Komentáře - Článek o vegetaci ArmA 2 na vývojářském blogu

 

Článek o vegetaci ArmA 2 na vývojářském blogu

Vložil Celoush, 14.5.2008 14:36:51

Komentáře k článku

Vložit komentář
Toto pole nevyplňujte. Slouží jen jako ochrana proti robotům
Toto pole nevyplňujte. Slouží jen jako ochrana proti robotům
Napsal spoock (Anonymně), 27.5.2008 16:41:06 - IP:195.39.100.x

anisotropní filtrování ostří detaily v dáli a pochybuju, že zrovna tohle má vliv na blikání, spíš bych hledal chybu jinde, ovladače grafárny, hardware atd.

Napsal Perun (Anonymně), 26.5.2008 20:25:19 - IP:83.240.1.x

Tak anisotropické filtrování je metoda vyhlazovávní textur, takže dle mého názoru to klidně může mít vliv na jejich „blikání“.

Napsal spoock (Anonymně), 25.5.2008 21:16:34 - IP:195.39.100.x

NE

Napsal Rsa Viper (Anonymně), 25.5.2008 19:23:04 - IP:89.103.214.x

No a ten post proces nebo anti. filtr můžou mít za příčinu to že se mi hejbou(blikaj) textury občas ?

Napsal spoock (Anonymně), 25.5.2008 11:16:54 - IP:195.39.100.x

postproces tam dává v ArmA tzv. Depth of Field, což je hloubka ostrosti: „znám zejména z klasické fotografie, kdy je objektiv zaměřen na určitý objekt a podle hodnoty clony jsou okolní předměty více či méně rozmazány“

anisotropní filtrování ti zjednodušeně zlepšuje do určité vzdálenosti kvalitu vykreslování obrazu, takže čím větší, tím lepší kvalita, stačí si zapínat a vypínat ty efekty, aby si poznal jak velký vliv to má a anisotropní filterování pomáhá zlepší obraz v ArmA hodně

Napsal Perun (Anonymně), 23.5.2008 20:53:42 - IP:83.240.1.x

Tak to je pak třeba nahlásit jako brouka, aby s tím vývojáři něco dělali.

Napsal Rsa Viper (Anonymně), 23.5.2008 19:25:09 - IP:89.103.214.x

Blbá otázka ale k čemu je post proces a antiztropní filtr ?

Napsal spoock (Anonymně), 23.5.2008 14:48:29 - IP:195.39.100.x

no u toho ostření mi třeba vadí, že v ArmA1 když koukám na pistolku bez mířidel tak je brutálně rozostřená popř. některá videa, kdy kamera sjíždí xichty vojáků z blízka, tak je neumí zaostřit, ale rozmázne je, tohle je problém, kterej bych bral v potaz jako závažný problém, samozřejmě se dá postproces vypnout a tím eliminovat následující problém, ale proč bych to měl sakra vypínat, když už to tam maj, osobně by mi stačilo, kdyby rozmáznutí bylo použito decentně pro opravdu vzálené objekty, aby nepůsobily tak kostrbatě

Napsal Čelo (Anonymně), 23.5.2008 09:34:58 - IP:85.207.122.x

Myslím, že Soudruh mluví především o těch obrázcích tady: http://www.armedassault.info/index.php?…

Já moc dobře vím, co mi vadí :) A grafická stránka to není. Ta je pro děcka :)

Napsal Perun (Anonymně), 23.5.2008 08:54:41 - IP:83.240.1.x

K tomu efektu kužele světla u lamp, jsem si teď uvědomil, že vlastně za umělého osvětlení se ve flashpointu i armě používá jiná metoda než ve dne, takže za umělého osvětlení asi nefungují takový ty věci jako osvětlení kouře. Ale mohli by se kluci potrápit a zkusit to nějak zlepšit to noční osvětlení.

