EPJ Bulvár

EPJ Bulvár

Celoush – 2.11.2016 11:22

Představuje se Project Argo

Brněnská pobočka BI (Team Bravo) po nějakou dobu připravovala nový projekt, který zaštiťoval Jarek Kolář (jeden ze zakladatelů Pterodonu) a o kterém se mluvilo jen jako o MP FPS. Včera BI vydala zprávu, kde zveřejnila svůj projekt Bohemia Incubator, který má při přípravě nových her spolupracovat s komunitou na odlišném základu než je early access, který BI otestovala u DayZ a vlastně i Arma 3. Hlavní rozdíl je především v tom, že BI nikde negarantuje, že testované produkty inkubátor opustí a budou nakonec dostupné.

Mimo tedy delší dobu známého Ylands jsme se konečně dozvěděli o onom tajemném projektu, který nese název Project Argo. Jde skutečně o kompetitivní multiplayer střílečku určenou pro pět hráčů na každé straně ve třech různých režimech, které se v podstatě liší především velikostí mapy, na které se střet odehrává.

Záznam z mého včerejšího testování režimu Link:


Důležité je zmínit, že tato hra je již teď dostupná zdarma všem, kdo si ji aktivují přes BI obchod a prolinkují do vlastní Steam knihovny.

První den se mi podařilo dostat se jen do režimu s nejmenší herní mapou označovanou jako Link, která se odehrávala v městečku s názvem La Port.

Jak mnohým název napovídá, jde o město, které se nachází na Maldenu, známého z původní patnáct let staré Operace Flashpoint. Právě tato slibovaná mapa pro Arma 3 bude s assety z Altisu a Stratisu hostit všechny režimy projektu Argo. První pohled vám prozradí, že hra vychází z Arma 3 a s menšími úpravami UI vypadá jako lehce modovaná základní hra (a proto taky nebude možné ji dále „modovat“). Ovládání je stejné, takže zkušení hráči se okamžitě zorientují. Důležitá je podpora BI i z hlediska dostupnosti oficiálních serverů, které se zdály dostatečně výkonné, takže nějakých velkých problémů s lagy či desynchronizací jsem se nedočkal.

Hra se inspiruje podobnými režimy z jiných her, takže na konci třeba vidíte tři nejlepší hráče proběhnutého klání a nebo využívá i nedávno přidané novinky, které se objevily s Apexem jako je nový spawn systém. Vy, co jste hráli kampa? Protokol Apex, jste jistě zaznamenali možnost zvolit si třídu za kterou budete hráč a Project Argo asi vysvětluje, proč tomu tak bylo. Tady je totiž taktéž využit a dává mnohem větší smysl (například třída assault má MX a dva granáty, kdežto třída machine gunner má krom kulometu granáty jen kouřové).

Pokud se mi dosud zdálo, že režim „End Game“ pro Arma 3 vypadá spíše jako technologické demo, tak Projekt Argo mi ukazuje, kam možná to vše celé směřovalo, či co z toho nakonec vzniklo.

Projekt Argo je stále na začátku a dočkat bychom se snad měli dalších věcí, které u podobných her potkáváte, jako je podpora perzistence, co se týče možného levelování či odemykání výzbroje, kterou můžete znát třeba z relativně podobného režimu King Of the Hill. Projekt by měl být dostupný po přibližně 3–4 měsíce s odhadovanými dvoutýdenními updaty po kterých dojde k „zúčtování“.

Mnozí jistě zapláčou nad tím, proč použili zase ten „zastaralý engine“ Real Virtuality. Určitě se najde spousta lepších enginů pro takovou střílečku, ale na druhou stranu BI chce použít tento projekt pro jeho další zlepšování a změny by se mohly dotknout i základní hry. Je možné, že ono probírané propojování s Enfusionem se nakonec otestuje třeba zde. Ať se vám to líbí nebo ne Real Virtuality má své mouchy, které si nese léta za sebou, ale jde prostě o know-how, které se těžko zahazuje a mnohé firmy podobné rozhodnutí dovedlo ke konci.

