Brněnská pobočka BI (Team Bravo) po nějakou dobu připravovala nový projekt, který zaštiťoval Jarek Kolář (jeden ze zakladatelů Pterodonu) a o kterém se mluvilo jen jako o MP FPS. Včera BI vydala zprávu, kde zveřejnila svůj projekt Bohemia Incubator, který má při přípravě nových her spolupracovat s komunitou na odlišném základu než je early access, který BI otestovala u DayZ a vlastně i Arma 3. Hlavní rozdíl je především v tom, že BI nikde negarantuje, že testované produkty inkubátor opustí a budou nakonec dostupné.
Mimo tedy delší dobu známého Ylands jsme se konečně dozvěděli o onom tajemném projektu, který nese název Project Argo. Jde skutečně o kompetitivní multiplayer střílečku určenou pro pět hráčů na každé straně ve třech různých režimech, které se v podstatě liší především velikostí mapy, na které se střet odehrává.
Důležité je zmínit, že tato hra je již teď dostupná zdarma všem, kdo si ji aktivují přes BI obchod a prolinkují do vlastní Steam knihovny.
První den se mi podařilo dostat se jen do režimu s nejmenší herní mapou označovanou jako Link, která se odehrávala v městečku s názvem La Port.
Jak mnohým název napovídá, jde o město, které se nachází na Maldenu, známého z původní patnáct let staré Operace Flashpoint. Právě tato slibovaná mapa pro Arma 3 bude s assety z Altisu a Stratisu hostit všechny režimy projektu Argo. První pohled vám prozradí, že hra vychází z Arma 3 a s menšími úpravami UI vypadá jako lehce modovaná základní hra (a proto taky nebude možné ji dále „modovat“). Ovládání je stejné, takže zkušení hráči se okamžitě zorientují. Důležitá je podpora BI i z hlediska dostupnosti oficiálních serverů, které se zdály dostatečně výkonné, takže nějakých velkých problémů s lagy či desynchronizací jsem se nedočkal.
Hra se inspiruje podobnými režimy z jiných her, takže na konci třeba vidíte tři nejlepší hráče proběhnutého klání a nebo využívá i nedávno přidané novinky, které se objevily s Apexem jako je nový spawn systém. Vy, co jste hráli kampa? Protokol Apex, jste jistě zaznamenali možnost zvolit si třídu za kterou budete hráč a Project Argo asi vysvětluje, proč tomu tak bylo. Tady je totiž taktéž využit a dává mnohem větší smysl (například třída assault má MX a dva granáty, kdežto třída machine gunner má krom kulometu granáty jen kouřové).
Pokud se mi dosud zdálo, že režim „End Game“ pro Arma 3 vypadá spíše jako technologické demo, tak Projekt Argo mi ukazuje, kam možná to vše celé směřovalo, či co z toho nakonec vzniklo.
Projekt Argo je stále na začátku a dočkat bychom se snad měli dalších věcí, které u podobných her potkáváte, jako je podpora perzistence, co se týče možného levelování či odemykání výzbroje, kterou můžete znát třeba z relativně podobného režimu King Of the Hill. Projekt by měl být dostupný po přibližně 3–4 měsíce s odhadovanými dvoutýdenními updaty po kterých dojde k „zúčtování“.
Mnozí jistě zapláčou nad tím, proč použili zase ten „zastaralý engine“ Real Virtuality. Určitě se najde spousta lepších enginů pro takovou střílečku, ale na druhou stranu BI chce použít tento projekt pro jeho další zlepšování a změny by se mohly dotknout i základní hry. Je možné, že ono probírané propojování s Enfusionem se nakonec otestuje třeba zde. Ať se vám to líbí nebo ne Real Virtuality má své mouchy, které si nese léta za sebou, ale jde prostě o know-how, které se těžko zahazuje a mnohé firmy podobné rozhodnutí dovedlo ke konci.