Napsal Perun (Anonymně), 23.5.2008 08:44:45 - IP:83.240.1.x

Aha, teď jsem si uvědomil, že jsem vám sem zapomněl napsat v čem je doopravdy ta chyba, už jsem to asi napsal všude, ale tady jsem na to zapomněl. Navíc doufám, že mluvíme o těch samých obrázcích (z článku o vegetaci 2). Nuže, problém tedy není v HDR, jak tady někteří kteří tomu nerozumí psali, ale v tom, že to někdo přehnal se shadery, konkrétně s tím co má napodobit efekt rozptýlení světla. Taky se tomu říká aberace. A o co tady teda jde. U fotoaparátu se používají velké čočky a velká snímací plocha, která ale nemá takový dynamický rozsah (ať už film, nebo čidlo digitálu), navíc na čočkách objektivů se používá antireflexní vrstva. Takže aberace se většinou projevý jenom jako tenká ale výrazná šmouha podél hrany kontrastu. Kdežto lidské oko, jako malinkatá čočka bez reflexních vrstev a sítnice, jako malinkatá snímací plocha s větším dynamickým rozsahem má úplně jiné vlastnosti (trošku podobné, jako starší fotoaparáty na mobilech). A tím je např. to, že se rozptyl světla u lidského oka projeví několika násobně víc ale protože lidská sítnice pobere větší kontrast, tak pak ten výsledný efekt vypadá vlastně úplně jinak. Konec konců, myslím si, že při hře žádný rozmazaný prostředí neuvidíte, stejně jako v Armě 1 tak nevím proč si na takový koniny někteří stěžujete. Mimo jiné, o technice focení toho vím víc než 90% lidí, nechci tím říct, že toho vím víc než ty Tunaci, ale nepokoušej se mi naznačit že bych toho mohl vědět mí?. A na závěr bych dodal – řešíte pikačoviny. Místo toho abyste obdivovali jak se kluci snaží, a snažili se je třeba podpořit, max. nasměrovat, urážíte je jako psy. A většina z vás vlastně ani neví za co.

Napsal admix (Anonymně), 23.5.2008 08:33:14 - IP:193.109.182.x

Ja tady na mistra fotografa radsi nic vytahovat nebudu, jeste by me utrel, jakej jsem idiot, ze na to koukam svejma vocima a ne fotakem

Napsal Tunac (Anonymně), 22.5.2008 23:29:36 - IP:83.240.70.x

Perun@ ?íká ti něco slovo clona??? A jak se používá? Zaostřím za osobu, dám tam pořádnou clonu a mám osobu a pozadí ostré. Čím větší clona, tím větší rozsah ostrosti.

Napsal Soudruh (Anonymně), 22.5.2008 22:52:54 - IP:86.49.56.x

Moje trapný připomínky sou asi proto, že na rozdíl od tebe mam oči a ne dvě čočky foťáku. Takže mě v tý hře nějakej Canon efekt stejně jako ostatní lidi nezajíma. Vidim screeny co sou hnusny, rozmazany jak když sem po vopici a vojak má kolem sebe karmu jak nějakej indickej fakír. Ono totiž méně je někdy více. A v tomhle případě to platí. Kdyby to totil nepřeháněli, tak to vypadá výborně. Ale tim, že je to jak mlha nad Botičem docílili toho, že si z toho většina lidí dělá prdel. A to myslim, že admix a felčar eště nevytahnuli svoje nejlepší připomínky :-D

Takže jak je to s fotakem je mi docela volny, když používam oči :) A jestli mě chceš tvrdit, že takhle je svět vidět přes oči, tak doporučuju transplantaci rohovky :)

Napsal spoock (Anonymně), 22.5.2008 21:55:19 - IP:195.39.100.x

je pravdou, že ten kužel už je přežitek, ale bůh ví, co s tím jde v téhle hře udělt, ale jinak tohle je tak prťavej detail, že mi je až lhostejný, hlavně ať jsou ty lesy optimalizované nebo mě jebne

Napsal jirka.maso (Anonymně), 22.5.2008 21:02:34 - IP:89.103.221.x

Kdyby měl člověk místo očí dva foťáky tak tu tvojí esej chápu, jenže člověk neni foťák.

Napsal Perun (Anonymně), 22.5.2008 20:30:19 - IP:83.240.1.x

PPPS. Je jedna věc kterou bych teda autorům vytknul, a to, že když se chvástali osvětlováním kouřových efektů ( http://www.youtube.com/watch?… ), nechali u lamp takový ten klasický efekt kužele http://arma2.acci.cz/…ArmA2_22.jpg který nemá smysl je-li oblast bez kouře.

