Komentáře - Chernarus

 

Chernarus

Vložil Celoush, 4.5.2009 09:45:36

Komentáře k článku

Vložit komentář
Toto pole nevyplňujte. Slouží jen jako ochrana proti robotům
Toto pole nevyplňujte. Slouží jen jako ochrana proti robotům
Napsal Celoush, 22.5.2009 16:53:18

No to je opravdu „elegantní“ řešení :) ArmA 2 je hotová… na něco takového je už pozdě, nehledě na to, že z mnoha důvodů je to špatné řešení…

Napsal WOLFik (Anonymně), 22.5.2009 16:50:50 - IP:84.244.80.x

Teď mě napadlo, jak elegantně vyřešit hranici země na severu… V lese klasické kamenné mezníky, na radaru tlustá čerchovaná červená čára. Za hranicí cizí země, co si střeží své hranice s Chernarusí, která je ve válce. Proto, když zalítnu pár km na jejich území, tak mě rádiem zahlásí, ať vypadnu a pak na mě pošlou své stíhajdy, třeba Suchoje a pár raket. Na zemi by měly zase tanky a posádky pěchoty… Jenže, to by se musely do hry přidat další uniformy a maskování vehiklů…

Napsal Neo, 14.5.2009 10:39:40

@Stealth – to jsem s tebou zajedno, ale to se stane pouze v jednom případě :) A to ve chvíli, kdy máš v nastavení obtížnosti ty (SP) nebo to má server (MP) AI na maximální hodnotu a k tomu mission maker ručně nastaví vojákům inteligenci naplno… Sám jsem to několik hodin testoval a obě nastavení naplno prostě být nesmí, jinak se z AI stává debilní terminátor :D Pakliže je na serveru nastaveno na max. (třeba esma), tak pak v misi by to mělo být na minimum… A nebo mít obě na střední :) Obě na nejnižší je opět debilní, ale už ani terminátor..... Pak se z nich stávají retardovaní jedinci, což sice někomu vyhovuje, když je může kosit po desítkách, ale to je zase něco jiného :-P :-)

Napsal Fanatic (Anonymně), 14.5.2009 08:20:10 - IP:80.95.121.x

AI v OFP2 se pohybuje jak kdyby měli takový ty boty s kolečkem v podrážce :)

Napsal snowojta (Anonymně), 14.5.2009 07:25:25 - IP:89.102.86.x

Stejně nejlepsi bude naskriptovany AI v ofp2 :D :D

Napsal Stealth (Anonymně), 13.5.2009 23:24:36 - IP:78.80.11.x

Neo promin ale Ai prochazi zdmi stale i v posledni verzi Army:-) A nejenom zdmi. Sam vis ze kolikrat se nam stalo ze nas ani AI neslyselo ani nevidelo ale proste nas pres to krovi na 500m zastrelilo!

Napsal Celoush, 13.5.2009 16:24:41

Ani ne telepaticky, jako „rádiem“, ale okamžitě. V tu chvíli se zvýší znalost tvé pozice (ověřitelná přes příkaz knowsAbout) všem jednotkám ve skupině a snažit se tě picnout bude každý u kterého engine vyhodnotí, že ví o tobě natolik dostatečně, že by tě mohl reálně vidět. Ve výsledku to funguje sice nedokonale, ale celkem dobře. Přináší to ale i celkem vtipné situace, jaké popisuje například Tunac.

Napsal Tunac, 13.5.2009 15:40:38

No, myslím si, že AI, když Tě uvidí, tak telepaticky ohlásí Tvou polohu a trefí tě AI, které je lépe postavené, třeba přes celý les. Tak to bývalo v OFP i AA a asi se to nezmění.

Napsal Neo, 13.5.2009 11:06:34

ehm… Ai přes křoví střílí pouze a jen tehdy, když vás tam vidí zabíhat nebo vás v něm slyší (střílíte, děláte bordel atd…)… tedy chová se stejně, jak byste to udělali vy – zkropí průstřelný objekt (v tomto případě křoví)… nevím, kde v tomto vidíte známky terminátorství..

a ten super addon drugsvegetation dělá jen jedno – nastaví křoví tak, aby si ai myslelo, že to je zed = nebo jakýkoliv neprůstřelný objekt = nestřílí, protože i když o vás ví, myslí si, že ho neprostřelí…

PS: ai procházelo zdmi možná tak na verzi 1.00..........

Napsal Sharp, 13.5.2009 00:17:22

Ta příroda je fakt nádherná, ale při pohledu na přehradu si kladu otázku jak se sní vypořádá AI.. Jistej skepticizmus zažitej z Army I tu furt zůstal.. Skoro bych se vsadil, že se sem tam nějaký to auto řízený AI rozseká o svodidla, nebo si pojede zaplavat.. Jinak konečně nám zas trochu blízský prostředí :) Z palem, přehnanýho sluníčka a moře sem měl už málem úpal a mořsklou nemoc :D

Napsal =RDK=Bohosu, 12.5.2009 19:34:32

Felčare: No samozřejmě, přece nepoběží od místa akce někam daleko,ne? :)

Napsal felcarkiller, 12.5.2009 18:39:41

na karlaku atentat na heydricha? ty jsi neco pil prysku…

Napsal Perun, 12.5.2009 18:34:40

Ale to je zas pravda, že jsem to hrál hlavně s ACE modem, je pravda že jsem na to vidění skrz keře asi taky nadával, když jsem hrál Armu obyč. No ale co se zase Arma 2 týče, tak Linda udělala údajně obrovský pokrok a všechny tyhle modely prostřelitelnos­ti/průhlednos­ti už Linda zvládá údajně velmi dobře, tak se snad můžeme těšit na skvělé zážitky ;)