Sharp 7.11.2016 05:15:15

Ahoj, díky za recenzi. Vypadá to hravě.. ale trochu mě vyděsilo to co se mi moc nelíbí ani na základní A3… a to jak vypadají a jak se chovají hity.

Stále se mi nechce věřit, že když do někoho v tričku (pravda i neprůstřelný vestě) narveš 3 rány z něčeho co vypadá jak M249.. Tak že bude mít tendenci bez povšimnutí poskakovat kolem a snažit se ti to vrátit.

Na OFP se mi strašně líbilo, že když si někoho trefil středně účinou zbraní, tak bylo jisté, že umře max. po 3 trefené.. a to kamkoliv.

Věřim tomu, že v reálnym souboji (Arma sérii beru za simulátor) pokud někdo dostane 3 rány z takovýho kanónu co si nosil v tom videu → byť do vesty.. Tak nejen, že má ten někdo vyraženej dech, ale nejspíš i rozlámaných půlku žeber. Za mě osobně by měl min. ležet na zemi a nějakou dobu se ani nehnout.. a ne pobíhat kolem tebe a hrát, kdo koho doběhne kolečkem a jako první ustřílí druhého k smrti.

Za mě osobně, mě to video odradilo od té hry a to právě tím jak se tam umírá / zabíjí. Nikoliv docela hezkym UT3 systémem linkování atp. (to naopak vypadá slušně a zábavně).. Bohužel takhle s tím obíháním se v kolečkách 2m vedle sebe a snaha o trefu do hlavy → se hrával Counterstrike na malých mapách a ten mě nikdy moc nebavil.

Celoush 8.11.2016 14:36:10

Hele neber to jako recenzi, bylo to základní info po asi dvou hodinách testování. Damage model je v Argu přepracovaný a pokud jsem to správně pochopil, tak oblečení hráčů je třeba rozdílné jen vizuálně. Hráči umírají mnohem rychleji než v Arma 3 Vanille (většinou fakt stačí jedna, dvě přesný rány).

Celoush 14.11.2016 11:08:10

Hlasujte, který režim se vám nejvíce zalíbil: http://www.poll-maker.com/…x015740b2-36

Sharp 13.3.2017 04:00:22

Tak jo, dnes jsem hrál Project Argo na offiko serveru (mód Clash) nejspíše s Hardcore nastavením obtížnosti.

Nejen, že nepřátelé umírali po cca 2 – 3 trefených ranách do těla a naprosto instantně po trefě do oblasti krk hlava.

Hra ale i výborně odsejpala i přes z počátku malej počet hráčů.. a to i v rámci toho jak jsou tam mapy slušně velký.

Začali jsme 2 vs 1 hráč a do 15 minut to bylo 5 vs 5.

Naprosto nostalgicky jsem si vzpoměl na Flashpoint.. Od doby OFP mi nic víc než aktuální Project Argo nepřipomínalo tenhle typ Gameplaye.. Částečně stealth… částečně spěch k bodu pro zabrání.. a do toho taktika a akrytí.

Vyloženě mi k tomu sedlo nastavení obtížnosti na serveru. Hráč se viděl jen na mapě.. ale jinak nebyl vidět žádný ingame ukazatel (body na zabrání se museli prostě najít). Chyběl virtuální kurzor.. takže bylo třeba se hezky přepínat pod mířidlo. Zbraně a jejich průraznost materiálama taky slušný.. zvuky excelentní..

Jetli to kluci nějakym updatem nezkazej.. Tak otáčim svou skepsi vůči této hře.. a určitě si jí rád pořídím :)

Vřele doporučuju staré OFP komunitě vyzkoušet.. Tohle je taková náhrada za TNT mapy :)

Díky