EPJ Bulvár

EPJ Bulvár

Celoush – 8.3.2010 18:19

Představení Arrowhead na Cravataconu 2010

Tentokrát článek nebude informovat o tom, že někdo někde píše své dojmy z předváděčky Arrowhead, ale rovnou vám popíšu své dojmy, které jsem získal během pátku a soboty na Novojíčínském Cravataconu a to nejen o připravovaném datadisku.

Když pominu páteční přednášku, která byla velmi inspirativní pro mne jako tvůrce misí z hlediska využití FSM souborů, jenž se ukázalo až nečekaně přístupné a využitelné (takže čekám nějaký zádrhel, který jsem doposud neměl šanci objevit), nicméně v editaci a vytváření FSM souborů vidím nynější trend v tvorbě misí pro ArmA 2 (či datadisk). Ale o tom snad jinde.

V sobotu totiž byly na programu tři přednášky od BI, které všechny měl na starost Ivan Buchta, přičemž první dvě se víceméně nesly v duchu předváděčky datadisku a třetí byla o obecnějším přístupu BI k hrám. A u toho bych se nejen teď na chvíli zastavil.

Jelikož jsem cestu do Nového Jíčína strávil v autě právě s Ivanem (dříve známý jako Edge) v poměrně širší debatě nejen nad stavem české komunity, ale hlavně nad tvorbou BI, tak jsem se za ten víkend v podstatě utvrdil v přesvědčení, že BI si jde i nadále svou cestou a výkyvy v módních preferencích různých hráčských vln je nechávají lehce chladné.

