Pár slov od resistance-rat
Po Sargeho odpovědích tu konečně máme i dalšího člena komunity a tím je mladý tvůrce, který si říká „resistance-rat“.
Jak a kdy si se o hře či sérii dozvěděl?
Myslím, že to bylo v roce 2002, co jsem zárove? s novým počítačem dostal i krabici, na které byl umazaný voják a pod ním nápis „Operace Flashpoint“. Hra mě tehdy chytla svou neuvěřitelnou otevřeností a už mě nikdy nepustila.
Co si sám pro arma/ofp série dosud stvořil a co případně i pro další hry?
Není toho moc, jenom pár misí pro Armu.
Mohl bych zmínit svou první leteckou misi Prey & Predator. Tato mise vznikla z mé velké obliby válečného stroje A-10 a z obliby původní kampaně CWC. Nad touto misí jsem strávil celkem dost času a naučil se i několik nových věcí, jako používání náhody random, nebo generování skupin. Jsem na tuto misi celkem hrdý a přestože je taková „jednoduchá“, tak dokáže celkem dobře člověka zabavit.
Dále třeba mise Lucky Bastard, která byla vytvořena spíše na odreagování a byla silně inspirována misemi z Mafie. Její tvorba nějak moc obtížná nebyla, natož pak její hraní.
Za slovo snad ještě stojí pěchotní mise Noisy Morning, která se dostala do ČSLA modu. Práce na této misi byla delší, než by se podle hraní mohlo zdát, protože s umělou inteligencí je v Armě kříž a málokdy AI udělají to, co opravdu chcete. Na téhle misi je asi nejzajímavější pěchotní boj a můj vlastní dabing.
Co tě vede k tomu, že se věnuješ tvorbě?
Baví mě vytvářet obsah do hry a být tak členem tvůrčí komunity. V případě tvorby misí do Army se mi líbí, jak celkem jednoduchým způsobem můžeme vyprávět nějaký příběh, ať už je to příběh spletitý, nebo prostý.
Máš nějaké větší ambice na poli tvorby her či jejího obsahu?
Rád bych do Army vytvořil misi s nějakým hlubším příběhovým kontextem. Něco, co nebude jen řežba. V budoucnu bych si možná mohl troufnout i na nějakou tu kampa?.
Jak se ti daří skloubit svůj volný čas a čas strávený tvorbou?
Není to jednoduché v životě středoškoláka. Těžko se hledá dostatečná chvíle času, když člověk chodí na zábavy, výlety a visí mu na krku Maturita.
Jaký je tvůj pohled na komunitu? Českou i světovou. Sleduješ, co se děje, co vychází za addony či mise?
Aktivitu komunity, jak České, tak světové sleduji od doby, co mám stabilní připojení, tedy asi od roku 2005. Postupem času jsem zpozoroval, že jsou určité rozdíly mezi českou komunitou a tou světovou. Česká komunita, už jen podle misí a kampaní, které vytváří, má podle všeho radši příběhové díla s různými cutscénami a zvraty. Dobrým příkladem je WTWE, EW, Maybe Tomorrow, Ante Portas, the Memory, nebo Copeho Pomsta. Kdežto zahraniční komunity mají většinou v oblibě dynamické a náhodně generované mise bez jakéhokoliv hlubšího příběhu. Nové addony a mise pravidelně sleduji na Armaholicu, nebo v případě misí teď už i na Steam Workshop.
Máš nějaký vzor v komunitě? Profesní vzor? Životní?
Těžko říct. Pro mě je vzorem bez výjimky každý, kdo si na tvorbu dokáže udělat čas a dotáhnout své nápady do konce. Mě se to daří zřídkakdy.
Jaké hry sám hraješ, jak často a který žánr či styl tě asi nejvíce oslovuje?
Hraji nejradši realistické FPS, jako Arma, Red Orchestra 2 nebo i starší SWAT 4. Hraji zpravidla tak 1–2 hodiny denně. Mimo FPS mě silně oslovuje i RTS, ale ty poslední, podle mě, za moc nestojí, kromě Company of Heroes, a tak si často zahraji staré klasiky jako Tiberian Sun, Red Alert 2 nebo Starcraft. A když už mluvím o klasice nesmím samozřejmě opomenout Operaci Flashpoint, Mafii, či Doom. Tyhle hry mě snad nikdy neomrzí.
Jakou radu by si sám dal ostatním tvůrcům?
Své nápady si někam piště, nebo je jako já, zapomenete.
Nějaké krátké info o tobě
Je mi 17 let a studuji obor Počítačové sítě ve Frýdku-Místku.
Slovo závěrem?
Na závěr bych chtěl říct, že se velice těším na budoucí díla České/Slovenské komunity a rovněž doufám, že velkolepá Arma 3 a Steam Workshop přitáhne do našich kruhů spoustu nových kreativních tvůrců.
Vytvořená díla můžete nalézt v našem katalogu. Profil na Steamu