Napsal Perun (Anonymně), 22.5.2008 20:21:24 - IP:83.240.1.x

PPS. světelnost scény se mi zdá dokonalá

Napsal Perun (Anonymně), 22.5.2008 20:17:01 - IP:83.240.1.x

Pánové, šeci tady držkujete o HDR a stejně pikaču víte co to vůbec znamená. A zajímalo by mě kolik z vás vůbec někdy mělo v ruce foťák. Abych vás tady v tý diskuzi nasměroval na správnou cestu, vysvětlím vám v čem vidím problém v grafice já. Problémem totiž není HDR jako takové, ale použité shadery. Prvně si vemu do huby soudruha a jeho trapné připomínky. Ano, to že je kolem vojáka nějaká aura může být důkaz úpravy ve PS (pravděpodobně snížili světlost krajiny), ale to jak mluví o tom že to co je v pozadí je rozostřený a že si pak připadá jako zkouřenej, to je úplná ptákovina, protože kdyby měl někdy v ruce klasický foťák, musel by vědět že se na foťáku ostří, a to z jednoho prostinkého důvodu .. a to je, že čočka je schopná shlukovat paprsky do stejného bodu jen z určité vzdálenosti – tím pádem zbytek bude neostrý. Tzn. v BI mají jen snahu napodobit tento efekt (který pomáhá v předělových scénách nasměrovat pozornost diváka na ty správné objekty). Druhá věc je to, že někdo mluví o tom že HDR je nerealistické – to je totální ptákovina na ntou. HDR znamená, mimo jiné, i zvýšenou kontrastnost scény. Abych vám ti vysvětlil, klasická obrazovka má schopnost zobrazit body o světlosti 0–255 – tzn 0=černá, 255=bílá, jenže v reálném světě neexistuje 100% černá/stín, nebo 100%bílá/světlo, v reálném světě, když se podíváme na něco co se nám zdá bílé, vždy existuje něco co je ještě bělejší. Tzn. když si definujeme že bílé prostěradlo osvětlené přímým slunečním světlem má světelnost 255, a slunce jako takové má světelnost dejme tomu 512, tak pokud uvidíme oba dva objekty v jednom obrázku, bude výsledná světelnost prostěradla 128 a světelnost slunce bude 256 aby to mohla obrazovka normálně zobrazit. Kapite to? A pokud se vývojáři pokouší vnímání kamery v Arma II co nejvíc přiblížit vnímání oka, mají to ještě několika násobně těžší, protože to se chová úplně jinak než foťák. PS. Až někdo z vás napíše hru podporující DX 10 s přijatelným fyzikálním enginem, mohli byste mi ji prosím ukázat, chtěl bych to vidět, abych to mohl srovnat s HL:lost coast, prosím.

Napsal spoock (Anonymně), 22.5.2008 20:15:06 - IP:195.39.100.x

njn, ten chlapík to má na bulváru holt za trst asi :)

Napsal Čelo (Anonymně), 22.5.2008 14:00:33 - IP:85.207.122.x

Každej den admixi, každej den :)

Napsal Rsa Viper (Anonymně), 22.5.2008 11:56:54 - IP:89.103.214.x

Ale tomu vojákovy to nezávidim tam stát celej den :D

Napsal admix (Anonymně), 22.5.2008 11:15:38 - IP:193.109.182.x

Juu, v 11 hodin dopoledne zacal letecky utok :)

Napsal Čelo (Anonymně), 22.5.2008 10:41:57 - IP:85.207.122.x

Podle hodiny se ti přidá patřičný CSS styl s různě nastaveným pozadím. Pro každou hodinu je jinný obrázek tipnutý v ArmA v patřičnou hodinu.

Napsal Rsa Viper (Anonymně), 21.5.2008 21:36:45 - IP:89.103.214.x

Jak to děláte s tim bannerem? Že se výdycky změní když je noc a když je den

Napsal Soudruh (Anonymně), 20.5.2008 17:32:53 - IP:86.49.56.x

No souhlas.

Jen o ty světlosti scen bych při pohledu na screeny z ArmA radsi nešpekuloval, protože grafika a HDR vypadá vážně hrozně jak když BIS nebyly už rádně dlouho venku a maj pěkně zaprasený okna.

Ale jak řikám, dokud to oboje neuvidim, spekulujeme. Ale k ArmA 2 sem skeptickej. A OFP2 vidim spis jako BF2.