Ačkoliv se vždy objevovaly hlášky o tom, že je zajímá celá komunita a všechny její produkty, tak ve skutečnosti mám dojem, že se snaží najít si a udržet si svou specifickou komunitu, kterým je jejich herní filozifie nejblíže. Krásným příkladem byl 17ti letý mladík, který, jak se sám přiznal, ArmA 2 hrál jen v demu, které ho nebavilo, protože byl furt mrtvej a který se Ivana zeptal na to, jak si myslí, že bude Arrowhead konkurovat hrám jako je Modern Warfare 2. Odpověď je snad jasná.
Druhým faktorem, který ale nemusí normálního běžného frantu hráče zajímat, je, že BI nemá nijak rozsáhlý tým, který by mohl tvůrcům například od gigantů ala EA konkurovat. Členové týmu tak často mimo tvorbu hry plní i jiné úkoly jako je i třeba marketingová propagace. Takže i to berte jako takové vysvětlení častým pláčům, že neexistuje ihned zárove�? česká verze webu s anglickou.
Ale teď už konečně k Operation Arrowhead.
Ivan se ve svých prezentacích zaměřil na ukázky techniky, jednotek i prostředí a samozřejmě technologických novinek. Mezi nejčastěji prezentovanými věcmi bylo termální vidění, které vypadalo opravdu dobře a dálkově ovládané UAV s napojením na vrtulník odpalující rakety na velmi velkou vzdálenost (v ukázce kolem šesti kilometrů). Různé optiky, které se v ukázkách prezentovaly, byly plné všelijakých ukazatelů, které jen více přidávaly na dojmu realističnosti. Další věcičkou, o které bych se zmínil byl dříve avizovaný batoh, který v podstatě funguje jako taková pohyblivá ammo bedna. To Ivan prezentoval na ukázce, kdy se vybavil Javelinem, který zaměřil na tank (který je v datadisku spojený i se zvukovým potvrzováním zaměřování a následně i zachycení cíle) a po odpálení rakety a zničení cíle přiběhl ke svému pomocníkovi, který měl ve svém „batohu“ další náboj, který si vzal, následně Javelin znovu nabil a mohl znovu vystřelit. Po ukázkách změn či novinek se Ivan zaměřil i na informace o kampani. Ta by měla být více vojenská oproti původní ArmA 2 kampani, takže můžeme očekávat více střílení a méně mluvení. Takže nás pravděpodobně čeká kompromis mezi ArmA: Armed Assault a ArmA 2. Oproti Armed Assault, kterému jsem sám vytýkal příliš velkou anonymitu vojáka, nás v Arrowhead čekají celkem čtyři hlavní charaktery (dva pěšáci, pilot a tankista). Takže v podstatě stejně jako u Flashpointu se dočkáte role klasické i speciální jednotky, tudíž ověřený a snad i v tomto případě stejně funkční koncept. Nicméně zda bude kampa�? více volnější jako v ArmA 2 či příběhově svázanější jako v případě OFP, se dá teď těžko odhadovat.
Arrowhead by měla mít oproti ArmA 2 výhodu v tom, že engine se zase tak moc nezměnil, takže většina věcí již funguje a tudíž je v podstatě již dnes možné prezentovat širokou funkcionalitu. Což ale samozřejmě znamená fakt, kteří mnozí očekávají, že Arrowhead nebude žádným velkým technologickým skokem kupředu a na první pohled vám může Arrowhead připadat jako větší herní mod do ArmA 2. Tento pohled je možná, na druhou stranu prostě jde o samostatně hratelný datadisk.
Podle slov Ivana by mělo být možné spustit ArmA 2 exáčem s Arrowheadu a hrát tak na Černarusi s vymoženostmi Arrowheadu, o čemž již dříve v komentářích padla zmínka. Zde bych ještě zmínil věc, kterou jsem vypozoroval a potvrdil si s Falym. Ivan totiž stihl na stejném stroji odprezentovat ArmA 2 i Arrowhead a dle našeho dojmu běžel Arrowhead na prezentačním notebooku svižněji. Ano, souvisí to možná s tím, že na Takistánu nejsou žádná velké lesy a že jde „jen“ o pouštní prostředí a nebo to mohlo být i tím, že prostředí ještě není plně dokončené a některá místa jsou prázdnější, nicméně bych očekával podobné či spíše nižší nároky oproti ArmA 2.
A teď se zase vraťme trochu zpět ke vztahu BI a hráčů. Arrowhead by měl obsahovat podle toho, zda si to dobře pamatuju, celkem 17 tréninkových misí. To souvisí i s tím, že noví hráči se v BI hrách ztrácejí a mají s nimi problémy (příkladem jest znovu již zmi�?ovaný sedmnáctiletý tazatel). V nových tréninkových misích by rádi BI ukázali nejen jak hru ovládat, ale jak hru i hrát. V ukázce byl celkem pěkně odprezentován třeba navigační balonek, který letěl před hráčem a ukazoval mu jak má tréninkem postupovat, aby se neztratil. Možná to staří pardálové budou brát jako vození za ručičku, ale BI i v Arrowhead volí postup, že hráče v podstatě vhodí do děje a hra ho nebude nijak šíře učit, jak ji ovládat či hrát. V ukázkových tréninkových misích hráč tedy plní různé úkoly (prolétá či probíhá nějakou oblast na čas apod.), nicméně nějaké širší propojení výsledků s možnostmi v kampani zatím není plánováno (i když se to může do vydání pozměnit). Stejně tak třeba nějaký širší žebříčkový systém sdílení výsledků na netu bych také raději neočekával. Tohle opravdu není to, čeho chtějí BI svými hrami dosáhnout.
Vím, že sem chodila dříve určitá komunita lidí, kteří rádi hráli různé CTF a C&H turnaje, ale prostě by si oni všichni měli uvědomit, že jsme soutěžili ve hře, která se nám sice líbila, která se dobře hrála a která nám umožnila dělat doslova vše, co jsme chtěli, ale běhat s vlajkou od stožáru ke stožáru prostě nebylo tak úplně cílem tvorby her od BI. Na to jsou hry lepší a využitelnější. Hra nám v tom nikdy nebránila, umož?ovala to, ale pokud bychom se chtěli bavit o nějaké širší podpoře, tak prostě Warfare a různé coop mise jsou k duchu hry mnohem blíže. Nemusí se nám to líbit, ale to je asi tak vše, co s tím kdokoliv nadělá. Pokud čekáte návrat starých časů malých map plných géček, tak jděte raději hrát něco jiného, na podobný styl hraní, vhodnějšího.