Napsal Stealth (Anonymně), 12.5.2009 16:58:42 - IP:78.80.11.x

Perun jsi ocas:-)

Napsal prysk (Anonymně), 12.5.2009 14:21:53 - IP:62.245.94.x

@štýlíí:Atmosféra a děj je asi největší- co Arma1 a 2 má.Zase jakoby USA jde zachránit minizem, kterou terorizuje Raša…já si představuju, třeba reálný mise z 2.sv.války,jak třeba provádíte atentát na Heidricha na Karláku a pak se krejete v kostele apod..prostě víc český a domácí…OFP rulezz… nebo třeba přepadení čínskýho stánku v Čerčanech u nákupáku..:D:D

Napsal prysk (Anonymně), 12.5.2009 14:13:34 - IP:62.245.94.x

lol…nakopávalo,ale díky tomu že vidělo a střílelo přes všechno,to jsi jistě ze stažené veze v kampani zjistil sam…ale Arma s ACE modem a DurgsVegetati­onFixem..kuli kterému neni vidět přes oběkty,je prostě super…a těch modů je magor.....Jestli počítáš s tim, že AIčka se někdy budou chovat a střílet jako hráči,tak si asi budeš muset ještě chvilku počkat.

Napsal Perun (Anonymně), 12.5.2009 13:50:03 - IP:83.240.1.x

Jo tak :) takže tobě se AI v Armě nelíbilo protože ti nakopávalo zadek :) Jo, tím pádem chápu. Ale to se tím pádem obávám že se ti nebude líbit ani AI v Arma 2, protože tam by se podle toho co psali BI mohli konečně i krýt, pálit krycí palbu a snad možná i kooperovat. Já abych se přiznal tak Armu mám jen staženou z netu opatchovanou na 1.16 abych zjistil, jestli je opravdu tak strašná jak všichni říkají (Až donedávna jsem na to neměl mašinu). A co já jsem měl možnost zjistit, tak AI v Armě pořád ještě nestřílí tak, jak to dokáží hráči v MP. Ale přesto je podle mě v určitých chvílích důstojným trenažerem. Podle mě je rozdíl v AI mezi OFP a Arma jen v tom, že v Armě dokáží trošičku líp předpokládat výskyt protivníka a mají trošku rychlejší reakce možná. Jinak jsou skoro stejný.

Napsal Stealth (Anonymně), 12.5.2009 13:24:11 - IP:78.80.11.x

Já si nemůžu pomoci ale AI v OFP bylo pro mě aspo? osobně nejlepší! V A2 to byl samonaváděcí hnus prostě. V OFP bylo pár chvilek kdy vám dávalo AI zabrat ale v A1 těch chvil bylo až moc. Jak už přesné střílení přes stromy keře na vzdálenosti, tak procházení zdmi budovy atd. no paráda:-) OFP mělo nejlepší děj ze všech her!

Napsal Fanatic (Anonymně), 12.5.2009 13:07:59 - IP:80.95.121.x

Všichni mají nějakou zvláštní verzi A1…já rozhodně nemám tak závratný problémy. Pouze v prvních verzích sem měl problémy se špatným projížděním mostů apod. Jinak je AI rozhodně šikovnější než v OFP. A já věřim že v A2 bude dostačující. A obávám se že fyzika je v tak rozlehlý hře dost velkej problém.

Napsal Marson (Anonymně), 12.5.2009 11:51:47 - IP:62.77.119.x

Ze jsem si spletl stranu me napadlo jako prvni a nebylo by to ani poprve ze jsem udelal nekde v editaci chybu ale samozrejme jsem to opet zkontroloval popripade opravil nebo vyzkousel i jinou moznost ci situaci.v nastaveni jsem si dal o neco vetsi dovednost nepritele i kdyz mam dojem ze se to projevuje pouze v presnosti mireni.v OFP se mi libil i pribeh nebo chceteli naboj hry. V A1 ten pribeh byl such alespon z meho pohledu a proto me o tovice nutilo vytvorit si vlastni.Ale i s dobrym pribehem chce clovek vytvorit vlastni veledilo ze ano. Jsem rad ze jsem za to (A1) dal jen 190 kc a vyzkousel si sam osobne o cem to je a nemusim tedy byt odkazan na lisici se clanky a nestalo me to plnou cenu.I kdyz jsem nespokojen s A1 jsem velmi spokojen s puvodnim OFP proto si koupim i A2.Jen se obavam ze prvni verze budou mit podobne problemy ale snad postupne patche budou odstranovat eventuelni nedostatky.OFP 2 take vyzkousim a je mi jedno jestli bude lepsi nebo horsi.Samozrejme fandim nasim ale hrat budu to co se mi bude zdat realistyctejsi co do grafickeho spraovani ale i do prirozeneho chovani nepratel i spolubojovniku a samozrejme i trochu te realne fyziky.Zvlaste jsem zvedav jaka bude „animace“ zniceni tanku protze v A1 se proste ve zlomku vteriny zmenil tank na vrak s pridanim ohne coz me take velmi mrzelo.Vzdyt uz v OFP se tank po zasahu alespon zhoupl.Na druhou stranu se mi v A1 libilo ze nemuzu at uz pesky nebo s vehyklem jet do jakekoliv strane a ze se to proste zacne klouzat.To jsem ocenil.

Napsal Spoock, 12.5.2009 11:42:58

AI v A1 je mnohem lepší, bohužel jak píše Celo, je to opravdu problém, u A2 si slibuju hlavě to, aby se jednotka nerozptýlila jen díky tomu, že nějaký dům nám narušuje formaci, to když nekoordinovaně AI obíhalo barák všemi směry mi dělalo dost starosti, stejně jako když AI kolikrát odmítá bezhlavě nasednout do nějakého stroje apod.