Napsal spoock (Anonymně), 20.5.2008 17:11:09 - IP:195.39.100.x

já jsem rád, že vím v jakém stádiu je zhruba ArmA2 a né když bylo kolem GAME2 ticho po pěšině a pak se ukázalo, že to co slibovali vlastně byla jen technologická ukázka, ale ostatně všichni vývojaři toho hodně nakecaj a pokud dodrží alespo? půlku, tak hráči můžou být rádi já jsem rád za BIsáckej blog a beru to jako bonus, navíc ukazujou v podstatě finální grafiku produktu, takže bych se toho zas až tak nebál, teď už jen, aby se jim podařilo vychytat grafiku a dát tomu konečně novou/lepší hratelnost

Codemasters zas naopak jen slibujou, ale nic neukazujou, osobně je chápu, ale neustále vypouštět artworky mi přijde jako když si z vás střílí, holt marketing, snad už něco ukážou na výstavách

2 Soudruh: no pokud by Coďáci dali do OFP2 editor a pořádně by podpořili módaře, tak proč ne, ale Codemasters jsou pořád Codemasters a navíc má Neon engine děsné nasvícení scény a o hratelnosti toho moc známo není

Napsal Čelo (Anonymně), 20.5.2008 15:38:44 - IP:85.207.122.x

To s tím nevypouštěním si nemyslím, ale budiž. Ale mě teď osobně spíše zajímají fakta, ne emoce ;)

Napsal Soudruh (Anonymně), 20.5.2008 15:04:35 - IP:86.49.56.x

Ono je občas lepší nic nevypouštět než bejt pak terčem vtipů jako sou teď BIS s jejich ingame, díky kterejm si mnozí lidé nebudou plejtvat ani limit na stahovaní natož prachy, pokud to takhle bude vypadat nadále.

A o OFP 2 toho zas tam moc vědmo neni, takže těžko říct v jakym stavu ta hra je.

Napsal Rsa Viper (Anonymně), 20.5.2008 15:02:11 - IP:89.103.214.x

Jenomže když už řikaj Codemasters jak OFP2 bude super, tak by mohli dát nějakej INGAME screen

Napsal admix (Anonymně), 20.5.2008 13:28:56 - IP:193.109.182.x

Jo, ty levely v cod posrali, to melo jit do stovky a pekne tvrde :)

Napsal Čelo (Anonymně), 20.5.2008 12:40:45 - IP:85.207.122.x

Já bych počkal až toho budeme vědět a hlavně vidět více a přestal bych s předčasným souzením či vyzdvihováním jedné či druhé strany.

Napsal Soudruh (Anonymně), 20.5.2008 11:43:37 - IP:86.49.56.x

Ja se taky na CoD 4 díval z technickýho a vizuelniho pohledu.

To, že hratelnost po dosažení 55 lvlu chcípne je pravda – škoda, že to neni jako v AAO kde ten honor 100 nebo kolik byl chvíli trval :)

Ale pokud da OFP 2 dokypu volnost OFP, editor, inteligentní AI a technickou stranku CoD, tak to nebude vubec špatný a „simulátor“ ArmA 2 se může usimulovat.

Napsal Celoush (Anonymně), 20.5.2008 00:52:29 - IP:78.102.181.x
Napsal Atreid (Anonymně), 20.5.2008 00:43:55 - IP:78.102.129.x

ja teda nevim, ale COD4 je hratelne ale jen do doby co udelate kolem 50lvl, pak uz ta hra je furt furt furt stejna.

Jo pokud by COD4 nabizela editor a vytvareni map, hmm pak respect!

jenze to nema

Napsal Soudruh (Anonymně), 19.5.2008 23:51:37 - IP:86.49.56.x

Na CoD 4 neni z technickýho hlediska nic divnýho. Grafika a sluneční efekty jsou fajn a zbra?e se chovaj jako zbraně, ne jako roury od hajzlu. Takže když se na CoD nebudem dívat jako na uplnou arkádovku (kterou je i v HC modu) a podíváme se na to z technickýho hlediska je to ten stav, kterej by mě možná i donutil si ArmA 2 koupit. Reálně vypadající a fungující zbraně, normální pohyby vojáka atd. Střílení skr zdi atd neni vůbec nutný (ačkoliv je to pěkný – takovej překvapenek amík, kterýmu skrz cihlovou zed rozparala břicho 7.62 z Akčka – luxus). Co sem zatim ale viděl je ArmA 2 stále jen ArmA s podle screenu docela HaDRová hrůza. Pokud bude mít OFP věci jako CoD 4 a nechá si poměrně velkou dávku reality, tak se můžou jít s ArmA klouzat do Aqua parku.

Ale všechno se ukáže až to vyjde. A nakonec stejně všechno bude uplně jinak.

