Fire Support Update 1.3 konečně dorazil do Arma Reforger
Přesně 274 dnů museli hráči Arma Reforger netrpělivě čekat na další větší obsahový update. Mezitím stihla hra vyjít i na Playstationu a zbořit své dosavadní rekordy v počtu hráčů, kteří ji dosud hráli nejen na Steamu, ale v celkovém součtu. BI ke konci roku 2024 potvrdila, že prodeje Reforgeru překonaly milion kusů a v té době i do experimentalní větve Steamu dorazila testovací verze fire support updatu. Evidentně ale potřeboval více péče, takže jsme si na oficiální vydání ve stabilní verzi více než dalšího čtvrt roku museli počkat. Hráči na xboxu mohli testovat update od začátku března 2025.
Arma Reforger Update 1.3 je konečně venku a do hry přináší několik velmi zajímavých obsahových novinek, ale také spoustu změn, především v režimu Conflict, který se stal celkem očekávaně a plánovaně, hlavním herním režimem v němž dennodenně svádějí boje doslova tisíce hráčů.
První novinkou, kterou stojí za to zmínit, jsou dvě nová vozidla a to dlouho očekávaný obrněný transportér LAV-25 pro stranu US, kterému sekunduje na straně sovětů BRDM-2.

Další neméně zajímavou novinkou jsou odpalovače raket umístněné na vrtulnících, jejichž varianty do hry přibyly, tudíž obě strany mohou využívat této efektní i efektivní letecké podpory.


Třetí novinkou jsou minomety, jejichž obsluha vyžaduje trocha umu (a nebo AI), ale která přidává krom smrtících a likvidačních následků i možnost světlicemi výrazně prozářit noční bojiště.

Na obě výše zmíněné novinky navazuje implementace zničitelnosti prostředí, kdy domy nadále neslouží jako super odolný kryt, ale každý objekt se po určitém poškození v závalu prachu sesune a vytvoří se jeho zničená varianta, která i tak může za určitých podmínek stále fungovat jako omezený kryt z některých stran. Soustředěná minometná palba dokáže v lese vytvořit celkem pěkný nový palouk, ale pokácené stromy mají své technické limity, takže po čase mizí. Obdobně si těžší vozidla dokážou cestu skrze les proklestit s výraznými následky.

Novinkou je scénář pro jednoho hráče, jehož úkolem je likvidace sovětského velitele v Regině, jehož styl splnění je v podstatě na hráči a zvolené výbavě.
V neposlední řadě se výrazných změn v hratelnosti dočkal režim Conflict, který implementoval systém omezení dostupnosti výbavy na základě hodnosti, který podobně na scéně výrazně v zpropagovala mise Evolution v Armed Assault před osmnácti lety. Z dalších změn stojí za zmínku přesunutí dostupnosti některých komponent, takže věci týkající se zdraví a ošetřování najdete už v nemocničním stanu a nikoliv u stanu s výbavou. U některých dopravních prostředků (včetně helikoptér) došlo k navýšení kapacity zásobování a aktuálně by měly být nákladní vozy schopny uvést až trojnásobně zásob. Boje možná více ovlivní i ostnatý drát, který je sice průchozí, ale dotyčný voják z kontaktu neodejde neposkvrněn. Na obsazované základně již není možné se oživit, ale doba jejího zabrání bude záviset i na počtu ovládnutých napojených dalších základen. Zabití přátelské jednotky převlečené do nepřátelské uniformy již není trestáno. Zajímavostí jsou třeba i náhodně generované osobní dokumenty, které naleznete u zastřelených nepřátel. Nově byly přidány i dvě menší varianty Conflictu umístěné v okolí Montignacu a na západě Everonu.
Přepracování se dočkalo AI, která reaguje více agresivně a umí lépe mířit na pohybující se cíle, tudíž průjezd kontrolním bodem již není tak snadný, jako dosud. Odpalovače raket vytvářejí zpětný ráz, který již není neškodný.
Kompletní seznam změn najdete na oficiálním webu. Bohužel na oficiální podporu modifikací na Playstationu si evidentně budou muset hráči na PS5 a PS5Pro ještě počkat.
Podívat se můžete i na vydařené prezentační video, jenž novinky v rychlosti představuje.
Ironbeard shrnul novinky ve svém videu