Napsal Perun, 12.5.2009 11:28:00

Já mám takovou obavu že sis špatně zvolil stranu :) a že tě občas zabili jen protože jsi překročil limit. Buď! A nebo jsi si nezvýšil inteligenci AI. To se tam kdesi v menu nastavuje. Hoď to všechno na max a bude větší prča. GL

Napsal majortygr2, 12.5.2009 10:33:17

souhlasim s Marsonem grafika se mi libi moc i kdyz zaklad hry tvori hratelnost k cemu super grafika kdyz se to neda hrat ale tesim se

Napsal Celoush, 12.5.2009 10:27:15

Teda nevím, ale tak velké problémy s AI zase nemám. Většinou dodržují waypointy a i spínače se správně spínají… netuším kde může být problém.. moje věštecká koule taky nic neukazuje…

Napsal majortygr2, 12.5.2009 10:25:01

Musim se priznat ze jsem A1 uplne zavrhl nedala se hrat z meho pohledu ale kdyz vidim obrazky a veskerou prezentaci hry tak to asi jeste jednou zkusim a koupim snad to bude o necem jinem nez A1 uvidime zhruba za mesic

Napsal Marson (Anonymně), 12.5.2009 10:06:44 - IP:62.77.119.x

Tak ci tak si ARMA 2 poridim uz kvuli te nadherne prirode ale at se snazim jak se snazim v A1 navodit prirozene situace tak se mi to nedari.Nerekl bych ze to ovlivnuje slabsi stroj jelikoz mam vse na high akorad rozliseni jsem snizil z 1200×1000 na 1024×800 a dohled z 10km na 7km protoze se to uz melo snahu trochu zadrhavat ale chovani botu je porad stejne nesmyslne.(mam od ledna novy stroj dvojadro 4gram a grafiku za 5000 takovy lepsi prumer rekl bych.Znovu a znovu zkousim udelat v editoru jednoduchou misi tak vysledek je zcela nepochopitelny.Ani spinace nefunguji tak jak by meli tedy aspon v OFP fungovali v pohode.nekdy se sepne a nekdy ne.Strilime po sobe (tedy spis ja na ne) a chci aby se vyhlasil poplach aby prijeli jejich tanky jako posila a nic.Kdyby se ale proste nikdy nevyhlasil tak vim ze je chyba nekde v editovani ale on se nekdy vyhlasi.Proste cast jejich vojaku chodi v zastupu zasebou jak maji za ukol a jina cast zrusi svouj puvodni waypoint a zacne pobihat ale jako buy neveril ze jsem nepritel.Az po nejake dobe co okolo me poskakuje a leha si jeden, nes nekdo sejme granatem nebo v lepsim pripade kulkou jen me.Dobra ukradl jsem tank a jel te jejich posile ktera nejela naproti.Tam jsem jsem prijel mezi ne a zacal je odstrelaovat.Asi neverili ze v T72 muze sedet nepritel a ani nevystrelili.Nevim todle se mi zda uz jako nehratelne.Jak je ale mozne ze v misich bylo skoro vse v poradku (az na nejake vyjimky)A jestli to je kvuli tomu ze AI musi resit spoustu jinych veci ktere driv v OFP nemuselo resit tak priorita tech veci k reseni je ponekud spatna.v A1 je novejsi a hezci grafika ale nejde to hrat.V OFP je grafika na dnesni dobu uz nezajimava ale hraje se to pekne.MOC doufam ze A2 bude opravdu poucena z A1 a ze bude to MIKRO AI uz viditelne funkcni.

Napsal Celoush, 12.5.2009 09:25:49

AI v ArmA je rozhodně lepší než AI v OFP. Bohužel ale musí řešit a hodnotit více věcí, které v OFP řešit nemuselo (ačkoliv to tak nevypadá, tak ten engine je trošku dál), takže na slabším stroji to opravdu může vypadat, že se chová hůř… taky jsem měl ten dojem z prvních verzí než jsem upgradnul… AI v ArmA není horší, ale bohužel není ani o moc lepší než v OFP. Nevsadil bych ani zlámanou grešli, že ve dvojce se nějak výrazně pozitivně změní (uvidíme, co tolik zmi?ované microAI dovede).

Napsal Marson (Anonymně), 12.5.2009 09:11:47 - IP:62.77.119.x

Koupil jsem si kvetnovy LEVEL kvuli Armed Assault a chtel vyzkouset i tento dil nez si koupim ARMA2. Po tolika hlaskach jak je to hroznej zmetek ta A1 jsem veril ze dostatek patchu by melo nejhorsi vyladit.Vsak taky v tom levelu psali ze je tato hra uz opravena nejnovejsimi patchy.HOSI ale co jsem poznal na vlastni oci je k neuvereni.Hral jsem dlouho OFP a ten snad nemel chybu…Sem tam nejaka byla ale ktera hra nema…ale todle jsem opravdu ani necekal.AI postradala veskerou logiku. Jeste jaks taks se dala hrat kampan a mise ale p vytoreni obycejne male mise kde byl naplanovan jen maly stret s dvema nepratelskymi tanky a par vojaky se hrat nedala protoze to AI proste nevedelo kdo je nepritel. Nepr. vojak mel za ukol codit sem a tam, kdyz jsem ho trefil z dalky bylo slyset jak zarval ale ani se nezastavil a houpavou chuzi chodil dal, ani kdyz jsem prisel az k nemu a postavil se pred nej tak se jen zastavil a cumel na me.Za chvili po me hodil granat a zabil se take.Kdyz jsem chtel vyprovokovat k akci i tank a strilel po nem tak jsem proste nemohl uverit ze me fakt nevidi.Ovsem spolehnout se na to take neda.Obcas si nekdo vzpomel ze je vojak a ja mezi ne nepatrim a zastrelil me na jednu ranu treba i z dalky zatim co ostatni sli jako bez mozku a nehledeli nepezpeci.Co se mi libilo byla grafika.Noc byla opravdu noc a bylo videt jen svetla mista.Ovsem zatim co ja jsem videl sotva pred sebe i naplno danym jasem a gama oni me videli i bec nocniho videni na dalku jako by byl den.Krajina byla sice trochu umela ale clovek to rad ignoroval protoze byla doce malebna.A co se mi take velmi libilo byl multiplayer.Proste AI me zklamalo na plnou caru.Oproti OFP to vypadalo jako by A1 zadnou AI nemela.Bojim se bojim a opravdu jeste jednou bojim ze AI v A2 bude neco podobneho a zkazi celou hru.