Napsal jirka.maso (Anonymně), 19.5.2008 21:34:41 - IP:89.103.221.x

jestli bude ofp2 jako cod4 tak do toho du :)

Napsal =RDK=Bohosu (Anonymně), 19.5.2008 20:20:04 - IP:81.30.238.x

Zlatej bomberman..... :)

Napsal spoock (Anonymně), 19.5.2008 18:10:58 - IP:195.39.100.x

tak na tohle je ještě fakt brzy ArmA2 to má jisté a OFP2, tak tam se uvidí

Napsal Rsa Viper (Anonymně), 19.5.2008 17:57:10 - IP:89.103.214.x

Kdo z vás si skusí COD 4 verzi OFP = OFP2 ? A kdo z vás zůstane u ARMA ?

Napsal jirka.maso (Anonymně), 16.5.2008 13:15:55 - IP:89.103.221.x

HDR nemusí vypdat jenom nereálně. Třeba když sem začínal s cod4, tak mě v mapě „pipeline“ dostal jeden borec snipou ze střešního okýnka. Až pak sem viděl, že ten dotyčnej byl ozářenej sluncem a já viděl jenom šmouhu. Tenhle efekt je luxusní na pět hvězdiček. :)

Možná by někdo z BIS v těchhle dnech moh vystrčit hlavu z okna a mrknout se, jak vypadá prosluněná krajina. Sytě modrá nebo červeno-oranžová podvečerní barva nebe v kontrastu s tou podzimní vegetací by byla o dost lepší než to co je na těch screenech…

Napsal admix (Anonymně), 16.5.2008 09:03:41 - IP:193.109.182.x

CoD4 je arkadovka jako kazda jina, to co z ni dela neco trochu jinyho je ten hardcore mod. Graficky se mi to libi daleko vic nez arma (co se tyce zde zminovanych efektu) a ty zbrane v tom se chovaj daleko realnejc, nez v arma „simulatoru“ ..

Napsal spoock (Anonymně), 15.5.2008 18:08:19 - IP:195.39.100.x

s hajzl rourou je to mnohdy trefné, ale my můžem akorát rejt a BIs se musí rozhodnout co s tím :( COD4 je snad vyjímka, tam to celkem ušlo u ArmA1 my vadí při těch postprocesu, že když najede kamera zblízka na vojáky, tak to celou scénu rozostří, chtělo by to pořádně ještě poladit, byť mi to žíly netrhá, grafika krom optimalizace je na druhém místě, hlavně ať uděla něco s animacema a chováním aut apod.

Napsal Soudruh (Anonymně), 15.5.2008 17:08:21 - IP:86.49.56.x

Hráls vubec CoD 4 dýl jak 4 minuty ? Ja si to občas střelim eště teď a nějakýho extremního HDR, přesvětlení nebo rozmazanosti alá „zhulenej jak prase“ sem si nevšim. A ArmA1/2 oproti tomu graficky opravdu v pohodě něni. Ad acta v HC modu se mnohem reálnějc chovaj i zbraně než v ArmA, kde to občas vypadá, jak už sem psal, že má voják v ruce hajzl rouru :)

Napsal spoock (Anonymně), 15.5.2008 17:01:43 - IP:195.39.100.x

si stěžujete na ArmA2, jak je to přesvětlený apod. a když to srovnám s ArmA1, tak je to nebe a dudy, Při přeletu nad zářící vegetací ArmA1 mám pořád divného tucha jako, že to zdálky je snad z plastu, to že je to přesvětlený je sice pravda, ale mám-li to srovnávat s přesvětleným NEON enginem od Codů, tak je ArmA1/2 totálně v pohodě. HDR, Bloomy apod. sračičky co na mě vyskočily v demu Race Driver GRID, jsem myslel, že mě vomejou a tohle chcou použít pro OFP2? (dá se to ale částečně vypnout, méně je někdy více) pokud se má něco změnit v ArmA2, tak jednoznačně překopat ty animace, sice s něma nemám zas až takové problémy, ale občas ty přechody opravdu nechápu a kolikrát jsem díky nim umřel, popř. opravdu když něco člověk chce provést, tak ho zbrzdí nějaký divný přechod, popř. zas někde přechod chybí atd.(stejně tak při smrti nepřítele), dodnes nedořešily, že když člověk sprintuje zešikma, tak se na vojákovi neprojeví únava, prostě pořád sprintuje na max. … a funí a funí :P

s HW nárokama se můžem zas jen modlit, ale snad už proboha ta vegetace bude solidně zoptimalizovaná, protože díky ní nemůžu ArmA1 pustit v nativním rozlišení monitoru a o antialisingu už vůbec ani nemluvě

