Typologie Arma hráčů

Od vydání Flashpointu letos uplyne čtrnáct let a za tu dobu hraní Arma série jste jistě narazili na spoustu lidí, kteří se označovali za její hráče či dokonce fanoušky a přitom jste o nich nikdy pořádně neslyšeli, či jste je nikde dosud nepotkali. Často se v případě této série mluví o silné komunitě, která za hrou stojí a kterou mnozí vnímají jako kompaktní celek. Pravděpodobně jste také narazili na časté výtky těchto hráčů vůči určitých aspektům hry, které se naprosto rozcházely s vaší hráčskou preferencí a nad kterými jste kroutili hlavou. Za dob hraní jsem narazil na spoustu zajímavých členů komunity a na základě těchto zkušeností jsem se rozhodl sepsat tuto typologii hráčů Arma série.



Multiplayer hráč

Z názvu je víceméně jasné o koho jde. Jsou to hráči, kteří upřednost?ují sociální aspekt hry a jde jim o společný zážitek či prožitek ve virtuálním prostoru, nejlépe po boku svých kamarádů, známých, ale i neznámých v různě organizovaných akcích, misích či herních systémech. Tento typ by si dal rozdělit na tři směry:

Singleplayer hráč

Hráči, kteří nemají žádný problém sehrát fiktivní scénáře určené jen pro jednoho hráče či je dokonce vyhledávají a pro které může být sociální aspekt multiplayerového hraní něco neznámého či příliš chaoticky neuchopitelného a proto jej nevyhledávají či rovnou odmítají. Tito hráči by se dali rozdělit do třech směrů:

Tvůrce

Svým způsobem zcela zásadní, nejmenší, ale často nejviditelnější komunitní skupina. To oni, tráví svůj volný čas nad různými editory, kde využívají svých znalostí z modelování objektů, texturování, ale i programování či skriptování. Stejně jako ostatní, ani tvůrci netvoří jednolitou část. Mají sice tendenci se sdružovat pod pokličku většího celku (modu) a vytvářet společné dílo, přesto se mezi nimi občas najdou různí ninjové, kteří se dokážou pohybovat hlouběji ve více směrech, ale ty tři zásadní bych viděl takto:

Prezentátoři

V poslední době stále více se rozšiřující skupina, která se nesnaží hrát kvůli sobě, ale pro prezentaci ostatním. Jsou to hráči, jejichž názory jsou v komunitě často nejviditelnější a nejhlasitější, bez ohledu na to, jak moc pravdivé jsou.

Sami byste pravděpodobně dokázali scénu a její členy přeuspořádat jinak, ale berte to jen jako můj náhled na aktuální i předešlou scénu. Taktéž nechci tvrdit, že každý musí spadat jen do jedné kategorie. Pravděpodobně se sami najdete ve více skupinách, které odpovídají vašim herním preferencím.

Nicméně se tímto trochu snažím apelovat na všechny Arma hráče, aby byli názorově více tolerantní, co se týče svých výlevů ohledně chyb či novinek, které jim přijdou na hře naprosto zásadní či naopak zbytečné. Arma scéna je svým herním rozsahem tak velká, že každá zpráva, novinka či změna nemůže potěšit úplně všechny a je více než pravděpodobné, že to, co zrovna vám přijde zbytečné, zase může enormně zajímat jinou skupinu hráčů a naopak věci, které vy na hře zásadně postrádáte, nemusí zajímat nikoho jiného, než jen tu jednu skupinu hráčů, do které zrovna silně patříte.

Obdobně apeluji i na tvůrce obsahu. Zkuste se zamyslet nad tím, kdo bude vaše cílová skupina a zkuste objevit a poznat, jak se chová, co používá či naopak v žádném případě nepřekousne. Možná zjistíte, že udělat CTF mapu pro kompetetivní hráče, která bude vyžadovat funkční ACE mod, není zrovna nejlepší nápad. A nebo si ověříte, že vytvořit příběhovou, napínavou misi plnou předělových scén, která ke konci z ničeho nic nutí hráče proběhnout dva kilometry lesem na místo přehrání finální předělové scény, není zrovna to pravé ořechové. A nic na tom nemění fakt, že v obou případech se najdou tací, kterým to vůbec vadit nebude.

Čistě ze zájmu bych vás poprosil o vyplnění kratšího dotazníku, kde se prosím pokuste sami zařadit do uvedených kategorií.