Pár poznatků ohledně Armed Assault z E3

 

Pár poznatků ohledně Armed Assault z E3

Vložil Celoush, 11.5.2006 19:59:20

Gaia na Ruprtovo forum hodil předklad několika poznámek, které se objevily na stránce SimHQ.

Ty nejdůležitější poznatky:

  • Vozidla kolem sebe za jízdy vytvářejí prachovou stopu, a vypadá to velice reálně.
  • Viditelnost okolní krajiny je téměř jako skutečná, lze ji také nastavit v herní nabídce. S nastavením lze jet až k nějakým 3000 metrům, ale nejplynulejší byla hra okolo 1600 metrů. Engine hry samozřejmě podporuje střídání dne a noci.
  • VOIP (Vocie Over Internet Protokol) je přímo součástí hry, což dělá multiplayer přehlednějším a rychlejším.
  • Při hře můžete zamířit přes mířidla či optiky daných zbraní, což opět přibližuje celé dílo realitě.
  • Mapa hodně připomíná tu z OFP, avšak jen mírně vylepšenou. Líbily se mi mapy, kde šlo přiblížit pohled tak, že ukazoval pozici každého stromu, budovy nebo vozidla ve hře. Hrubé měřítko je něco kolem 1:50000.
  • V kampani je každá mise doprovázena dalšími submisemi, které si hráč může vybrat a vytvořit si tak alternativní cestu skrz celý příběh. Jako příklad posloužila mise, kde bylo možné buď plnit jednu misi ve vrtulníku AH-1Z Cobra, nebo provést jinou, kde šlo o přímý útok speciálních jednotek na nepřátelské velitelství. Každá mise nabízí mezi jednou až pěti submisemi, ze kterých bylo možné si vybrat.
  • Během misí v kampaní se často stane, že se úkol změní v jejich průběhu, což hráči oznámí radiová hláška.
  • Multiplayer obsahuje CO-OP mise, do kterých se může připojit až 200 hráčů a plnit různé, na sobě nezávislé úkoly.
  • Stejně jako v OFP je možné používat vozidla, kde jeden hráč neovládá vše, ale kde jsou různé pozice rozděleny pro více lidí (což platí hlavně pro tanky). Podpora volantu a joysticku nesmí chybět.
  • Systém poškozování: Ačkoliv je možné se ve hře léčit, poškození pro vojáky je často velmi jednoduché – jeden zásah může způsobit zranění, ale druhý už už s jistotou přináší smrt. Hráč má možnost po splnění daného úkolu přepnout do jiné postavy, ale to jen za předpokladu že už není mrtvá. Během demo mise byl hráč zabit, ale stačilo přepnout do další nabízené postavy a úkol splnit s ní.
  • Když jsme se ptali na požadavky hry, bylo nám řečeno, že systém není optimalizován pro výhody dvoujádrového procesoru, avšak bude plně využívat možností 64-bitových procesorů a velkého obsahu operační paměti (nejlépe 2 GB). S největší pravděpodobností bude platit pravidlo, že Vaše nastavení grafiky v ArmA budou zhruba stejná jako v OFP.

To vše bylo řečeno, zatímco jsme hráli misi s viditelností 1600 metrů, která běžela na nadupané XPS herní sestavě od firmy Dell s nějakými 20 snímky za sekundu. Uvidíme, jak to pošlape na „moderní“ průměrné sestavě, popsané jako 2 Ghz CPU a GeForce 6600 grafická karta.