Napsal admix (Anonymně), 15.5.2008 15:27:15 - IP:193.109.182.x

Prece se nenecham vojebat podruhy, to bych byl fakt vul :) I armu jsem si koupil jen kvuli tomu hype, co kolem toho zaclo

Napsal Acutres (Anonymně), 15.5.2008 15:24:58 - IP:89.185.243.x

A co když jsou ty ,,nerealistický screeny" staršího data a teď hozené na net ;)

Napsal Čelo (Anonymně), 15.5.2008 14:47:40 - IP:85.207.122.x

Tak upgradnutej kompl aspo? využiješ i na něco jiného. Na placku od špatné hry si můžeš hodit tak maximálně kafe ;)

Napsal Soudruh (Anonymně), 15.5.2008 14:13:59 - IP:86.49.56.x

Ale neni problem zaplatit tech 15 litru. Kdybych mel furt řešit prachy, tak nemůžu ani jezdit za holkou.

Spíš mě de o to, dát 15 klád a pak si drbat hlavu co sem za idiota a radši sem to neprochlastal jako ten litr u ArmA :-)

Napsal Čelo (Anonymně), 15.5.2008 14:10:01 - IP:85.207.122.x

Ale zase tvé pěněžní problémy přece do toho nemůžeš míchat. To je cesta do pekla. Život jde dál.

Napsal Soudruh (Anonymně), 15.5.2008 13:01:22 - IP:86.49.56.x

Já v tom problem vidim – peněžní. A otázka je zda-li to bude stát za to abych do kompu narval 15 táců a pak čuměl jak vobřezanej. A jestli 15. Páč jak si sám řek, u BIS nikdy nevíš na čem to vlastně vopravdu pojede a mám docela divnej pocit, že na deklarovaný doporučence to zas pude jakž takž spustit. ja sem spíš hodně skeptickej, protože v poslední době ty nový hry mě nějak neoslovujou a stojej za jednu starou … A nejedna se tu jen o BIS. Příde mi, že v poslední době je to globální problém. Všechno přebarvený atd.

Napsal Čelo (Anonymně), 15.5.2008 12:37:54 - IP:85.207.122.x

Jasně že ne. Tam to nejelo skoro vůbec ani na minimum. Tohle byl jen nahoněný screen.

A to, že budu muset upgradovat kvůli dvojce je prostě jasné, o tom se snad nemá cenu ani bavit. S tím jsem už teď smířený a nepovažuju to vůbec za nějaký problém. Spíše bych uvítal reálnější odhad náročnosti než klasický odhad BI (který je vždycky hodně mimo). Ne že budu mít doporučenou sestavu na které mi to ve výsledku téměř nejede.

Napsal Soudruh (Anonymně), 15.5.2008 12:22:08 - IP:86.49.56.x

Jasně, obrázek pěknej, i když zas trošinku mázlej, ale líbí se mi víc než ty zhůvěřilosti co maj jako novinku. Otázka je, jak vypadala hra s plynulostí, vypadáváním textur a FPS při týhle kvalitě zobrazení a jestli se to dalo taky nějak kvalitně hrát (ať už MP, SP nebo jejich deklarovaný giga bitvy) a nebo jestli je to jenom snímkový rozlišení na kterym je ovšem hra utrpení :)

Napsal Čelo (Anonymně), 15.5.2008 12:09:39 - IP:85.207.122.x

Relativně pěkný obrázky vegetace šly dělat i v ArmA na plečkách (http://celoush.epj.cz/…/GCS0510.jpg ).

Napsal Soudruh (Anonymně), 15.5.2008 11:50:30 - IP:86.49.56.x

jasně. Design vojáků je někde až na řiti světa. Konec konců v OFP voják vypadá jak kindersák střílející airsoft v parku. Ale ty animace a dynamika mě sejřej. A tyk že voják občas ovládá zbra? stylem, že by člověk tipoval, že je kompaktní jak trubka k záchodu.