 

Během ukázek dělal Faly několik fotek, takže až budou k dispozici, tak je doplním.

kpt.Karloss 8.3.2010 19:09:55

Díky moc za info. Musím říci za sebe, že se na Arrowhead těším. Jaká bude ve skutečnosti se stejně dozvím až ji budu hrát. A 700 Kč mě nerozhodí. Jsem fanda této hry a je mi jasné, že to vždy bude „pouze hra“ a pokud budu mýt v ruce myš tak se k realitě stejně nikdy nepřiblížím ani omylem jak to někteří očekávájí a jsem s touto skutečností smířen.

Fanatic 9.3.2010 00:51:02

Docela by mě zajímal nějakej výčet techniky a zbraní které byly prezentovány…jestli bylo vidět něco jiného než Bradley, Chinook, Apache a SCAR…:) A jestli byl zmíněn cca počet kusů techniky, vozidel atd, která budou v datadisku.

Celoush 9.3.2010 10:36:09

Na tohle nejsem expert, takže třeba ruská technika, kterou používají Tákistánci mi nic moc neříkala (T34, T55,…). To je spíše otázka na Falyho. Jinak Apache už je ve dvojce v patchi 1.05. Bradley tam byl, Stryker taky v několika variantách (i s takovou tou mřížkou proti RPG střelám – http://www.fototime.com/…206/orig.jpg ). Jo a teď si vzpomínám, že proti raketám měl Apache i klamné cíle, které se snaží „oklamat“ jen tepelně naváděné rakety. Samozřejmě došlo v ukázce i na české jednotky s Land Roverem či Hummerem. Jo a taky celkem pobavila postavička reportéra s tričkem „Free Tibet“ … v Číně se asi Arrowhead prodávat nebude :)

Faly 9.3.2010 11:34:50

nové frakce (AČR, BW, černoruské Modré přílby, …) nová technika (několik verzí Strykeru, AČR LR, AČR HMMWV, … nové pěchotní zbraně (SCAR, …) balistický počítač termovize a další optoelektronické prostředky bezpilotní průzkumné prostředky schopné navádět řízené střely

Mozek 9.3.2010 12:54:04

Velice pěkně napsáno. Dozvěděl jsem se z tohoto článku vše co mě zajímalo, či zůstavalo záhadou jak to bude fungovat. Musím říct, že se na datadisk velice těším, i když nejvíc asi kuli AČR, každopádně bych byl neskutečně potěšen pořádnou kampaní, která vtáhne do děje a ne něčeho takového, kdy je to jen hloupé warfare s pár rozhovory. Na to máme multiplayer. Tam se můžeme plnými doušky vyřádit ve warfare, a ne ho mít nacpaný i v singleplayeru, kde to, aspo?? pro mě působilo velice uboze. Doufám, že to nebude opět jen spasné přání a BI se trochu hecnou a zavzpomínají na OFP. Každopádně spoustu serverů teď jede s ACE, který hře přidává opravdu hodně moc techniky, zbraní a různých věci včetně spousty vychytávek a i baťohů. Jsem zvědav v čem bude BI mít nějaký trumf, když pominu tu termovizi a navádění pomocí bezpilotních letadel. Každopádně nejlepší by bylo, kdyby ACE mohlo hned jít i na Arrowhead :)

jirka.maso 9.3.2010 17:12:01

Pěknej článek, jenže až na poslední odstavec, se kterym se nedá až tak uplně souhlasit…