Napsal nemo (Anonymně), 12.5.2009 08:48:22 - IP:193.86.31.x

Třeba na to bude nějaká vedlejší mise a pokud se ti podaří všechny ovce pochytat, tak je budeš moci v dalších misích používat k průzkumu, nebo k transportu lehčích stacionárních zbraní (MG). Prostě zapřáhneš za ovci a pošleš na WayPoint :D

Napsal Spoock, 11.5.2009 20:17:40

no já bych se tak nesmál, že si ovce umí otevřít dvířka, to je normální i v běžném životě, ne? kolikrát se stalo, že třeba si krávy v kravíně otevřely dvířka a pak je technici naháněli po celém středisku nebo dokonce i po obci :D

Napsal Atreid, 10.5.2009 17:29:08

Jen poznamenám k těm prasatům – oni nemusí mít na sobě bombu – prasatům bude stačit když přijdou k člověku a zakašlou…

Napsal Fanatic, 9.5.2009 17:02:57

@Rsa Viper: Sry na tu dálku sem to nák nepoznal. Každopádně od kdy si ovce uměj otevřít vrata?! xD

@Armored_Sheep: Mě přijde že BIS na to u HMMWVs a UAZs s MG trochu zapomínaj…poněvadž s tim se dá střílet jak se sniperkou.

Napsal Armored_Sheep (Anonymně), 8.5.2009 17:43:52 - IP:94.112.223.x

Věžím se zbraní je v ArmA2 možno definovat jestli jsou stabilizované nebo ne a to pro každou osu zvlášť. Např moderní tanky stabilizaci mají, auta s kulometem nikoliv.

Napsal Stealth, 8.5.2009 16:54:04

Fanatic mám obavy že kromě lidí tam bude asi další strana a to Zvířata Černarusi. Už vidím ty prasátka s náložemi to bude další Irák.

Napsal Rsa Viper, 8.5.2009 15:28:19

Fanatic: Kdyžtak to je ovce, ale to je jenom drobnej detail. Tak s AI to zas vypadá špatně, by mě zajímalo co pořád vyváděj, že jednou jde a pak zase ne…

Napsal Fanatic, 8.5.2009 12:01:41

Tak zdálo se mi to nebo si ta kráva ve druhym videu otevřela vrata? :D:D

Napsal Marson (Anonymně), 8.5.2009 10:45:36 - IP:62.77.119.x

Me tedy nejvic zrazilo to jak AI jen stalo a cekalo az se do nej trefi nebo stalo na uplne blbim miste i kdyz se vedle nej strilelo a jeste k tomu miril nekam uplne blbe.Vypadalo to presna tak jak to rikali ty redaktori kteri si na AI stezoval.Opravdu jsem velmi zvedav na tu AI v A2.Zatim z tech vsech videi mi vubec neprijde jakykoliv zlepseni od OFP.Co se ale musi pochvalit je grafika.Aspon me se moc libi.

Napsal Stealth, 8.5.2009 10:17:33

Spooki doufám že jo nebo to bude to první co smažu:-) Jasan majáles ale to je tak 50 – 100 lidí a tady to bylo jen 5 tak:-) a navíc to bylo přes les a docela daleko:-) Ale jinak mě ty zvuky připomínaj OFP :-)

Napsal Spoock, 8.5.2009 08:29:00

2 Stealth: co vím, tak ty rádiové hlášky jsou v té preview verzi nedodělané

Napsal Perun, 8.5.2009 08:20:58

Spíš by ten řev byl takový rozmazaný a tlumený. Ale je pravda že to z těch videí působí tak nějak nepřirozeně. Mě ale přijde strašně vtipný to jak to hraje ten borec :D řekl bych že ho vytáhli z CSka. Má kulomet se 100 náboji a přebíjí po 5 vystřelených nábojích :D to je na ranu. Taky bych řekl že to hrál na nějakou lehkou obtížnost. Protože to už se fakt líp chovala AI v ofp při zapnutí superAI.

Napsal Perun, 8.5.2009 07:55:58

Včera byl v brně Majáles, bydlím 2 kilometry daleko a ještě přes kopec a stejně jsem slyšel jak tam ty lidi hulákají. V tu chvíli jsem si vzpoměl na to,že jsme se učili jak husitští bojovníci zahnali nepřátelské vojsko zpěvem „Ktož sú boží bojovníci“. Sice jsem Armu 2nehrál ale věřím tomu, že řev hospodských opilců může být v naprostém tichu slyšet i ten kilometr (bez překážek) daleko.

Napsal Stealth, 7.5.2009 23:21:57

Ještě jedna věc. AI pořád tupě stojí a nechávaj se zabíjet jak sladké:-) A ty hlášky vašeho vojáka a ostatních jsou strašné:-( Hostile down!!!!!!