Ono chování AI no comment. Je to děs. ono vůbec, že se ta skupina nechá postřílet je na pováženou. A to, že de sniper do close combat – no coment. Asi bych chtěl moc, ale v podobný situaci bych úvital, třeba to, že by ti rozpůlil lebku pažbou – efektní a efektivní :-)

Napsal admix (Anonymně), 15.5.2008 11:44:30 - IP:193.109.182.x

Tak ja nevim, prijde mi to jako klasicky „Cumte, co umime udelat za obrazky“ – pochybuju, ze abych dokazal u sebe na kompu udelat vegetaci tak peknou jako na tech fotkach, tak mi bude stacit neco mensiho nez quadcore a tri grafiky. Nehlede na to, ze hratelnost, panove, to je svine – aby to zas nebyl simulator pesiho turisty :)

Napsal Čelo (Anonymně), 15.5.2008 11:19:51 - IP:85.207.122.x

Tak s tím víceméně souhlasím, mě jsou osobně tyhle efekty volný, stejně jako v ArmA se budou snad dát vypnout, takže to neřeším. Mě spíše vadí zmíněné přechody mezi animacemi. Kdy se člověk vykloní do boku a dá běh načež mu panáček udělá dva kroky, zastaví se a zase se vykloní do boku, tak to jako na hratelnosti vůbec nepřidává. To, že má nějakou brašnu jinde než je v US předpisech, tak na to mrdám. Ovládání postavy a AI jsou pro mě zásadní věci, které se musí předělat. Nové textury, zbraně, auta, ostrovy, mise, kampaně atd. to od toho nějak zvlášť neočekávám a netoužím po tom (i když chápu že je to nutností a někteří by zase prskali, že tam nic nového není).

Nerad bych aby se opakovalo to, co se mi stalo včera, kdy jsem zpoza rohu postřílel skoro celou jednotku AI a pak když jsem přebíjel se přede mnou najednou objevil sniper a už jsem myslel že je po mě, ale ten vůl si hodil snipu na záda a šahal po pistoli, což mi dalo dost času přebít a vodkráglovat ho. A to jako není dobře.

Napsal Soudruh (Anonymně), 15.5.2008 11:01:34 - IP:86.49.56.x

V tom případě to vypadá strašně. Nejen, že je to absolutně nereál, ale vypadá to až omalovánkově nechutně. Rozmazaný pozadí, příliš naostřenej hlavní objekt, kolem kterýho je nepochopitelná aura – že by karma ? Krom toho velmi zajimavé vybavení US Boys na screenech a další blbosti a to je venku pár screenů. Ale ja zapoměl, že chlapci spolupracujou s profíkama a obcházej zítky. Už tomu nějak přestávám rozumnět. Přitom kdyby se vyvarovaly spousty takovejhlech krávovin ta hra by působila líp. A eště kdyby aspon ovládání – dynamika a reakce + dynamika a navazovaní animace postav byly spíš blíž k OFP než k ArmA, kte to bylo úplně úděsný.

Napsal Čelo (Anonymně), 15.5.2008 10:36:25 - IP:85.207.122.x

Fotomontáž v tom nehledej. Jde o efekty HDR, které jsou (nejen v ArmA) někdy až moc přehnané.

viz. http://minatory.blog.cz/…ho-je-prilis

Napsal Soudruh (Anonymně), 15.5.2008 09:05:12 - IP:86.49.56.x

Jasně. A proč je kolem toho vojáka to světlí ? A nebo mě snad chceš tvrdit, že vojenská uniforma odráží světlo a to způsobuje světelnou anomálii v okolí jedince co to nosí ? Docela vtipný.

A od doby co BIS. Sám dobře vim, jak vypadaly screeny z ArmA a pak jak to vypadalo ve hře na doporučenejch a vyšších sestavách, kdy každej slintal a nakonec vypadávala půlka textur. Jak vypadala ArmA na testovacích PC a jak na screenech, kdy občas člověk nevěděl, jestli zkouší to samý na co po večerech koukal na webu. Od tý doby.

A tyhle screeny sou sice možná hezký, ale když se nad nima někdo zamyslí, tak sou uplně mimo. Kolem vojáků světlejší okraje – proč ? Voják nevyzařuje světlo, ale maximálně teplo. Takže fotomontáž a nebo zrenderovaný okolí – to ať mě nikdo neřiká, že ten světlej pás je normální. POzadí rozmazaný, jak když sme tu všichni vožralý – proč ? Aby nebylo vidět jak to vypadá doopravdy a nebo je to tak i ve hře – což teda super. Nepoznám par rozmazanýho svýho od nepřítele.