Jestli totiž něco od Arrowhead čekám, tak právě zase možnost hrát klasický mapy typu CTF/C&H a to hlavně z důvodu menší „chlupaťoučkosti“ terénu… To je ten hlavní důvod, proč se v armě2 nedají hrát zmíněný mapy!!! Neskutečně nepovedená tráva, která je nesmyslně úchylně vysoká skoro VŠUDE, takže se vesele po městě prohánímě v metrovejch bodlácích a kopřivách, místo toho aby byla zem jenom lehce pokrytá pěti centimetrama „nějakýho zelenýho svinstava“. S tím souvisí i stokrát probranej efekt „on mě vidí/já jeho ne“. Z toho všeho plyne i naprosto zbytečná HW náročnost, kterou tráva extrémě zvyšuje, tudíž kdyby byla tráva normální, mohla by se tak vykreslovat dál a nemuseli by se vymejšlet další a další nesmysl typu zapuštěnejch vojáků do země. O to víc to sere, že druhl trávy je v armě nekolik, jen je idiocky použitá

Jak je vidět tráva (a všechno ostatní chlupatý v armě) souvisí se všim špatným a proto trávu ODSUZUJU jako největšího nepřítele hratelnosti a hw náročnosti v armě 2, takže se běž smažit do pekla ty svině hnusná zelená a už se v Arrowhead neukazuj!

Mikkes 9.3.2010 17:31:14

LoLec Maso, čo si to dnes vyhulil ? Žeby trávu zpod Verešniku ? :-D

Fanatic 9.3.2010 20:08:49

Díky Celoushi a Faly. ;) už se těšim na nějaký fota

Faly 9.3.2010 22:38:49

Jiříku, zdá se, že nepamatuješ ,,veřejnou městskou zele??'' za bolševníka na maloměstech. Pětitisícové městečko, místopředseda místního národního výboru jednou za měsíc či dva obešel s kosou parčíky a trávníky a za týden děti ze druhého stupně místní ZŠ seno shrabaly.

Armored_Sheep 10.3.2010 11:18:32

Tráva se dá vypnout serverem. Trávu si kolem sebe můžeš uválet. AI tě v trávě nevidí a to v přímé závislosti na výšce jejího vzrůstu. Hráči tě v MP v trávě také už tolik nevidí (patch 1.05) protože se tvoje postava pro ně z dálky zanořuje do země.

Sarge 13.3.2010 19:37:14

Takže škoda. Kampa?? mě asi zase bavit nebude :( Už si na to pomalu začínám zvykat :)

felcarkiller 13.3.2010 20:34:05

ja souhlasim s jirkou, me mp hrani v arme 2 prislo celkem nemozny diky trave

felcarkiller 13.3.2010 20:36:54

vlastne me to celkove nejak zklamalo, kampan vypadala pekne, bohuzel jsem casto musel pokracovat pres endmission, MP se nijak rozume taky hrat nedal…

no kdyz to vezmu kolem a kolem, tak jsem armu2 po dohrani kampane a vyzkouseni par dni MP prestal hrat… skoda tech penez a hlavne skoda toho promarnenyho potencialu

(mozna je to ted vsechno uplne jinak, ale ja uz nejak nemam chut to zkouset a znova se spalit/rozcilovat)

za me teda, je mi to sice lito, ale OFP pro me bylo mnohem zabavnejsi a stravil jsem u neho nekolik let a ne nekolik dni jako v pripade arma 2 (armed assault to je uplne no comment)

Perun 14.3.2010 19:06:19

Ale pořád sem na ty stránky polezeš …

Petrroll 14.3.2010 21:47:08

On jsem stejně chodí jenom ukazovat svuj avatar.

felcarkiller 15.3.2010 08:23:08

2Perun: aby jsi se neposral

Perun 23.3.2010 10:51:06

Co ty fotky/videa budou?

