První Operation Arrowhead recenze na Doupě.cz - 8/10
Komentáře k článku
Tiscali – http://games.tiscali.cz/…ead-recenze/ (7/10)
absolutně nemůžu souhlasit že by pro komplexní vojenskej simulátor měla bejt ideální MP hra zrovna warfare. :)
To netvrdím, Arma je ale jen hra…něco jako „tetris“ nebo „člověče nezlob se“
to zaškrtáváni jednotlivých modů vypadá fakt supr, konečně nebudu mít na ploše asi 20 zástupců army :D
Ne :)
Tak že bude ACE už rovnou součást hry?
Hustý
Integrated mod management – http://img822.imageshack.us/…0464846e.png
Další recenze: http://bonusweb.idnes.cz/…enze_mik.idn – 7/10
@Fanatic: Jinak prostě každý máme tu svou nej misi. Mě osobně se nejvíc líbil systém jakým byla mise Overlord od FF. Jakési MP hraní vlastní minikampaně s prostředím více než náhodně generovaným. Evoluce se tomu trochu blížila, ale na můj vkus moc generovala. Overlord mi v tomto sedl víc.
nicméně unikátní a ideální MP formát pro tuto hru je warfare, struktura mapy by se tomu měla maximálně podřídit.
- absolutně nemůžu souhlasit že by pro komplexní vojenskej simulátor měla bejt ideální MP hra zrovna warfare. :)
Kampa? mě moc nezajímá bo to přejedu jednou a konec, těšim se na nový prostředí, lepší AI a hlavně MP mise, např. warfare mě hratelností v A2 nebavilo a vracím se často kvůli němu k A1 na Sahrani. Ostrov v A2 se na warfare absolutně nehodí. Domination je v A2 velmi povedená a prakticky vytlačila evolution, nicméně unikátní a ideální MP formát pro tuto hru je warfare, struktura mapy by se tomu měla maximálně podřídit.
Nevíte kdy vypustěj demo? Bude to ještě před vydáním?
Jestli myslíš, že si hráč vybírá co dál tak to ne. Další mise v kampani bude přímo záviset na výsledku a průběhu té předchozí.
Takže systém, aký poznáme z ArmA I ?
Tak dlouhé a rozvětvené mise jako Manhattan už v Arrowhead nejsou. Kampa? nicméně obsahuje obdobnou nelineárnost jako Arma2 pouze větvení se neděje uprostřed misí, ale spíš mezi nimi. Je to zejména proto, aby se mise daly lépe debugovat.
Jsou tam mise podobný jako Manhatan, z ArmA2? Prostě máš ukoly a ty si vyřeš jak chceš, kdy chceš a v jakym pořadí chceš? Ty mě v Armě 2 přišli nejlepší.
Další recenze: česká laik recenze (od člověka, co nikdy nehrál OFP, ArmA:AA či ArmA 2) – http://www.vokr.com/…ma2-oa-laik/ (7/10) španělská – http://www.monode3cabezas.com/analisis.aspx?… (8.6/10)
n_ck-cz: To je subjektívna potreba. Ja napríklad nehodnotím kvalitu filmového hororu podľa toho, koľko vrážd, krvi a vnútorností tam uvidím, ale podľa napätia aký vo mne dokáže vyvolať. Konkrétne COD je pre niekoho určite „vodvaz“, ale nekonečné pálenie dávok z piatich metrov do vyskakujúcich botov v rojnici aspo? u m?a pocit reálneho nebezpečia nevyvoláva. Frenetická akcia v štýle „hollywood“ pre m?a nie je synonymum intenzívnejšieho zážitku.
Lepší frustrace z krátkosti příjemného zážitku než z nekonečnosti nepříjemného.
Myslím, že nás čeká svižná kampa?, kterou si hodně užijeme a v tom nejlepším bude konec a my budeme pociťovat, že je to bylo nějaké „krátké“. Pokud nás z Tákistánu zpět reálu nebudou vytahávat bugy a nesmysly a pokud si to opravdu užijeme, tak v tom opravdu nevidím problém. Za nějakých 650,– je to luxusně strávené odpoledne a navíc ta znovuhratelnost (už bez tutoriálů), editor a MP? Co chcete víc? :-)
A tohle znáš? V armádě se věčně čeká, aby se muselo spěchat, a věčně spěchá, aby se muselo čekat.