Voják na popředí zaostřenej, zbytek rozmazlej a to i vojcl kterej je 20m před nim – to je normální pohled ? No to nevim, ale normální pro někoho kdo denno denně chodí zhulenej tak možná.

http://www.armedassault.info/…caction6.jpg

Tady je ten světlej pás vidět taky – hlavně u jeho pravý ruky. Takže buď je to fotomontáž a nebo jim to jejich opěvovaný HDR funguje vááážně skvěle a z vojáka dělá lampičku a z pozadí ožralecký pohled.

A nebo tak vybouchnul ten Černobil a vojáci světélkujou od radiace :-D

Napsal Acci (Anonymně), 15.5.2008 08:19:56 - IP:195.113.174.x

Soudruh: Nevím, proč by měli zapotřebí vyrendrovat scénu a vojáka zvlášť a pak to tam uměle vkládat. To by pro ně bylo mnohem jednodušší vyrendrovat kompletně celé. Jinak plné rozlišení toho screenu je na http://www.pcaction.de/…pcaction.jpg

A od kdy se ukazují screenshoty ze hry z mainstreamových grafických karet? Výrobce se snaží ukázat, jak dobře to umí a ne jak dobře to zvládají dnešní grafiké karty.

Napsal Soudruh (Anonymně), 15.5.2008 00:22:34 - IP:86.49.56.x

Nechapu to. Občas si u těch screenu připadám jak zhulenej. Voják na popředí uplně nesmyslně vytaženej a vostrej oproti totálně rozmázlímu pozadí jak když hráč vylez z hašišovýho baru.

Jinak nevim jestli je Acu naivní bo co, ale ty super obrázky tý krajinky se v PS asi válely dlouho. Vzhledem k tomu jak vypadaly videa ArmA II. A pokud nahodou to je in – game (o cemz pochybuju a pokud je to nekde napsany, tak to neznamena, ze je to pravda – nakecat toho taky umim tri zadky), tak kdo to z nas takovy bude mít. Nějak nevim jestli Q6600 a 9800GX2 je mainstream pro každýho troubu jako třeba já s pár šlupkama měsíční vejplaty.

http://www.armedassault.info/…caction5.jpg

tenhle screen mě drtí. Kolem toho vojáka je to nějaký světlý řek bych cca asi 5 mm pruh dokola a docela silně to ve mě vzbuzuje fotomontáž, kdy se vzal soldžr ze hry a fláknul do luxusního renderu. Aneb děláme z lidí blbce :-)

Napsal felcarkiller (Anonymně), 14.5.2008 23:36:10 - IP:89.176.84.x

nj, to je presne o cem jsem mluvil prehoneny HDR :)

Napsal =RDK=Bohosu (Anonymně), 14.5.2008 23:35:57 - IP:81.30.238.x

Je to sice hezký, ale jak píše jirka.maso...­.....buď je vzadu černobyl, nebo je to jak ze sci-fi filmu po přistání marťanů.........a nebo cesta lesem domu po více pivech

Napsal jirka.maso (Anonymně), 14.5.2008 21:51:40 - IP:89.103.221.x

Vegetace fajn, ale nechápu proč to všude vypadá jako když někde vzadu za kopcem bouchnul černobyl…

Napsal Čelo (Anonymně), 14.5.2008 19:33:41 - IP:78.102.181.x

No to bych se hádal. Některé screeny vypadaly dobře, ale taky jich tam byla hromada, u kterých i tady někteří upozor?ovali, že za moc nestojí.

Edit: Něco jako http://www.armedassault.info/index.php?… :)

Napsal Renee (Anonymně), 14.5.2008 17:35:26 - IP:86.49.63.x

ArmA 1ka je taky krasna na obrazcich a videu. Ale predpokladam ze arma byla jen test a tohle je teda ta plna verze. Ale musim uznat ty screeny je nadhera..

Napsal Acutres (Anonymně), 14.5.2008 15:53:29 - IP:89.185.243.x

Jo vypadá to zatraceně dobře, áale jsou to jen ingame scr;)

Napsal saldy (Anonymně), 14.5.2008 15:12:16 - IP:89.103.155.x

hezké držim palce,mě by ale víc potěšilo,kdybych mohl přemisťovat zeminu,zakopat sebe či vozidlo,tak snad někdy příště.Nemůže být všechno asi hned.

Napsal felcarkiller (Anonymně), 14.5.2008 15:11:50 - IP:89.176.84.x

HDR je sice fajn, ale ve hrach to vsichni nejak moc s tim prehanej a prijde mi to az nerealisticky :-/