Celoush 23.3.2010 11:25:54

O videu nikdo nemluvil. Co vím se nic nenatáčelo. Fotky nakonec prý nebudou, místo nich je prý video :)

Fanatic 25.3.2010 00:46:25

Mě by zajímalo co znamená, hrát v Armě MP rozumně…to mi tady místní f??ukálci musí vysvětlit.

nick 29.3.2010 05:35:36

Fanatic: vyvazena hratelnost, chytlavost – aniz bys musel byt clenem klanu. Pristupnost pro sirsi publikum hracu – nejen tem, kteri to hraji na Lan party 24 hod. v kuse. Takze srzumitelne i pro prilezitostne hrace. Jelikoz se dnes stavaji hry samozrejmosti, je to pochopitelne. Nepocitaje spoustu bugu nebo tvurcich zameru, ktere jsou nesrozumitelne pro normalniho cloveka, jenz se ridi realitou (napr. hdr, sklo hmwv, moznost se divat skrz zdi (ramenem ke zdi – hlavu dolu – otocit ke zdi – alt+hlavu nahoru), debilne vybuchujici vraky + spoustu prapodivnych bugu. Ale staci si zadat Arma-Shit do googlu a procitat fora. ;)

Faly 29.3.2010 12:36:07

Nelíbí? Tak proč to hraješ?

Fanatic 31.3.2010 02:11:16

Tak s takovýmhle přístupem může člověk Armu rovnou hodit do koše. Když očividně záměrně vyhledáváš chyby ve hře. A Arma není, jak už bylo mnohokrát zmíněno, hra pro široké spektrum hráčů.

Jinak moje otázka byl spíše směřována na MP hráče OFP, kteří byli zvyklí hrávat CTF apod. Myslim si, že neni na místě si stěžovat, že tyhle typy her v MP už nejsou hratelné. Arma II je vojenská simulace a hrát v takový hře CTF apod. je skoro nepochopení žánru. Tahle hra je dělaná pro kooperační a realistický mise nebo PvP mise na realistickym podkladu, a ne běhání mezi barákama s vlajkou. Dokonce i slavný BISácký warfare mi připadá jako nadlehčování žánru vojenskýho simulátoru. Možná kdyby se hrálo ve čtyřech stech lidí. Ale to se neděje. Takže CTF, DM, Berzerky apod možná na odreagování, ale pokud chci hrát Armu seriózně tak CooP a CooP PvP jsou na místě, v nejhorším případě ještě ta dominace řekněme je furt lepší než CTF.

Toť muj názor na MP v Armě. Chápu, že každýho baví něco jinýho, ale pokud chci bojovat o vlajku, tak si zahraju nějaký CoD, BF nebo podobný FPS. Arma je na simulování skutečnejch bojovejch situací no ne?

pjvoky 31.3.2010 13:00:08

Nemůžu s tebou souhlasit Fanatiku, právě že arma je úplně skvělá v tom že se zde dá hrát úplně všechno, co v jiných hrách hrát nemůžeš. Chceš si skvěle zacoopkovat s ostatníma MŮŽEŠ!!! Chceš se vyřádit na DM MŮŽEŠ!!! Chceš si dát CTF a ukázat ostatním jak jste sehranej tým MŮŽEŠ!!! A máš i spoustu ostatních možností. Jdu si zahrát coopku, dohraji a na další nemám chut kouknu na seznam serverů a paráda je tam DM tak se jdu pobavit. My máme právě nejraději Warfare, protože je to válka nejen proti AI a musíš všechno dělat strategicky. Postavit base na místě kde nebude na odstřel a kde bude pro tvoji stranu nejvhodnější z důvodu rychlého zabírání uzemí. A mužeš zde kooperovat v jako jinejch obyč coopkách. Bugy jsou a budou, s tím musíme počítat. Nebo je mužem počítat :D

Stealth 1.4.2010 10:40:20

Fano to je blbost:-) Že vy jste propadli COOP hraní jak diví to je paráda ale netmel to každému a nedělej z A2 jen hru pro COOP mise atd. Je to hra, ve které si člověk užije stejně skvělé jak CTI tak CTF atd… Že vy nic jiného než coop hrát neumíte nebo nechcete tak to je vaše věc:-)

Celoush 1.4.2010 11:07:20

Nicméně trošku souhlasím, jak jsem již psal u dojmů z Cravataconu, že budoucnost her BI je spíše v misích typu Warfare a COOP než v CTF či DM.