Napsal Stealth, 7.5.2009 23:17:29

Hodil jsem tam odkaz na nové videa z A2. Ti rusáci nažraní strašně řvou je to slyšet hodně daleko to se mi moc nezdá :-)

Napsal prysk (Anonymně), 7.5.2009 08:51:16 - IP:62.245.94.x

@Perun:"Pardon, že to tady takhle spamuju. Ale já jsem ještě musel tohle dodat.

Jinak tu ten komentář k té tlakové vlně ve tvaru absolutne soumernyho kruhu po vystrelu beru jako malichernost, neadekvátnost a egoismus."

Plně souhlasim,jsme předevšim hráči a ne army pacienti a tak to berou i tvůrci.

Napsal nemo (Anonymně), 7.5.2009 08:36:17 - IP:193.86.31.x

Když už jsme u těch tanků, tak teď vychází od FilmexportHomeVideo ( za 49 Kč v trafice) soubor 4 DVD o technice s názvem ARSENAL a vypadá to docela pěkně a pro vojenské laiky, jako jsem já, je to celkem poučné.

Napsal admix, 6.5.2009 20:00:37

Ad. otaceni hlavne – nevim jestli si pomahaj podvozkem, ale stara T72 udela 360 stupnu vezi pod tri vteriny

Ten vystrel z tanku jsme komentovali hlavne proto, ze se tady kdysi lidi sesypali na OFP2, kde ten vystrel z tanku sice neni tak peknej, ale je temer k nerozeznani od reality

Napsal GhostX (Anonymně), 6.5.2009 19:44:01 - IP:62.24.77.x

Perune, ty jsi od Plzně, co? :-) Jestli sis nevšimnul, tak tohle je bulvár, tady se řeší jenom kokotiny … co taky jiného

Napsal Perun, 6.5.2009 16:04:23

Pardon, že to tady takhle spamuju. Ale já jsem ještě musel tohle dodat. Jinak tu ten komentář k té tlakové vlně ve tvaru absolutne soumernyho kruhu po vystrelu beru jako malichernost, neadekvátnost a egoismus. Tohle jsou detaily, kterými se odjakživa mohla zabývat komunita. Když bude fungovat herní systém tak jak má, můžeme řešit takový ptákoviny jako, jak má správně vypadat, když vystřelí tank.

Napsal Perun, 6.5.2009 15:54:45

Ale stejně v tom videu obdivuju to AIčko jak se v 1:28 vyhnul tomu keřu. Ve flashpointu i armě, kdyby to nechtěl pokácet tak by to musel objet komplet celý.

Napsal Perun, 6.5.2009 15:41:28

Mám takový pocit, že v tancích na tohle musí být nějaký přepínátka. Protože co já vím, tak pokud je to nutné, tak se k otočení laufu používá i podvozku. Například, pokud posádka zjistí, že jsou bezprostředně ohrožení zezadu a je potřeba rychle otočit hlave? o 180°, tak část rotace vykoná hlave? na podvozku a zbytek podvozek na zemi. Dokonce mám pocit, že pokud se u tanku měří rychlost otočení hlav?ě o 360° stup?ů, měří se to v tomto manévru.

Napsal soudruh (Anonymně), 6.5.2009 14:54:22 - IP:15.203.169.x

Jako bylo by fajn mit za jizdy na strelci moznost si zamirit na urcity misto a vedet, ze se hlaven nebude kymacet jak smyslu zbavena (pac to tam v realu proste neni)

A uprime, chtit dva mody v tanku bysme asi chtělu už moc ne ? Když může kolem tanku po výstřelu bejt symetrická kruhová tlaková vlna :)

Napsal Marson (Anonymně), 6.5.2009 14:18:14 - IP:62.77.119.x

me se v OFP libilo hrat jako strelec a ssebou jsem mel pouze ridice kterymu jsem dal vzdy jen pokyn vpred a stop a hledal jsem zoomem u hlavne nepratelskej cil.Kdyz jsem vystrelil tak rychle vzad a schovat se za prekazku…

Napsal admix, 6.5.2009 11:55:14

To taky nebylo ke hre, ale je to fakt ;) Nicmene je taky fakt, ze na to ovladani veze potrebujes strelce, takze se mi asi nejvic libil system OFP, kdy tank bez strelce mel vez locknutou v urcite poloze a nehybala se, kdezto s AI strelcem byla vez aktivni

Napsal Celoush, 6.5.2009 11:50:28

Tak pokud mířilo (a asi opravdu mířilo) AI tak to skutečně o ničem nevypovídá. Mě jde spíše o to, že jako hráč-střelec chci mít možnost si takto hlave? „bloknout“ jedním směrem (vertikálně i horizontálně – dle možností pohybu hlavně). Tedy pokud nemít možnost hrát v těch dvou režimech, tak hrát spíše v tom bojovém režimu. Jestli se nepletu tak právě ani v OFP a ani v ArmA toho vertikálního zajištění jako hráč nedosáhneš (o horizontálním si teď nejsem u ArmA jist). Z hlediska reálnosti to asi není ok, protože by to asi fakt vypadalo, že si „hlave? míří bez smyslu,“ ale zase na druhou stranu jako hráč dělat to, co by ten tank měl dělat sám… nevím no…

Nějaké tyče při přesunech apod. bych vůbec nevytahoval.

