Včera došlo k vydání tiskové zprávy a zprovoznění nového webu enfusionengine.com, který se zaměřuje na prezentaci nového enginu Enfusion, jenž má být hnacím motorem budoucích her od Bohemia Interactive. Jak je známo jde o pomyslné propojení předchozích enginů Enforce (Take On Mars, Carrier Command) a Real Virtuality (Arma).
Krom toho vyšel na Lupě rozhovor s Pavlem Šafářem, který popisuje, že na Enfusion se začalo v menších přípravách pracovat již v roce 2014, ale až od roku 2018 se vytvořila samostatná větev pracující jen na enginu, která se rozrostla z původních pěti lidí na nynějších přibližně třicet lidí. Část enginu se použila a otestovala již na Standalone DayZ, který obsahoval Enfusion render, animační systém, particle efekty, skriptovací jazyk a postprocesing.
Engine obsahuje zcela nový nasvětlovací model, renderování scén a materiálů. Většina nástrojů prošla modernizací a podporuje širší import z nástrojů třetích stran. Jako fyzikální engine je použit open source Bullet, který je rozšířen o podporu vícevláknového zpracování kolizí. Na podporu využití více vláken je obecně v enginu kladen důraz.
Podobně jako v DayZ bude multiplayer používat server jako autoritu, tudíž bude za vás počítat a potvrzovat případné zásahy. Obecně bude podpora backendu v Enfusion mnohem větší a krom synchronizace modů (a pravděpodobné opuštění Steam Workshopu) má dojít i na podporu úložiště pro synchronizaci vybavení postavy na různých serverech.
Enfusion více než na efekty typu raytracing sází na podporu většího množství hráčů, vysokou dohlednost, dobře fungující simulaci a realistickou objekty zahuštěnou krajinu. Bohemia Interactive plánuje brzy vydat sadu nástrojů (Enfusion Workbench) komunitě spolu s dokumentací a k ní i hratelnou ukázku, jenž má sílu Enfusion prezentovat. Půjde pravděpodobně o Reforger, o kterém se spekuluje již nějakou dobu a u nějž si BI zažádala o trademark v květnu letošního roku. Dle obrázků by měl být Reforger umístěn na nové verzi Everonu, fiktivního ostrova známého z původní hry Operace Flashpoint jehož vzorem je chorvatský ostrov Krk.
Workbench bude obsahovat editor světů/ostrovů, editor vizuálních efektů, editor animací objektů a postav, editor pro ladění skritpů ve zcela novém jazyce Enforce, editor pro audio a hudbu, editor chování AI a editory pro tvorbu herních menu či jazykových verzí. K Enforce bude BI dodávat kompletní vývojové prostředí (IDE) včetně našeptávání a dalších obvyklých funkcí. Jazyk je podobný C# a obsahuje očekávatelné součásti jako podmínky, funkce, třídy, šablony, polymorfismus a další.
BI vydala i nové prezentační video.