Fero: pokud to za kazdou chcenu chcete srovnavat s hrami jine delky, nevim o tom, ze bych v jinych sel 15 min pres holej kopec bez vystrelu, nebo se nekde krcel 20 min na kopci nad vesnici. Zvlast v COD :P ;) Trochu soudnosti pliiiis…
Ale tak Fano. Nebuď pesimista. Lepší je kvalitní příběh i když kratší než dlouhej příběh, ale nudej jak je to u některých her. OFP je pro mě i do teď stále unikát. Dlouhý a ještě k tomu i kvalitní. Jsem rád, že to chlapcům z BIS klaplo a recenze co jsou jsou zatím jen pozitivní. Takže od teď už bez „přehmatů“ jasný?! :)
Jo to si pamatuju z dob ranných OFP (2001/02) … http://epj.cz/lagsig.jpg
Vždyť je to a vždy bylo hlavně o tom MP kamarádi :-)
- Kampa? obsahuje intro, 9 hratelných misí a autro (na jedno zahrání je to 6–7, ty další jsou pak výsledky větvení příběhu)
- 7 misí je singlovek
- 15 tutoriálů
- Dále generické mise v armory a 5 showcase scénářů
- Všech 9 kampa?ových misí se dá hrát v MP za 4 postavy
- Krom toho je tam dalších 8 MP misí na serveru (jedna z toho je warfare) a 6 MP templatů
Mimochodem nevíte zda už se dá někde v Čechách zakoupit verze Arma 2: Combined Operations v CZ? Jinak k tomu OA a celkově Arma mánii. Pro mě to je snad nejlepší hra, ale kampa? jsem nikdy nějak nemusel, pomalu ani nehrál. Spíš bych od vývojářu ocenil kdyby konečně pořádně mákli na enginu (optimalizace, ovladatelnost aut, fyzika, apod…) a taky AI (ZeusAI je dobrá věc, nechápu že to pak vždycky dokáže udělat někdo jiný než vývojáři). A kampa? si nechali až nakonec. Engine je už opravdu starý, ale přece jenom si myslim že z něj jde vytáhnout ještě mnohem víc a nebo ať koupí nový.
Nechápu moc lidi, že si pořád stěžují na délky her. Podle mě například COD 4 bylo svoji délkou úplně ideální, Half-Life: Blue-Shift také a to všichni nadávali že to je neuvěřitelně krátké. Podle mě hra nemá být dlouhá, protože pak to začne nudit (snaží se to nějak úmyslně nezáživně prodloužit), ideální je podle mne 4–6 hodin hraní s tím že si to maximálně užijete a vtáhne Vás to do děje.
Fanatic: Jenže oproti OFP či ArmA má jít tuto kampa? hrát v MP, navíc ne v jednom týmu, ale na více místech a v různých pozicích a s různými (či společnými) úkoly, což umož?uje ti tu kampa? hrát znovu a úplně jinak. Prostě jedna ta mise obsahuje původní čtyři v jedné. Pokud hraješ jen SP, tak v podstatě hraješ jen čtvrtinu obsahu kampaně.
Chlapci buďte trochu spravodlivý ak chcete remcať nad cenou a dĺžkou kampane. Stačí si to porovnať s arkádovými hitovkami ako MW2, BFBC2… Operation Arrowhead ponúka za tú cenu viacej, aj keď nezapočítam tak dôležitú vec ako je editor. Vrátane editora, ktorý umož?uje takmer nekonečnú hrateľnosť, je oproti nim zadarmo.
Chápu jak to myslíš, ale v případě, že se v těch misích ještě střídá povolání tak je 7 strašně málo i pokud trvají 3/4 hodiny. To i kampa? v Armě Armed Assault mě svým způsobem nadchla víc, protože těch misí bylo asi 20+. A nemluvě o OFP. Vždyť tam byla také spousta misí co trvaly hodinu ale bylo jich snad pětačtyřicet. Takhle si zahraju 2 dlouhé mise za pilota, jednu za tankistu, 2 za pěšáka, 2 za SF a čau. Je to jak kampa? z A2 jen s vícero povoláními.
Samozřejmě, ale to v možnostech nebylo :P
Deset po hodině
O počet nejde… jde o jejich rozsáhlost a herní délku. Můžu udělat deset misí, každou tak na deset minut a dvě rozsáhlé po na hodině. Co je lepší?
:( toho jsem se bál…že kampa? bude zase pod 10 misí…
Další recenze: Hrajmobil.sk (7/10) – http://www.hrajmobil.sk/…on-arrowhead (SK – spoiler recenze) http://multiplayer.it/…ventiva.html (IT – 7.5/10)