Napsal admix, 6.5.2009 11:35:37

Lauf se dozadu otaci pri havariich, aby moh ridic bez problemu vypadnout. Jinak pri presunech tanku se pod lauf dava takova tyc, aby kanon nelezel uplne dole

Napsal Marson (Anonymně), 6.5.2009 11:30:33 - IP:62.77.119.x

admix take souhlas.Hlaven si preci nemuze mirit jen tak bez smyslu.Bud hleda cil nebo je jiz na cil zamerena nezavisle na podvozku.Pri bezpecnem presunu je idealni aby hlaven byla bud do predu nebo dozadu aby neprekazela eventuelnim prekazkam a nezvetsovala profil tanku.Vubec se mi liby vsechny prirozene vypadajici a uveritelne pohyby at uz vozidel napriklad zhoupnuti pri zabrzeni ci tlakova vlna po vystrelu nebo dobehnuti vojaka ktere neni po behu v turanu nehybny.To ze se hybe pri behu rozvlacne je si myslim jen dobre a vic uveritelne.

Napsal admix, 6.5.2009 11:04:08

Jako zdroj muze poslouzit napr. http://www.youtube.com/watch?… nebo jakekoliv video s tagama „abrams“ a „shots“ :)

A nebo konkurence: http://www.youtube.com/watch?…

Napsal soudruh (Anonymně), 6.5.2009 10:47:28 - IP:15.203.169.x

JJ admix mit recht. hydraulika a gyro jsou aktivni v battle modu, pokud tank jede ma vez fixovanou ve smeru jizdy – miri do predu – prebnou na streleckej mod je jednoduchy, pri beznejch presunech lezi dokonce hlaven na specialni podlozce fixovana uplne.

Jinak tu tlakovou vlnu ve tveru absolutne soumernyho kruhu po vystrelu beru jako pokus o vtip.

Napsal admix, 6.5.2009 10:44:18

To je kokotina, ten tank musi mit na neco zamireno. Kdyz jede „v klidu“, tak je vez fixovana se zbytkem vozidla a nehejbe se. To, ze tank drzi zamireni na cil horizontalne i vertikalne behem pohybu zajistuje hydraulika a ta behem „normalni jizdy“ nebezi. Stejna blbost byla vlastne i v OFP, kdyz jsi mel strelce AI, tak se ti za jizdy vez vychylovala, prestalo to jen kdyz jsi otevrel poklop Ad. video – abrams vypada fajnove, dokud nevystreli – vypada to jako by pod nim bouchla malinka atomovka

Napsal Celoush, 6.5.2009 10:36:21

Když se mrknete na 0:30, tak mi přijde fajn, že konečně když tank zatáčí tak se mu neotáčí hlave? horizontálně s celým tankem. Snad to bude fungovat i ve vertikálním směru.

Napsal x (Anonymně), 6.5.2009 10:09:09 - IP:88.146.176.x

V armě bude i T-34 :) http://www.youtube.com/watch?…

Napsal soudruh (Anonymně), 6.5.2009 09:11:34 - IP:15.203.169.x

S tim během je to snadný – jak už sem řek, je to takový „pštrosí“, prostě voják při běhu bude dělat mnohem menší mín vyrazný kroky, bude se v mnoha situacích uplně jinak hejbat – bohužel sekvence pohybu se mi zatim na A2 líbí ze všeho nejmí?. Grafika, teren, příroda (a konečně odpovídající – aspon trochu – vybaveni atd) jsou dobrý, ale ty pohyby, ty pohyby…

Napsal Nick (Anonymně), 6.5.2009 08:46:51 - IP:194.145.183.x

Fero: Souhlas. Jenze u army chybi vic veci, ktery by toho moc nestali.

Napsal Fero (Anonymně), 5.5.2009 12:37:18 - IP:88.146.6.x

to Nick: No veď práve že sa to porovnávať nedá. Armed Assault porovnávať s Far Cry 2 je úplná blbosť a porovnávať s ním screeny z Arma2 je tiež horoskop. Možnože aj v Arma2 budú skryté zákutia a zaujímavé miesta. Prepracovanosť musí byť ale logicky úmerná rozlohe. Je to hra robená za daným účelom. Jasná vec, bolo by fajn prehľadávať pivnice pod každým barákom alebo vliezť dobrej babe oknom do spálne.

Napsal Nick (Anonymně), 5.5.2009 12:25:22 - IP:194.145.183.x

Ohledne behu, tam nemam vyhrady – nemuzes udelat super beh, pokud je stejny animacni system – mas stejnou kostru (pevny zada}, atd. Krom toho, na presuny se pouziva klus, pokud jste nekdo behal s polni na zadech a zbrani v ruce nekolik kilaku. Stale je to pouze hra.

Napsal Marson (Anonymně), 5.5.2009 12:23:38 - IP:62.77.119.x

Silnice neprirozene a stavene jakoby do ctvercu jak v nejake strategii? Vzdyt je krajina vcetne cest a silnic prevzata z realu.Myslim ze nekdy je realita mene realisticka nez modelovani.Vcetne „robohomo“ behu.Ten pohyb jako i jine pohyby jsou kapturovane z realnych pohybu a presto nekdy muzou pusobit jako „divne“ uznavam ze i me nektere pohyby kazi trochu vnoreni se do hry.Nebo kdyz z 5ti vojaku jdou 3 naprosto stejne bez alespon malinkeho zpozdeni mezi nimi.Ale na druhou stranu kdyz jsem videl posledni fota ze hry (industrial , nature adt.) tak jsem u prvnich chvili vahal jestli to jsou obrazky ze hry a nebo realisticke fota.(zvlast u tech cernobilich.V kaz­dem pripade se na A2 tesim a drzim ji palce at ma co nejmene chyb…

Napsal Nick (Anonymně), 5.5.2009 12:21:42 - IP:194.145.183.x

Fero: To muzes rict, pokud jsi to pouze probehl. Skryta zakouti, poschovavane golden ak, rogala a diky nim vlez na skryta mista, previsy, udoli, kanony a hlavne podstatne clenitejsi teren. V mestech moznost vlezt roznymi cestami do zvonice, na balkony, atd… Ovsem tohle srovnavat je stale jako hrusky s jabkama. FC2 bylo silene arkadovy a k tomu i prizpusobeny zbrani ktere jsou zrcadlove obraceny vcetne.