Fanatic 1.4.2010 12:25:05

To vůbec nesouvisí s tim že BTK hrajou jen coop. ??ekl bych to samý i před rokem kdy sem tam nebyl. ;) neřikám, že neni super, že si tam člověk může zahrát cokoliv chce a nebo, že by nemohl. Ale to, že je to hra primárně určená k hraní realistickejch bojovejch operací. S čimž by měl každej z vás souhlasit, protože to tak je. A pokud jsou pochyby, tak se podívejte na obal svojí hry. :)

A neřikám, že si občas nezahraju třeba DM nebo CTF na odreagování, ale šlo mi o to, že jsou tu lidi kteří f??ukaj nad MP v armě, že se v něm špatně hraje CTF a jemu podobné. Proto řikám, že tahle hra je hlavně pro coopky nebo jakýkoliv jiný realistický mise. Tak snad mě nikdo neukamenuje za odhalení potenciálu Army. :)

pjvoky 3.4.2010 00:56:48

Skoda ze ty AI nejsou trochu vic realnejsi, osobne jsem pro realistiku ale tu si nejvic uzijes jen pri HRACI vs HRACI.Skoda ze nejde hrat 500lidi vs 500lidi rozdeleni hodnosti atd… vse hrat v peknem stylu kooperace…UTOPIE ! …ono staci 20 vs 20, ale jeden dement a hra stoji za P…Coopky jsou suprový, ale uvažovaní člověka ve hrach k nezaplaceni.Od Arrowhead právě čekám na pěkné coopka, kterých jsem si zatim na chernorus moc neužil, no skoro vůbec !!! Oproti 1 nebylo coopko ve 2 ktere by me vzalo.

Fanatic 4.4.2010 00:38:27

Tak jasně, AI nejsou zrovna moc reálný, ale třeba s UPS scriptem jsou proti člověku až moc chytrý. :) A všechen prožitek ze hry záleží na tom jak si ho uděláš, když budeš schválně využívat neschopnosti AIček nebo chyb hry tak to nikdy nebude ono. Chce to taky trošku chuť „hrát si na vojáky“. A můžu říct že máme spoustu misí který jsou opravdu coopky jak má bejt, ne nějaký evoluce, dominace apod., ale reálně zpracovaný mise na jeden život. Pak je to teprve pořádná soustředěnost a kooperace.

Prostě jaký si to uděláš takový to máš. :) a nezáleží na AI.

pjvoky 4.4.2010 01:50:59

Jj tak v tom s tebou souhlas.Ale ten UPS script neznam, jdu se na to juknout, jinak po vcerejsim padani army (6× do hodiny), jsme se s klukama rozhodly, ze se zacnem vracet k armed assualt nez vyjde zminovany arrowhead.

Petrroll 4.4.2010 11:44:53

Jestli budou zas někdy organizovaný coop ArmA: Armed Assault tak mi prosím někdo řekněte. Na AA2 nemám železo, ale jednička coopky na MORu byly bomba (i když jsem si je zahrál sotva dva týdny) houskape(at)gma­il.com

Fanatic 4.4.2010 15:36:46

6× do hodiny? Co ste s tim dělali? To se mi nikdy nestalo. Každopádně jedničku si s váma možná někdy zahraju. Ta mě taky bavila. :)

Celoush 6.4.2010 11:03:28

Otázka je, zda padá ArmA 2 nebo nějakej mod (např. ACE) ;)

Mozek 7.4.2010 17:25:46

No nevím, ale hraní proti živím hráčům nepovažuji za moc reálné hraní. Už jen kuli tomu, že když si chci zahrát coopku, tak to vychází z toho, že protivník vás neočekává a můžete tedy víceméně reálně obhlídnout terén (zjistit pozice hlídek, obrněnců či jejich osádek) a až pak provést nějakou akci. Proti lidem je to trochu něco jinýho. Když si vezmu třeba nějakou noční „tajnou“ misi s úkolem zajistit nějakej objekt. AI chodí reálně okolo, sedí někde u ohně či jsou zalezlí v kasárnách a dělají to co by dělali vojáci i v realitě. Kdežto,když tam budou lidé…základna bude jak prázdná a všichni budou někde kemplí. A to pro mě opravdu není realita.

