terénu za to, že se ti AIčka v horské silnici nezastaví a neodmítnou ti jet dál, popř. nezačnou objíždět celé údolí … Ale třeba to zkusí vyrobit nějaký nadšenec .. (viz http://images.bit-tech.net/…eview/10.jpg kdyby ty terásky vlevo dole byly silnic … hmmm) Jinak když se podíváš detailně na ty obrázky které sem posílal Fero tak zjistíš, že celý dojem nečlenitosti terénu v Arma2:OA tkví v tom, že textury v dálce jsou rozmázlé. Ale reálně ten terén v Afghanistánu nenabízí víc pozic ke krytí a ty šutry co tam jsou v dálce na těch skalách vidět jsou fakt jen nalámané kamínky, ne větší než batoh … protože kdyby opravdu byly větší – dej bůh štěstí afgáncům žijícím v ůdolích … Navíc – afgánistán je velký a to prostředí taky není všude stejný (např. základna v logaru by mohla působit, jakože je v Iráku na poušti ;) )

Napsal Adam (Anonymně), 29.6.2010 21:58:24 - IP:85.70.204.x

V původní armě to bylo taky tak, ale měl si tam mnohem víc vegetace a tak to nebylo tak znát. Tady sem čekal že aspon ten příkop vedle silnice bude vymodelovanej a podobně…

Napsal Adam (Anonymně), 29.6.2010 21:52:27 - IP:85.70.204.x

No nezáleží, spíš jde o to že ten teren je málo členitej, je to placka a aní sem tam křoví, sem tam kámen. To jaký má textury už není hlavní.

Napsal Perun, 29.6.2010 21:04:33

Tak neříkám, že by v BI nemohli ty textury trošku víc zvýraznit – ale nezáleží taky trochu na tom jak si nastavíte kvalitu textur a vyhlazovaní?? …

Napsal Fero (Anonymně), 29.6.2010 20:10:55 - IP:195.168.109.x

to Mozek: Tu nejde o to že prostredie nie je „bohaté“, ale že nevyzerá dôveryhodne. Tam je krajina drsná a členitá, nevyzerá ako uhladené hromady štrku. Pozri si: http://artthreat.net/…stan_800.jpg http://www.realclearworld.com/…hanistan.jpg http://i2.cdn.turner.com/…istan.gi.jpg Ten rozdiel poznáš hneď.

Napsal Warp (Anonymně), 29.6.2010 20:00:30 - IP:77.104.238.x

Ted vysel patch 1.52 http://www.armaholic.com/page.php?… , ktery jak jsem se docetl aktualizuje i Armu 2 z 1.05 na 1.07, pokud je potreba. Takze se ptam, kdyz nemam OA, tak patch na Armu 2 instalovat nemam? A jak je to u Combinovane verze? Pripadne, jak to bude v budoucnu, doufam ze budou jen spolecne patche, ktery budou aktualizovat zaroven jak Armu 2, tak OA a tak i Combinovanou verzi, tech par mb navic uz si stahnu…

Napsal Mozek, 29.6.2010 19:52:58

To bude asi tím, že v Afghánistánu moc „boháté“ prostředí není. Chjo už by mohl vyjít ten slibovanej Linux server patch 1.07 jinak se dostává čím dál víc lidí do problémů, že datadisk jim zamezí MP v obyč Armě.

Napsal Fero (Anonymně), 29.6.2010 19:48:58 - IP:195.168.109.x

Je už zo screenshotov zrejmé že BIS sa terén moc nepodaril. Vyzerá príliš lacno a odfláknuto ak si to porovnám s obrázkami z Medal of Honor. Tie nalepené nízkopolygónové skaliská v betóne so štrkovou tapetou sú nič moc. Arma má napríklad aj oproti OFP:DR strašne hrubo modelovaný terén. Neviem či je to skrz AI, alebo čo ? Na Čiernej Rusi to kryla tráva, ale v Takistáne je to vidieť strašne moc. Myslel som že ak ušetria na tráve a stromoch, dajú to do terénu. Z obrázkov ani Takistánska vegetácia nevyzerá bohvieako.

Napsal Adam (Anonymně), 29.6.2010 18:58:45 - IP:89.24.143.x

Tak hru už smažím, ale mírný zklamání…Moc mě neoslnilo prostředí. Přijde mi až moc chudý… ale co mě hodně potěšilo, jsou zbraně a ta termovize.

Napsal Celoush, 29.6.2010 16:00:53

ok, dík za upozornění, špatně jsem pochopil o čem mluvíš … doplnil jsem novinku o info o různých verzích hry.

Napsal Fero (Anonymně), 29.6.2010 15:16:32 - IP:195.168.109.x

Armor bol rýchlejší, ale vďaka za dobrú správu.

Napsal Fero (Anonymně), 29.6.2010 15:15:25 - IP:195.168.109.x

Mal som na mysli len OA. Tie vyšli v dvoch verziách a je už pár nasraných ľudí čo sa skrz to nedostanú na server: http://forums.bistudio.com/showthread.php?… Ja síce MP nehrám, ale počítam že ak vydajú dáky zjednocujúci patch, zárove? v ?om opravia aj zopár chrobákov. Väčšina je napríklad spokojná s výkonom, ale pár ľudí už kričí že po priinštalovaní OA im spadol výkon na polovicu.

Napsal Armored_Sheep (Anonymně), 29.6.2010 15:12:14 - IP:90.182.58.x

Arrowhead má teď venku skutečně více verzí exe, je to tím jak byly mastery postupně odesílány pro jednotlivá teritoria. Ve velmi krátké době by měl vyjít sjednocující patch pro Arrowhead pro multiplayer. Patch 1.07 od původní Arma2 už vyšel přičemž v balíku s Arrowhead mají uživatelé 1.06 pro případ, že by si chtěli hry sloučit a 1.07 ještě neměli.

Napsal Celoush, 29.6.2010 15:03:56

Tak jsou to dva různé exe soubory… nečekal bych, že to sjednotí, už z důvodu, že je Arrowhead samostatně hratelný, což předtím nikdy žádnej datadisk od BI nebyl. Spíše očekávám zvláštní patche pro ArmA 2, pro Arrowhead, pro Combined Operations a pro digitální verze (Sprocket, Steam)…

Napsal Fero (Anonymně), 29.6.2010 14:56:31 - IP:195.168.109.x

Tiež ešte čakám, ale skorej ako cez víkend by som sa k tomu aj tak nedostal. Uvažujem že počkám dokonca až na prvý patch, ktorý by snáď mal vyjsť čo najskôr. Zachytil som že vo verziách je poriadny bordel. Arrowhead vyšiel 1.51 a 1.52 Čakám že vyjde skoro niečo, čo to všetko zjednotí.

Napsal Mikkes_svk (Anonymně), 29.6.2010 14:20:01 - IP:178.41.101.x

Stále čakám ! Najvačší predajca hier na Slovensku ju stále nemá naskladnenú..­...Sodoma Gomora velebnosti :-)

Napsal Celoush, 29.6.2010 14:09:42

Přibližně za tři hodiny by měla být hra dostupná i na Steamu – http://store.steampowered.com/app/33930/