„V FC2 som sa cítil ako v detskej knižke“ – ty myslis ze arma2 bude jaka? Realne barevna? Realita je nezajimava, beres ji jako samozrejmost a neni nicim zajimava. Asi stejne jako muj ksicht, na kterej cumim celej zivot :-D Pokud se podivas na armu2, zjistis ze je barevne mnohem pritazlivejsi a domy vybrane tak, aby hraci neco rekli. Pokud mi nekdo zase bude tvrdit, ze jednicka je realna… Ale kus :-D Nepocitam ostrov s nerealne smisenou architekturou a spoustou veci co chybi. Pokud jsi mel moznost videt nebo hrat dvojku, sam musis uznat, ze je jina, zajimavejsi a vice stylizovana. To nakonec kazda hra vychazi vstric vuci hraci – nejzarnejsim prikladem je stalker – ten ma v prypjatu take jen inspiraci. Takze debaty o realisticnosti krajiny jsou z meho pohledu max. vyplodem fantazii nekterych hracu a masarenskych marketingovych taktik. ;-)

Napsal Fero (Anonymně), 5.5.2009 12:16:31 - IP:88.146.6.x

Ja som si pozorne pozrel videá z Motion Capture štúdia BIS na Tiscali aj Doupe. Netvrdím že urobili maximum, ale:

Hráči žiadajú omnoho rýchlejší beh než je v skutočnosti. Bolo by zaujímavé zmerať akou rýchlosťou tam vojak beží. Museli to dáko umelo zrýchliť. Mne to vadí že nie je rýchlosť prirodzená pretože je to vidieť, lenže určite som v menšine. Tí čo chcú Speedy Gonzálesa musia teda prijať kompromis.

Animovaná sekvencia sa cyklicky opakuje a používa sa u všetkých vojakov. Čiže museli odstrániť všetko čo beh poľudšťuje. Keby to neurobili, všetci vojaci by cyklicky opakovali rovnaké motorické záchvevy. Beh musí byť teda bezchybný a vyzerá synteticky. Ďalší kompromis.

Mne ten samotný beh až tak nevadí a na tú rýchlosť nevyzerá zle. Horšie je to so štartom a zastavením. To že je sekvencia rozbehu a zastavenia taká krátka budí dojem grotesky. Hádam, že to musí byť čo najkratšie. Inak by ste zase kričali že postavička reaguje neskoro, všetko jej dlho trvá. Takže zase kompromis.

Napsal Celoush, 5.5.2009 11:47:46

prysk: Víš co, najdi si sám tady v archivu všechny ty narážky na „připosraný“ běh v ArmA 1. Běh v OFP já osobně nepovažuju za nějak moc pohledný, ale právěže z hlediska hratelnosti mi naprosto vyhovoval (narozdíl od ArmA). Takže kolem a kolem podle mne ani tak nezáleží jak moc to navenek vypadá. Hlavně jsem chtěl upozornit, že si myslím, že kdyby na tebe navlíkli puntíky a nasnímali tvůj běh s flintou, tak se vsadím, že se tady najde spousta „znalců“, kteří řeknou, že to vypadá divně.

Napsal Fero (Anonymně), 5.5.2009 11:37:13 - IP:88.146.6.x

to Nick: Keby si obe mapy FC2 zlepil dohromady, stále by dosahovali necelú štvrtinu veľkosti Černarusi. To je dosť podstatný rozdiel. Prepracovanosť tam až taká úžasná nebola, možno na prvý pohľad. Chviľku sa človek baví že može ustreliť kus kríku, ale potom ma africké scenérie už nudili. Grafika bola pre niekoho úžasná, u m?a ale nevyvolávala pocit reality. Tieto lokácie sú v skutočnosti omnoho menej farebné, značne zaprášené a vyprahlé. V FC2 som sa cítil ako v detskej knižke. Neviem, ja mám zatiaľ pocit že v Arme si s detailmi pohrali dosť a hlavne na m?a krajina posobí realisticky. Súdiť budem až si ju prejdem.

Napsal prysk (Anonymně), 5.5.2009 11:34:44 - IP:62.245.94.x

no nevim Čelo nějak nechápu,proč by jsem se měli natáčet při běhu,ale ve „hrách“ ofp,arma1,cod­..atd.to vypadá o mnohem líp než v armě 2…to ti snad potvrdí každej kdo má oči,pokud Ty to nevidíš,tak se zeptej kohokoliv a řekne ti, že běh vypadá v A2 z „našich“ her nejdivněji . Klidně se můžem na lance natočit kdo jak běhá,ale to je snad uplně mimo to co jsem psal ne?.I když u pár jedinců by to tak asi fakt vypadalo divně jako v A2,nebudu jmenovat že…

Napsal Nick (Anonymně), 5.5.2009 09:32:15 - IP:194.145.183.x

Martinius: S Far Cry 2 bych se zdrzel srovnavani s armou. Ty dve mapy byly rozlehle docela dost a mnohem propracovanejsi. Spis mi v arme chybi oziveni lesa – mechem porostle stare zlamane stromy, polomy, posedy, krmelce udolicka, louky, ricky… Tak to na mne pusobi jen jako plane s nekolika druhy stromu.

Napsal MatoHa, 5.5.2009 09:23:55

Keby som bol vydavatek demo tiez nevydam v globale hry ktore maju demo slabsie predavaju, ci uz su zle alebo dobre.