pjvoky 7.4.2010 22:03:53

taky nemuzes hrat coopku kde budes chtit aby te protivnik necekal :DDDDD …je jasny ze kdyz hrajes tvt tak protivnik nebude cekaz az dostane kullku a hra by pro nekj koncila :D … treba si zahraj warfarek s klukama domluvte se a jen tak si ze srandy na nekoho pockejte az pojede kolem kde ho nemile prekvapite a muzu ti s urcitosti rict ze kdyz to bude na nepratelske pulce zarucene te cekat nebude :D …takove akce podnikam velice rad…dojedu tam skodarnou jekde ji nechas na ceste musis si ale vybrat fakt dobre misto (aby jsi necekal hodinu) za skodnou polozis minu a se snajpou vruce uz ujen cekaz v povzdali.A uvidis jak se bude hrac chovat oproti AI, za kazdou cenu se bude chtit zachranit, je to sranda :D

pjvoky 7.4.2010 22:05:22

padani army 2 , asi urcite ovlivnujou mise, asi blby script, zrovna ve warfarku, ktery mame nejradeji hra nejvice pada !!!

Mozek 8.4.2010 16:21:49

Jj tak samosebou TvT je něco úplně jinýho. To je jak na frontové linii, tam to ani nesrovnávám, tam všichni čekají něco a kolikrát ani neví co. Ale i když je to trošku jinej adrenalin, protože lidi jsou potvory, tak mě tvt ani warfare nějak k srdci nepřirostlo. Občas si to s chutí zahraji, ale prostě to není to co vyhledávám, protože mě víc přitahuje „reálnější“ pojetí hry než potkávat jemně organizované osamocené po zuby ozbrojené jedince :)

Celoush 8.4.2010 17:58:54

TvT je super, ale všechny situace nedokáže „simulovat“. Prostě hráč není AI a není možné jej „nastavit“, aby se choval jako hlídkující voják, který již třetí hodinu hlídkuje a neustále obchází základnu a jehož ostražitost klesla na nižší úrove?? a který nečeká, že by v nejbližší době měl proběhnout útok na jeho pozice.

Mozek 8.4.2010 18:52:34

Pěkně vystižně řečeno. Prostě, když jdu hrát coopku, tak záleží na mě jestli o mě nepřátelé budou vědět dřív, nebo zjistí mou přítomnost až moc pozdě. Když tvt, tak vím, že to bude kdo z koho, protože jsem očekáván a je to jen o tom, kdo dřív zamíří a vystřelí, ať bráním, nebo útočím. U coop je ještě ta výhoda, že mrtví nemluví…

pjvoky 8.4.2010 22:19:53

Coop akce maji svuj nadech, prave pro to že se zde daji hezky nasimulovat hlidky atd, které tě nečekaj s tim souhlas, je pekne kdyz ležíš v křoví a sleduješ jak jeden hlídá nákladák paliva druhy zas tamto atd.....ale po zahajeni utoku je skoda ze se nechovaji jako lide.Nedělají chyby jako lidé, neleknou se, maji nasimulovanou nejakou taktiku, kterou člověk mění během situace a prave ze nejsou vychcany, ale určo se jednou takovych AI dočkam a nebudu hrát nic jiného než coopky !!! Také, ale to jen asi u mě, hodně záleží na prostředí.Lépe se mi hraje ve městech, než v lese…určo by také hodně změnilo kdyby AI využívalo hodně budov a všeho kolem sebe…vidí že nemá šanci vleze do baráku a strachy si hlídá jen vchod a prasí vše co se hne :D

Celoush 9.4.2010 15:29:45

Myslím, že kempící AI lezla krkem úplně všem už i v OFP :) Taktika „kum bum load“ není moc zábavná ;)