Dneska jsem se rozhodl napsat něco málo o MODech. Mody jsou modifikace, které upravují původní nastavení flashpointu, přidávají nové addony, zvuky apod. Většinou se snaží nést se v duchu určité armády (ČSLA, FDF, Hokaido apod.) nebo se snaží jen o úpravu nastavení s pár addony navíc (WarGame).
Tyto addony mají většinou svůj instalátor a ten stačí spustit a vše se nainstaluje a vznikne spouštěcí exe soubor s odkazem na ploše. Ale jak je tomu ve skutečnosti?
Mód se instaluje (nebo by alespo? měl) do podadresáře v rootu flashpointu. Pak vlastně jen dochází ke spuštění originálního exe souboru (flahpointbeta.exe nebo flashpointresistance.exe) s parametrem mod a názvem adresáře. Díky této podpoře, která přišla myslím s Resistance, tak můžete lépe uspořádat své addony a užívat opravdu jen ty, co opravdu potřebujete.
Jak si vytvořit vlastní mod?
Pro příklad beru, že máte OFP nainstalované v adresáři
c:/ofp/
a chcete v něm vytvořit mod, ve kterém budete mít
všechny BAS addony (které občas, ale ne vždy, potřebujete). Nejdříve
vytvoříte adresář v ofp s názcem bas (c:/ofp/bas/
) a v něm
adresář addons (c:/ofp/bas/addons/
). Do něj pak nakopírujete
všechny pbo soubory s addony. Tak a mod BAS je hotov.
Jak spustit mod?
To je také jednoduché. Stačí spustit originální spouštěcí soubor
s parametrem -mod=nazev_modu
, kdy název modu je defakto název
podadresáře, který jsme vytvářeli jako první. V našem případě by to
bylo c:/ofp/flashpointresistance.exe -mod=bas
.
Pokud jich máme více, pak názvy oddělujeme středníkem (např.
-mod=bas;fdf
).
Ty velké mody většinou ještě upravují další soubory a adresáře
(např. stringtable.csv, data.pbo či sound.pbo). Některé addony je nutné
nahrát do addonů v adresáři Res, pak nám nic nebrání vytvořit v modu
nejdříve podadresář res a pak terpve addons (cesta tedy bude
c:/ofp/bas/res/addons/
).
Po spuštění resistance s modem se v podstatě všechny tyto addony stanou součástí resistance (či je virtuálně přepíšou) a chovají se, jako by byly v daném adresáři (addons či res/addons).
Bohužel ne všechny servery mody dostatečně podporují. Do modu dále nelze uložit například mise. Ty musí zůstat stále v adresáři missions v rootu ofp.
Ještě něco?
Pokud náhodou vám nejde spusti ofp a háže vám to chybu paměti, pak
zkuste spustit podobně ofp s parametrem -nomap
.
A nakonec jednu hodně starou radu. Vadí vám ty zdlouhavé úvodní
obrázky (Codemasters, BIStudio, Flashpoint), pak stačí spustit ofp
s parametrem -nosplash
.