Napsal Celoush, 5.5.2009 09:02:01

Když čtu ty neustále narážky na animaci běhu, tak doporučuji všem, ať se sami natočí, jak běží. Možná se pak budou divit jak sami „robohomo“ vypadají :P

Napsal prysk (Anonymně), 5.5.2009 08:08:50 - IP:62.245.94.x

jj souhlasim..prostě se těšim, až si to pustim.Trochu mě vadí ten robohomo běh.(nebo jak to nazvat) Jestli bude hratelnost na ****,to už je věc druhá,ale zatim se mi to líbí. Bohužel demo je asi pro BIS scify,takže nezbejvá než čekat.

Napsal jirka.maso, 4.5.2009 22:12:38

Grafika byla parádní už u první army, ale jak psal felčar, grafika hru nedělá a u army to platí dvojnásob.

Napsal Kerikus, 4.5.2009 21:51:09

Podle mě máš trochu pravdu, když se několikrát zmínili o lidech kteří ty mapy tvoří a jací to nejsou profíci, tak s těma cestama by to mohlo být lepší, na to technologie snad stačí (teď myslím právě křižování atp.), ale taky třeba bude, celkovou představu si uděláme po vydání. Nadruhou stranu, pokud si otevřu editor misí a podívám se na mapy (everon, nogova), tak hezčí jsem zatím v žádné hře neviděl.

Napsal WOLFik (Anonymně), 4.5.2009 20:53:25 - IP:84.42.133.x

Ano, samozřejmě, že jsem si toho vědom. Je to totiž to jediné, co mohu, mým náročným okem geodeta, zkritizovat. Mohu jen smeknout nad buchtama a vůbec celým týmem BIS, jak si s krajinou a objekty vyhráli. Ale ta mapa… ty neukončené silnice ve mětech… ale to už je spíš vada u mě, jsem na mapy ujetej (vada z povolání :-)

Napsal Martinius (Anonymně), 4.5.2009 20:01:25 - IP:78.157.162.x

WOLFiku, příkopy, okopy, zákopy, kupky a kupy, jámy, jamky a jiné menší nerovnosti tam skutečně nejsou. Je třeba si uvědomit jednu zásadní věc. Ta krajina je rozlehlá. Prostě a jednoduše v současné konkurenci neskutečně obrovsky rozlehlá. Engine, který tohle dokáže je pokud vím jen jeden a tak jako dnes ještě auta běžně nelétají a nejezdí na vodu, ani tato technologie prostě nedokáže všechno. Když jsem četl recenze např. na hru FarCry 2, tak byl převážně vychvalován rozlehlý prostor. Skutečně byl krásný a propracovaný, ale velký ani ne jak jedno údolíčko v armě. Při posuzování takové technologie je třeba mít střízlivou mysl.

Napsal x (Anonymně), 4.5.2009 19:55:27 - IP:88.146.176.x

Kam se na to hrabe Crysis. :)

Napsal snowojta (Anonymně), 4.5.2009 19:01:24 - IP:85.70.148.x

podle mě nejsou špatny,ale přikopy v třeti světovi valce? aspon mi to tak pripada kdyz je tam rusko vs usa,takze proti atomovce ti zakop nepomuze

Napsal WOLFik (Anonymně), 4.5.2009 17:39:30 - IP:84.42.133.x

Já, jakožto geodet, mám pár výhrad ke komunikacím ve hře. Od dob OFP se sice mnohé zlepšilo, ale stále mi chybí u silnic příkopy a příčné odvod?ovací kanálky např. u lesních cest. Dále nejsou moc viditelné násypy a výkopy. Cesta je jenom textura fláknutá na model terénu. Není moc vidět, že by k výstavbě silnice potřebovali bagry. Dále ve městech jak silnice končí do stracena a nebo křižovatky, vetšinou typu T. Připomíná mi to jako nějakou strategii, ve které hráč staví silnice do čtvercové sítě. Ale na druhou stranu, ARMA II je simulátor boje a proto zde nenajdem příkopy, do kterých by se sice dalo zalehnout, ale vozidla řízená AI by do nich jenom zapadávala… Vše je nastavené a vymodelované k maximální hratelnosti. Jen kdyby ty silnice na mapě nevypadali jako ze staré RTSky…

Napsal Perun, 4.5.2009 17:14:26

Proto se do konfliktu konfliktu zapojí i matička rus.

Napsal Harrier (Anonymně), 4.5.2009 16:48:03 - IP:85.70.182.x

hmm zeby BIS sli do sebe a konecne vyhazeli ty stary okoukany modely z OFP? ted jesty ty z army1 :) arma/ofp neni hra na par hodin, nebo dni.. po tech snad 6ti letech co jsem hral OFP se mi ty modely trochu okoukali.. ted jeste vratit armu o 30 let z5 do studene valky.. nemam rad moderni konflikty typu velmoc vs zaostala pidizemne :(

Napsal felcarkiller, 4.5.2009 16:39:56

tak grafika je fajn, ale u her neni primarni…

Napsal prysk (Anonymně), 4.5.2009 14:53:40 - IP:62.245.94.x

samo že „někdo“ bude stejně tvrdit že se mu to nelíbí, ale to je nesmyl, jelikož to vypadá fakt live a prudit se bude podle mě samozřejmě do hratelnosti, ovládání a toho, na čem je kdo ulítlej…

Napsal Acutres, 4.5.2009 14:15:42

Příroda vypadá úchvatně a ten kdo tvrdí opak, tak je zralej na přesdržku :)Hlavně na Tiscali chodí takoví chytráci.

Napsal Qinetix, 4.5.2009 14:15:29

tak krajina je fakt krásná, konečně si můžu zahrát něco z okolí, co znám :)

Napsal prysk (Anonymně), 4.5.2009 12:11:29 - IP:62.245.94.x

no na pohled to vypadá krásně…hlavně ten cukrák.. :D:D