Pár dní před E3 bylo oznámeno, že Bohemia Interactive na konferenci představí nový projekt a bude pravděpodobně na Xbox One. Čekalo se mnohé, ale na to, že BI představí novou survival multiplayerovou free-to-play hru, postavenou na Unreal enginu a zasazenou do post-apokalyptického Norska, by si mnoho lidí asi nevsadilo.
Během těch několika dní byla hra více představena, takže si můžeme udělat základní rekapitulaci známých informací.
Hra, pojmenovaná Vigor, je postavena kolem rozšiřování a vylepšování si vlastního úkrytu (shelter), který představuje levelovací systém hry. Z tohoto místa pak hráč vyráží na maximálně dvacetiminutové výpravy do oblastí, v současné době tvořících 6 map o rozměru 1×1km, kde neznámý počet hráčů hledá různé zdroje, ze kterých si pak, po úspěšném opuštění oblasti, rozšiřuje vlastní úkryt. Právě v něm pak v době mezi výpravami může vytvářet novou výstroj a výzbroj či ji různě testovat. S ní či bez ní pak může vyrážet na další výpravy s rizikem, že při smrti přichází o veškerou výbavu, se kterou na ni šel. Samotná hratelná postava nemá žádné atributy a hra se nesnaží být nějakou plnohodnotnou survival simulací, takže hráč nemusí oproti DayZ řešit například jídlo či pití.
Mapy mají určená místa ze kterých může hráč kdykoliv beztrestně opustit oblast a uchránit tak získané zdroje. Během výpravy ale dochází ke shozu zásob (klasický „drop“), jenž by měl být viditelný i na mapě při přesunu, takže nabídne standardně vyšší zisk za vyšší risk.
Pokud se jakémukoliv hráči nepodaří v čas opustit oblast, zabije ho radiace, která vytváří časový tlak na všechny hráče. Je jen tedy na každém z nich, jakou strategii si zvolí. Raději se rozhodne téměř bez výbavy rychle prohledat oblast a opustit ji s tím, co našel nebo se rozhodne o shoz toho nejlepšího pěkně poprat? Nikdy nevíte! Hráč není žádným dalším způsobem odmě?ován za zabití protivníků než pochopitelně možností ukořistit jeho současnou výbavu.
Hra by měla mít minimální UI, takže ukazatel zdraví a kompas sice bude k dispozici, ale to, zda vzdálená střelba vedla k nějaké smrti, vám hra neprozradí. Hrát můžete jak z třetího, tak z prvního pohledu.
V létě by se hra měla přednostně objevit na konzolích Xbox one, ale předpokládá se, že později se hra podívá i na PC platformu. Můžeme jen věřit, že se vývojářům podaří vytvořit dobře vyvážený systém pokroku, který zaujme dostatek hráčů a udrží hru při životě.
Reakce:
It's always cool to see journalists (and bloggers in this case) taking their work seriously and doing a proper research. https://t.co/KudhRd2yNv (in Czech) has mostly everything right, great job, @celoush! pic.twitter.com/UeNofZAV2a
— Pettka (@Lathspel) June 15, 2018