Update 1.76 a hodnocení DLC Laws Of War

 

Update 1.76 a hodnocení DLC Laws Of War

Vložil Celoush, 26.9.2017 17:51:43

Nejdříve jsme se dozvěděli, že BI otevřela novou pobočku v Amsterdamu a připravuje v něm nové DLC s krycím názvem Orange. Později z ikonky jsme odvozovali, že půjde humanitárně zaměřené DLC, nicméně až po zveřejnění oficiálního názvu Laws Of War jsme se konečně začali dozvídat podrobnější informace o nedávno vydaném DLC. Ruku v ruce s ním vyšel samozřejmě i nový update, jehož změny a novinky se primárně točí kolem podpory nového obsahu DLC. Seznam naleznete na tradičně na oficiálních stránkách. Jak již bylo naznačeno, obsah DLC se točí kolem tématu humanitární stránky válečného konfliktu a především se zaměřuje na následky, které sebou přináší. Nové objekty tak mají především civilnější charakter a nové singleplayerové mise svým zasazením a využitím virtuálního prostředí vytvářejí dojem vzdělávacího či instruktážního vi­dea.

Podstatnější pro celé DLC je ale hlavní nosná mini-kampaň “Remnants of War”, která je koncipována jako rozhovor mezi žurnalistkou a specialistou, jehož role se hráč na začátku ujme. Později se v několika různých vzpomínkách přesune do role dalších postav, které jsou vystaveny různým situacím, na nichž se vám hra autenticky snaží představit ona “pravidla války”, jež by měly bojující strany dodržovat. Chtělo by se říct, že vás hra tyto pravidla nechá nenásilně poznat a prožít na vlastní kůži, ale nenechte se mást, i v kampani dojde na přestřelku a plnění bojových úkolů.

Po úvodní sekvenci hlavní hráčská postava pronikne do Oreokastra, městečka, kolem kterého se děj točí a které si na sobě nese viditelné následky předchozího konfliktu. Tím se mu otevře i přístup ke vzpomínkám, které efektně hráče přesouvají na stejné místo v odlišné, často velmi idylické době. Dostupné se ale stanou i samostatně hratelné mise, které tvoří nosný pilíř celého příběhu kampaně. Ta po hráči vyžaduje pozornost, aby se dobře orientoval za koho, kterou stranu a v jakém časovém období pak zrovna hraje. Odměnou mu za to bude jeden z nejpůsobivějších zážitků, které kdy Arma série přinesla minimálně, co se týče oficiálního obsahu od BI.

Při hraní se mi sice vybavila podobně zaměřená mise The Last od Sarge Studia, která ale klamala tělem a fakt, že se točila kolem obdobného tématu si schovávala až do působivého závěru. Vyprávěcí způsob kampaně není tak úplně lineární a o výsledku si rozhoduje hráč svou aktivitou a postupem při zkoumání všemožných zákoutí Oreokastra.

Závěrem musím ocenit, že se v BI pokusili využít jejich sandboxovou vojenskou hru k více než další typické vojensky laděné kampani, o kterou se ne zcela úspěšně pokoušeli třeba v DLC Apex, ale že se rozhodli přijít i s hlubší myšlenkou a snahou rozšířit znalosti hráčů skrze nevšední herní prožitek.